Bosch, creștere de 29% a vânzărilor totale nete în România în 2022 față de 2021

Date:

Grupul Bosch, lider global în furnizarea de tehnologii și servicii, a oferit un bilanț al anului trecut, anunțând că „a încheiat anul fiscal 2022 cu vânzări consolidate în valoare de 2,5 miliarde de lei (512 milioane de euro) în România, înregistrând astfel o creștere de aproximativ patru procente față de anul trecut. Vânzările totale nete de 10,6 miliarde de lei (2,1 miliarde de euro) înregistrate în România, inclusiv vânzările companiilor neconsolidate și livrările interne către companii afiliate, au reprezentat o creștere de aproximativ 29 de procente comparativ cu anul precedent”. Creșterea vânzărilor grupului la nivel global a fost de 12%.

Mihai Boldijar, director general al Robert Bosch SRL, reprezentantul Grupului Bosch în România, apreciază că, „în 2022, Bosch a înregistrat în România o performanță foarte bună, cu o creștere de două cifre, în ciuda mediului economic și social dificil”. Creșterea cifrei vânzărilor în România subliniază că „este o dovadă a puterii de adaptare, a agilității și flexibilității strategiei și proceselor noastre, dar și a coeziunii angajaților noștri și a dorinței lor de a demonstra că se poate obține un nivel ridicat de performanță chiar și în condiții complexe. Păstrând accentul pe cercetare și dezvoltare în domeniile cheie ale mobilității viitorului, transformând provocările în oportunități, adaptându-ne modul de lucru la noile circumstanțe și aplicând un stil de conducere incluziv și transparent, anul trecut am reușit să atragem noi talente și să ne menținem poziția printre cei mai buni angajatori din țară”.

Numărul angajaților Bosch în România la 31 decembrie 2022 era de aproximativ 9.830, în creștere cu aproximativ 12% față de anul precedent.

Dintre datele de bilanț prezentate pentru 2022 mai reținem:

– aproximativ 410 milioane de lei (aproximativ 83 de milioane de euro), investiții în România, „în principal în dezvoltarea unităților de producție din sectorul de activitate Soluții de mobilitate din Cluj și Blaj, precum și în domeniul cercetării și dezvoltării, în cadrul Centrului de Inginerie Bosch din Cluj. Fabrica Bosch din Jucu, judeţul Cluj, a înregistrat o creștere semnificativă în 2022, producând cu 12 procente mai multe unități de control electronice pentru airbag-uri, sisteme multi-cameră și pentru asistență la condus față de anul precedent. Bosch produce la Cluj produse de ultimă generație încă din anul 2013, oferind un portofoliu larg și competitiv de unități de control electronice pentru creșterea siguranței în trafic și a confortului la volan. De la inaugurare, fabrica a livrat pentru clienții internaționali peste 350 de milioane de piese auto de înaltă calitate”.

– peste 1.500 de angajați implicați în proiecte tehnologice de ultimă generație, la Cluj-Napoca, în fabrica Jucu și la sediul central din București

– obiectivele de afaceri depășite „pe parcursul unui an care s-a dovedit plin de provocări. Furnizorul de tehnologie și servicii și-a crescut cifra totală a vânzărilor la 88,2 miliarde de euro; marja EBIT din operațiuni a crescut de la 4,0 la 4,3 procente”

– vânzări record în România ale sectorului Soluții pentru mobilitate, divizia Automotive Aftermarket, „prin creșterea vânzărilor cu peste 20 de procente față de anul anterior, pe fondul consolidării relațiilor de afaceri cu distribuitori strategici; în 2022, rețeaua de service-uri auto Bosch cuprindea mai mult de 460 de service-uri auto în România”

– „sectorul de activitate Bunuri de larg consum a avut de suferit de pe urma reducerii abrupte a cererii de aparate electrocasnice și scule electrice în 2022. Cu toate acestea, divizia Bosch Scule electrice a continuat să răspundă necesităților clienților prin lansarea de noi produse inovatoare. De exemplu, în 2022, divizia a lansat pe piața din România aplicația PRO360 pentru smartphone și desktop, o soluție digitală pentru utilizatorii profesioniști, care facilitează accesul rapid la documentațiile tehnice și simplifică sarcinile de lucru. BSH Electrocasnice a reușit să-și consolideze poziția prin creșterea cotei sale de piață în categoriile de interes. Din 1999, BSH a vândut peste 6,5 milioane de aparate electrocasnice de înaltă calitate pe piața din România. Anul trecut, compania a continuat campania globală  #LikeABosch, dedicată aparatelor electrocasnice și care promovează tehnologii ce pot transforma orice utilizator într-un mic erou cotidian”

– o clădire modernă pentru gestionarea reciclării resurselor inaugurată la  unitatea de producție Bosch din Blaj

– „în sectorul de activitate Tehnologie pentru construcții și energie, divizia Bosch Termotehnică și-a consolidat în 2022 portofoliul și poziția pe piață în segmentul produselor HVAC (încălzire, ventilație și aer condiționat), urmând tendința europeană de electrificare. Astfel, divizia și-a dublat cota pe piața aparatelor de aer condiționat și și-a dezvoltat transferul de cunoștințe către parteneri în materie de pompe de căldură. În același timp, dată fiind extinderea gamei sale de produse, care include tehnologii sustenabile pentru aer condiționat și produse destinate stării de bine, pentru locuințe mai confortabile și mai primitoare, divizia Bosch Termotehnică a fost redenumită de curând Bosch Home Comfort Group”

– „Bosch Service Solutions din Timișoara a împlinit 15 ani de activitate pe piața din România. Atuul acestei locații este reprezentat de mediul său multilingvistic, cu servicii oferite în 18 limbi, și competența tehnică și financiară de excepție. Anul trecut, Bosch Service Solutions a înregistrat din nou o creștere de două cifre. În 2022, locația s-a extins în noi domenii de activitate, introducând managementul de proiecte ca serviciu, cu o echipă de 30 de manageri de proiect înalt calificați, implicați activ în diferite proiecte de digitalizare. În plus, Bosch din Timișoara a preluat responsabilități globale în domenii precum contabilitatea, master data și resursele umane”

– investiții în beneficiul unor unități și instituții de învățământ, parteneriate cu învățământul superior, școlarizare în sistem profesional dual, acțiuni de responsabilitate socială

Foto: Bosch

Coperta revistei

spot_img

Editorial

spot_img
spot_img

Opinii și analiza

spot_img

Recomandate
Recomandate

FoodIntelForum Aqua Carpatica, ediția a VII-A : Business pe măsură

FoodIntelForum AQUA Carpatica, ediția a VII-a, debutează la fel...

Business serios, intensitate maximă la FoodIntelForum AQUA Carpatica

Începem ziua a doua a conferinței FoodIntelForum AQUA Carpatica,...

Influencerii înlocuiesc familia și prietenii ca sursă de informare pentru investitori 

În fiecare zi, investitorii individuali caută informații despre diferitele...