A fost lansată Carta Albă a IMM-urilor din România, ediţia nr. 21

Date:

A fost lansată lucrarea Carta Albă a IMM-urilor din România, ediţia nr. 21, realizată de Consiliul Naţional al Întreprinderilor Private Mici și Mijlocii din România (CNIPMMR), în parteneriat cu Ministerul Economiei, Antreprenoriatului și Turismului.

Autorii subliniază că „lucrarea reprezintă cea mai aprofundată analiză a sectorului IMM din România ce prezintă situația de ansamblu a mediului de afaceri în anii 2022 și 2023, dificultățile cu care se confruntă IMM-urile, nevoile și sursele lor de finanțare, modalitatea în care inovează, intenția de accesare de fonduri nerambursabile sau criteriile de care țin cont în alegerea partenerului de business, constituind baza pentru propuneri de strategii cu privire la viitoarele direcţii de susţinere şi dezvoltare ale mediului de afaceri românesc”.

După cum a semnalat prof. univ. dr. emerit Ovidiu Nicolescu, coordonatorul lucrării, este singura lucrare științifică de acest tip cu date de cercetare, practic, la zi, colectate în timp real, cu apariție în același an.

Florin Jianu, președinte CNIPMMR: „Carta Alba a IMM-urilor este o lucrare de referință, o lucrare folosită de toți partenerii fie naționali sau internaționali în fundamentarea politicilor publice, ediția din acest an fiind realizată în parteneriat cu Ministerul Economiei, Antreprenoriatului și Turismului. În această perioadă marcată de multe zvonuri facem un apel la rațiune și echilibru, mediul de afaceri fiind un partener profesionist care asteaptă onestitate din partea Guvernului și solicită acestuia ca regulile să fie respectate și să rămână neschimbate în perioada exercițiului fiscal. Așteptăm ca reforma să înceapă cu structrura statului iar implementarea noilor măsuri să fie fundamentate în baza unor analize de impact, cheia fiind consultarea partenerilor sociali. Guvernul are obligația de a-și asuma atât măsurile pe care le adoptă, cât și consecințele economico-sociale ale acestora. Reiterăm apelul către guvern de a-și îndrepta ateția către fondurile europene și independența energetică a țării, domeniul energetic având o influență hotarâtoare asupra scăderii inflației.” 

De asemenea, au avut intervenții cu ocazia evenimentului de lansare: Florin Spătaru, consilier de stat, Cancelaria Prim-Ministrului; Ștefan Radu Oprea, ministrul economiei, antreprenoriatului și turismului; Victor Negrescu, europarlamentar; Alin Andrieș, secretar de stat, Ministerul Finanțelor; Teodora Elena Preoteasa, secretar de stat, Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene; Dumitru Nancu, director general FNGCIMM; Matei Călin, director general Groupama; Mihaela Iorga, Business Development Director Corporate BCR.

Cele mai importante aspecte semnalate în cadrul lucrării sunt următoarele:

  • Principalele evoluţii contextuale cu influenţă negativă asupra activităţii IMM-urilor: 53.91% situația economică mondială, 47,46% insuficienta capacitate a guvernului, parlamentului etc. de a  gestiona problemele economice, 45,68% predictibilitatea redusă a mediului pentru IMM-uri, 33,33% birocrația excesivă.
  • Inflația (56,45%), scăderea cererii interne (42,16%), costurile ridicate ale creditelor (33,84%), pregătirea și menținerea personalului (31,48%), incertitudinea evoluțiilor viitoare (31,76%), concurența neloială (28,99%), creșterea nivelului cheltuielilor salariale (28,02%), întârzierile la încasarea contravalorii facturilor de la firmele private (27,32%) sunt principalele dificultăţi în activitatea IMM-urilor
  • 22,16% din IMM-uri au estimat că evoluția mediului de afaceri va fi favorabilă dezvoltării business-urilor lor
  • 54,28% dintre aceştia intenţionează să acceseze fondurile structurale în 2023
  • 58,18% dintre IMM-uri se vor autofinanța în anul 2023”

Prezentare Florin Jianu

Prezentare Ovidiu Nicolescu

Coperta revistei

spot_img

Editorial

spot_img
spot_img

Opinii și analiza

spot_img

Recomandate
Recomandate

Luna mai – luna promovării economiei sociale

Luna mai este dedicată promovării economiei sociale, anunță Agenția...

Donație de alimente a clienților Lidl pentru comunități defavorizate 

Compania Lidl România anunță că, în colaborare cu rețeaua...

Camera de Comerț Română din Singapore (RoCham) alege un nou vicepreședinte

Camera de Comerț Română din Singapore (RoCham) are plăcerea...