eToro: Brandurile lux au depășit performanța celor obișnuite în ultimii cinci ani, în timp ce costul vieții afectează consumatorii de masă

Date:

 În ultimii cinci ani, brandurile de lux din industria modei (+90%) au înregistrat performanțe mult mai bune decât cele din marilor retaileri de modă de masă (+23%).,

  • Mărcile de îmbrăcăminte fast fashion au recuperat teren în ultimul an, pe fondul creșterii salariilor și al încetinirii inflației.
  • Mărcile de lux au depășit Stoxx600 cu un raport de 4:1 în ultimii cinci ani

Cu doar câteva zile înainte ca sezonul european al prezentărilor de modă să debuteze cu Săptămâna Modei de la Londra, o nouă cercetare de la eToro arată că acțiunile din domeniul hainelor de lux au generat în ultimii cinci ani randamente de peste patru ori mai mari decât cele ale omologilor lor din domeniul modei de masă.

eToro Fashion Week Index a analizat performanța celor mai mari zece mărci britanice și europene de modă de lux și retaileri de haine care se adresează maselor, în funcție de capitalizarea de piață, și a constatat că mărcile de modă de lux au depășit semnificativ performanțele celor produse în masă în ultimii ani. Primele 10 acțiuni din domeniul modei de lux au înregistrat o creștere de 90% în ultimii cinci ani, în comparație cu o creștere modestă de 23% înregistrată de companiile de fast fashion (tabelul 1). În fruntea clasamentului mărcilor de lux se află titanii din domeniul modei LVMH și Hermes, care au cules roadele  identităților de marcă puternice, ale puterii de stabilire a prețurilor și ale loialității clienților. În ultimii cinci ani, LVMH a înregistrat o creștere uluitoare de 163% a valorii sale de piață, în timp ce Hermes se mândrește cu o rată de creștere uimitoare de 241%.

 

Tabelul 1: Primele 10 mărci în funcție de capitalizarea de piață

Index mărci de lux: Performanța acțiunilor celor mai bune 10 mărci de modă de lux Index mărcimodă de masă: Top 10 branduri de modă de masă, performanțe ale acțiunilor
  YTD 1an 5ani YTD 1an 5ani
1 LVMH 16% 16% 163% Inditex 39% 43% 21%
2 Hermes 31% 37% 241% H&M 46% 33% 26%
3 Richemont 3% 13% 45% Next 17% 13% 25%
4 Kering 5% -7% 9% JD Sport 12% 18% 47%
5 Christian Dior 9% 13% 101% Zalando -21% 6% -42%
6 Moncler 27% 35% 65% LPP 20% 34% 43%
7 Prada 21% 19% 46% Asos -27% -50% -94%
8 Burberry 5% 19% -5% Mavi 61% 199% 1725%
9 Brunello Cucinelli 3% 29% 74% SMCP -5% 3% -75%
10 Hugo Boss 30% 25% 1% OVS 6% 45% -8%

Performanțele anterioare nu reprezintă o indicație a rezultatelor viitoare.

 

În contrast puternic față de omologii lor de lux, retailerii europeni de fast fashion au înregistrat o creștere mai modestă. Inditex din Spania, compania-mamă a gigantului modei Zara, a înregistrat o creștere de 21% în ultimii cinci ani, după H&M din Suedia, cu o creștere de 26%, și Next din Marea Britanie, cu o creștere de 25%. ASOS a avut cea mai slabă performanță, înregistrând un recul major, cu o scădere de 94%. În acest scenariu, remarcabili sunt jucătorii mai mici din industrie. Retailerul online MAVI din Turcia, o marcă de denim, a înregistrat o creștere de 1.725% în valoare.

Ascensiunea meteorică a LVMH, care a ajuns să fie cea mai mare acțiune cu capitalizare bursieră din Europa, arată farmecul durabil al mărcilor de lux, chiar și în fața incertitudinilor economice și a crizei costului vieții, care i-a făcut pe cumpărătorii obișnuiți să strângă cureaua”, a explicat Ben Laidler, strateg pentru piețele globale la eToro.Mărcile principale de masă  merită încrederea noastră pentru că au navigat bine în acest mediu economic dificil, prețurile colective ale acțiunilor lor depășind media acțiunilor europene mai mari. Cu toate acestea, prăbușirea prețului acțiunilor ASOS, de exemplu, ne amintește de cât de neiertătoare și de competitivă poate fi această industrie. Acest lucru subliniază importanța adaptabilității și a inovației în industria modei în continuă schimbare. Pe măsură ce sectorul continuă să evolueze, ne putem aștepta să asistăm la noi schimbări în ceea ce privește soarta acestor mărci tradiționale.”

 

Moda depășește piața europeană în general

În pofida provocărilor pe termen lung cu care se confruntă mărcile de îmbrăcăminte produse în masă, atât retailerii de modă de lux, cât și cei de fast fashion din Marea Britanie și din Europa au avut în mod constant o performanță superioară celei a pieței bursiere europene în general. În ultimii cinci ani, primele 10 acțiuni din domeniul modei de lux au depășit Stoxx600 cu un raport impresionant de 4:1. Între timp, coșul eToro al primelor 10 mărci de masă au înregistrat recent o revenire modestă, dar încurajatoare, în ultimul an, înregistrând o creștere de 25% față de 4,3% pentru Stoxx500.

 

Tabelul 2: Performanțele mărcilor de lux și de masă în raport cu Stoxx600

  Mărci lux Mărci de masă Stoxx 600
YTD 17% 14% 6%
1an 21% 25% 4%
2ani 28% -12% -4%
3ani 124% 29% 24%
5ani 90% 23% 18%

Performanțele anterioare nu reprezintă o indicație a rezultatelor viitoare.

 

Ben Laidler a concluzionat: „Creșterile salariale și reducerea presiunilor inflaționiste s-au combinat pentru a da consumatorilor un sentiment reînnoit de încredere și putere de cumpărare în ultima vreme, demonstrând echilibrul delicat dintre condițiile macroeconomice și industria modei orientată spre consumator. În condițiile în care creșterea economică încetinește acum în Europa, atât comercianții cu amănuntul din industria de lux, cât și retailerii mari de fast fashion ar putea fi forțați să se adapteze din nou.”

 

Coperta revistei

spot_img

Editorial

spot_img
spot_img

Opinii și analiza

spot_img

Recomandate
Recomandate

Conferință privind mediul antreprenorial și perspectivele dialogului social

 Consiliul Naţional al Întreprinderilor Private Mici şi Mijlocii din...

MedLife anunță o creștere de 22% a cifrei de afaceri consolidată pro forma în primul trimestru al acestui an

MedLife prezintă rezultatele financiare pentru primul trimestru al anului...

Asigurare pentru recuperarea taxelor la maratoane, semimaratoane, curse de biciclete 

Compania Eurolife FFH Asigurări Generale anunță încheierea unui parteneriat...

Business pentru noi perspective domeniului medical 

Doi antreprenori din Cluj-Napoca, Emil Sâncrăian și Bogdan Haș,...