Antreprenori vs. Intraprenori – Tinerii au aflat ce beneficii le poate aduce spiritul antreprenorial

Date:

 

Poți face bine atât din ipostaza de antreprenor, cât și din cea de intraprenor – poți avea un impact prin ceea ce faci în viață și lăsa o urmă acolo unde trăiești – este îndemnul pe care l-au primit participanții la Față în Față: Antreprenori & Intraprenori

În cadrul evenimentului „Față în Față: Antreprenori & Intraprenori”, organizat în cadrul programului VSFA (Vreau Să Fiu Antreprenor) al Romanian Business Leaders, reflectoarele au fost puse pe oportunitatea adusă de intraprenoriat,ca modalitate prin care angajații pot fi proactivi, inovativi și au prilejul de a-și asuma decizii și responsabilități în operațiunile unei companii.În fața unei audiențe directe de 130 de participanți în sală și peste 2500 de participanți online, evenimentul și-a atins misiunea de a arăta ce beneficii îți poate aduce intraprenoriatul în devenirea ca antreprenor și alternativa pe care o au tinerii cu mindset antreprenorial prin oportunitățile oferite de intraprenoriat. 

Pornind de la concluziile studiului Insights PulseZ 2022, din care a reieșit că 36% dintre tinerii generației Z privesc către antreprenoriat ca opțiune pentru un orizont de timp pe termen lung, de peste un an, intraprenoriatul este o oportunitate imediată pentru acești tineri care gândesc și acționează ca niște antreprenori și vor să se implice în deciziile și operațiunile firmei.

Evenimentul inedit, organizat pe 1 noiembrie a.c. a pus față în față, într-un format de dezbatere,antreprenori și intraprenori celebri care au discutat despre cum a evoluat cariera lor, ce provocări au întâmpinat și care au fost secretele succesului. Acest prilej este unul dintre demersurile pe care le face Romanian Business Leaders prin programul VSFA de a susține prin mentorat și sprijin direct de la antreprenori și intraprenori sau oameni care gestionează echipe de intraprenori, ce presupune fiecare opțiune de carieră și cum pot face alegerea potrivită în direcția dezvoltării în carieră.

Parcursul evenimentului a avut o prefață cu un scurt video susținut de Cristian Onețiu, iar 2 intraprenori au relatat propriile lor experiențe din companiile 3M și Amber. Tinerii prezenți în sală, cât și cei care au participat online au avut nenumărate întrebări, printre care:

Elisabeta Moraru, Country Manager Google România, a susținut foarte mult educația academică, deși, acum compania pe care o reprezintă poate angaja și persoane autodidacte. „Nu trebuie evitată zona academică. Este foarte valoroasă și poate face foarte mult bine unui individ și unui cetățean, nu numai angajat. România este țara cu cei mai puțini oameni care își continuă educația pe parcursul vieții profesionale. Avem cei mai puțini profesioniști care se educă pe parcursul jobului, însă nimic nu stă pe loc. Nu putem să nu evoluăm, indiferent dacă este licența academică sau altceva – suntem homo sapiens. Suntem oameni care avem privilegiul de a ne educa sau nu, însă sunt oameni care nici nu pot merge la școală din cauza lipsurilor. Alegeți să vă educați!”

Totodată, Cosmina Marinescu, mentor și CEO KRUK România, a punctat avantajele de a încerca intraprenoriatul, înainte de a decide să îți deschizi propria afacere: autonomia, resursele, responsabilitatea implementării unei idei și educația continuă, pe care le poate oferi un business stabil, internațional, cu o misiune comunitară. 

Educația este principalul factor de succes și nu norocul sau tupeul, sau apartenența la un grup de cele mai multe ori cei care au o diplomă au și educație. Educația este foarte importantă”, a completat Iulian Stanciu. Iar la întrebarea despre criteriile de evaluare a unui start-up Iulian Stanciu a subliniat importanța unei priviri realiste asupra business-ului, asupra pieței pe care o adresează, a focusului pe care îl au antreprenorii, toate acestea fiind completate de încrederea pe care o transmite către ceilalți.

Ca o concluzie a evenimentului, toți tinerii participanți și întreaga audiența a primit invitația din partea lui Dragoș Petrescu – fondator City Grill și investitor la Imperiul Leilor: „Vă invit să veniți alături de noi în platforma Highflyers – pentru că îți dorești să faci parte dintr-o comunitate sau să vezi exemple de succes ale altora, pentru că cea mai bună și inteligentă școală din lume este să înveți din lucrurile bune sau din greșelile altora. Pentru a crește împreună!”.


Spre finalul evenimentului audiența s-a împărțit în echipe de 10-12 persoane pentru sesiuni de group coaching, ghidate de către unul dintre invitați.În contextul intraprenoriatului Doru Dima a prezentat experiența sa de cercetare cu cei peste 12000 de subiecți, profilarea lor și câți dintre ei au cu adevărat abilități antreprenoriale. Poll-ul care a fost realizat înainte și după eveniment a arătat o schimbare, respectiv, dacă înainte de dezbatere au fost 84% înclinați spre antreprenoriat și 16% spre intraprenoriat, după eveniment poll-ul a înclinat spre intraprenoriat mai mult, cu 80% antreprenoriat și 20% intraprenoriat.

Din echipa antreprenorilor au făcut parte:

  • – fondator City Grill, cel mai mare lanț românesc de restaurante, și investitor la Imperiul Leilor;
  • – Președinte Executiv eMAG, cea mai relevantă platformă de comerț electronic din Europa de Sud-Est;
  • –cofondator 5 to go, cea mai mare rețea de cafenele din Europa de Sud-Est;
  • – cofondator și CEO al Secom Healthcare Group, lider de autoritate pe piața de suplimente alimentare din România.

Pe de altă parte, în echipa intraprenorilor, până acum au fost anunțați:

  • – CEO Banca Transilvania, cea mai mare bancă din Europa de Sud-Est;
  • – Country Manager Google România, compania din spatele celui mai utilizat motor de căutare la nivel mondial;
  • – CEO și mentor KRUK România, liderul pieței de management al datoriilor și responsabilitate financiară;
  • – fondator și CEO Blitz, compania cu cea mai mare dezvoltare națională din ultimii ani și cel mai cunosc brand românesc din imobiliare.

Evenimentul a fost realizat cu susținerea partenerilor: Banca Transilvania, KRUK România și Blitz. Parteneri media: HotNews, AGERPRES, CursDeGuvernare, IQads, Revista Cariere, Adservio, Jurnalul de Afaceri, New Money, Economistul, România Durabilă, Club Economic. Partener pe partea de comunicare este First PR Agency, iar pentru monitorizarea presei: Klarmedia.


„Vreau să fiu Antreprenor” (VSFA) este un program național, lansat în 2013, parte a organizației Romanian Business Leaders (RBL), care promovează gândirea și acțiunea antreprenorială în rândul tinerilor din România.

Distribuie:

Coperta revistei

spot_img

Editorial

spot_img
spot_img

Opinii și analiza

spot_img

Recomandate
Recomandate

TikTok actualizează sistemul de evaluare a conturilor

TikTok este o platformă de divertisment susținută de creativitatea,...

Colliers: 2022, cel mai bun an din ultimii 15 pentru piața de investiții din România

Tranzacțiile au depășit 1,25 miliarde de euro, capitalul românesc...

Cum facem posibilă victoria Ucrainei

| de Josep Borrell, Înaltul Reprezentant al Uniunii pentru afaceri externe și politica de securitate și vicepreședinte al Comisiei Europene.

Studiu: Oamenii devin mai precauți atunci când fac cumpărături, iar achizițiile spontane devin din ce în ce mai rare

Starcom România lansează cea de-a noua ediție a compendiumului...