Premierele noilor sezoane de seriale populare, un nou plan de streaming cu reclame și o perioadă a anului care încurajează petrecerea mai frecventă a unor seri din ce în ce mai lungi în fața ecranului ar putea favoriza nu numai fanii acestor seriale, dar și pe investitori. Evoluțiile recente de pe piața de streaming au fost analizate de XTB România, casă de brokeraj pe burse internaționale.

Netflix și-a lansat ieri rezultatele intermediare pentru al treilea trimestru din 2022, care s-au dovedit a fi cu mult peste așteptările analiștilor. 

Cu toate acestea, nu veniturile sau profitul net au stârnit cel mai mare entuziasm în rândul investitorilor, ci o informație cheie.

Melancolia de toamnă favorizează „serile cu Netflix”

S-a dovedit că Netflix a câștigat 2,4 milioane de abonați noi la nivel mondial între iulie și septembrie, mai mult decât dublu față de numărul așteptat de Wall Street. 

Numărul de noi abonamente a însumat 2,41 milioane, față de estimarea de 1,07 milioane (conform Refinitiv). 

Acest lucru este semnificativ, deoarece gigantul din sectorul de streaming, care oferă divertisment de seară popular, a cunoscut o scădere dramatică de 1,2 milioane de abonați în prima jumătate a anului 2022. 

Concurența în creștere pe piața furnizorilor de streaming poate fi invocată drept motiv, dar Wall Street vrea să vadă rezultate, nu scuze.

Netflix are acum un total de 223,1 milioane de abonați în întreaga lume. Rezultatele financiare cheie au fost, de asemenea, impresionante.

Veniturile au ajuns la 7,92 miliarde USD față de prognoza de 7,85 miliarde USD (creștere cu 6% YoY).

Câștigul pe acțiune (EPS)este de 3,10 USD față de 2,22 USD, cu 43,1% peste așteptări.

Previziuni ambițioase 

Netflix a decis să încerce ,,lovitura de grație” și a lansat previziuni ambițioase precum câștigarea a 4,5 milioane de noi abonați până la sfârșitul anului, depășind ușor estimarea Wall Street de 4,2 milioane. 

Se pare că cifra poate fi mai mult decât un stimulent frumos pentru investitori. 

În timpul trimestrului, Netflix a lansat episoadele finale ale celui de-al patrulea sezon al hitului SF „Stranger Things”, precum și serialul „Dahmer – Monster: The Jeffrey Dahmer Story”, care a devenit unul dintre cele mai vizionate seriale Netflix din toate timpurile. 

În plus, la începutul lunii noiembrie, Netflix va introduce un plan de streaming de 7 USD pe lună, cu reclame pentru a atrage clienți frugali. 

Mai mult, pentru Q4 Netflix plănuiește premiere ale unui nou sezon al serialului britanic despre familia regală, „The Crown”, și o continuare a filmului din 2019, „Knives Out”.

Numerele privind abonamentele Netflix sunt din nou în creștere și au lăsat în urmă două trimestre de încetinire. Nivelul de peste 230 de milioane ar putea fi atins încă din Q1 2023. De menționat că cifra de abonamente de 2,41 este mai mult decât dublu față de prognoza pesimistă de acum două trimestre. În plus, planul de a introduce o opțiune cu reclame a fost primit pozitiv de analiști. 

Potrivit Evercore ISI, reclamele ar putea aduce venituri suplimentare cuprinse între 1 și 2 miliarde de dolari până în 2024. 

Netflix a estimat că 2022 va fi încheiat de concurenți cu pierderi operaționale combinate de „cu mult peste 10 miliarde de dolari”, comparativ cu profitul operațional anual așteptat al Netflix între 5 și 6 miliarde de dolari.

Raportul trimestrial al Netflix a prezentat și… un accent polonez. Compania a menționat aniversarea intrării platformei de streaming în industria jocurilor. Netflix oferă în prezent o bază de 35 de jocuri, dar încă 55 sunt deja în producție, multe dintre ele bazate pe IP-ul Netflix. 

Compania a menționat că această activitate aduce numeroase beneficii de vânzare încrucișată, citând ca exemplu seria Cyberpunk: Edgerunners (49 de milioane de ore vizionate), care a influențat vânzările de jocuri ale CD Projekt pe platformele PC.

Prognozele sunt optimiste având în vedere că, în vremuri economice din ce în ce mai dificile, investitorii caută tot mai mult companii temporar subevaluate care pot avea potențial de creștere. Un alt avantaj este faptul că popularul „Netflix și chill”ar putea însemna să vizionezi „cu un ochi” serialul tău TV preferat în timp ce verifici simultan și cotațiile companiei selectate, este concluzia casei de brokeraj XTB România.

DISTRIBUIȚI