Turismul în condiții de restriște

Date:

În zilele noastre,
turismul, ca ramură economică, ocupă un loc relativ important în economia țărilor
dezvoltate. Afirmația este valabilă, dar numai într-o mică măsură, și pentru
turismul rusesc, a cărui cifră de afaceri pe plan național, în anul 2019, a
fost de peste 360 miliarde ruble. În această privință, veniturile realizate de
metropolele Moscova și Sankt Peterburg se disting în mod deosebit. În anul
2019, la Moscova s-au realizat din turism
147 miliarde ruble.

Declanșarea
pandemiei de COVID-19, a dus, însă, la reducerea drastică a veniturilor din
ramura economică menționată. În anul 2020, câștigurile companiilor moscovite au
fost de șase ori mai mici decât în anul precedent. A contat în mod deosebit
împuținarea turiștilor străini, de pe urma cărora câștigurile sunt cu 8 la sută
mai mari decât cele aduse de turiștii autohtoni. În perioada ianuarie – martie
2021, au vizitat Rusia 1.830 milioane de cetățeni străini, dintre care doar
13.400 în scopuri turistice. În comparație cu perioada de referință din anul
2020, numărul cetățenilor străini intrați în țară s-a redus numai de trei ori,
în timp ce numărul turiștilor străini s-a redus de 24 de ori.

Comparativ cu alte țări dezvoltate, situația turismului rusesc lasă de dorit în multe privințe. În primul rând, în ce privește ocuparea forței de muncă. Doar 3,5 la sută din populația Rusiei lucrează în domeniul turismului, în timp ce, de pildă, pentru India, procentul este de 8 la sută, pentru Franța – 9,4 la sută, pentru China – 10,3 la sută, pentru SUA – 10,7 la sută, pentru Australia – 12,8 la sută, pentru Spania – 14,6 la sută. Exportul de servicii turistice, în raport cu consumul intern de asemenea servicii, este de 214,1 la sută, în SUA, 79,7 la sută, în Spania, 63,8 la sută, în Franța, 45,7 la sută, în Australia, 35,8 la sută, în China, 30 la sută, în India și de doar 11 la sută, în Rusia. Pe ansamblu, cota parte a turismului în PIB este de 3,9 la sută, în Rusia, de 6,8 la sută, în India, de 8,5 la sută, în Franța, de 8,6 la sută, în SUA, de 10,8 la sută, în Australia și de 14,3 la sută, în Spania (vezi „Kommersant”, nr. 85, din 21 mai 2021). Companiile rusești de turism sunt puternic concurate de companiile multor țări occidentale, Parisul, Roma, Madridul, Londra, Barcelona, Bruxelles-ul sau Viena reprezentând o concurență redutabilă pentru metropolele rusești.

Varianta integrală a articolului este disponibilă doar pe bază de abonament

Distribuie:

Coperta revistei

spot_img

Editorial

spot_img
spot_img

Opinii și analiza

spot_img

Recomandate
Recomandate

Febra Schengen. Aderarea României, între plus și minus

Autor: Alex Milcev, Partener, liderul departamentului de Asistenţă fiscală şi...

Bătălia pentru Call of Duty s-ar putea muta  la tribunal

Decizia Microsoft (MSFT) de a cumpăra Activision Blizzard (ATVI),...

Piața modei de lux second-hand s-a triplat din 2020

Un studiu realizat de BCG și Vestiaire Collective constată...

Accace: Cât de simplu este procesul de înființare al unui SRL în România comparativ cu Republica Cehă, Ungaria sau Polonia  

Specialiștii Accace, una dintre principalele companii de consultanță de...