Campanie de crowdfunding în beneficiul patrimoniului imaterial din sate românești

Date:

Platforma românească de crowdfunding consolid8, caracterizată ca „bazată pe recompense pentru proiectele întreprinse de antreprenorii sociali și cei din industriile creative”, anunță lansarea unei campanii „cu obiectivul strângerii de fonduri pentru lansarea a șase cărți cu rețete culinare culese de elevii din șase sate românești de la bunicii lor – minimonografii gastronomice pentru fiecare localitate”. Beneficiar este comunitatea My Transylvania, care, după cum precizează inițiatorii campaniei, timp de un an, „a cules împreună cu Asociația Teach for Romania, profesori și elevi din șase sate, zeci de rețete vechi: școlarii și-au luat la întrebări bunicii, străbunicii, mătușile, părinții, vecinii și au vrut să știe ce mâncau aceștia cu poftă când erau mici. Rezultatele sunt 6 cărți de bucate cu rețete din Vidra (Vrancea), Cosoba și Herăști (Giurgiu), Vulcan (Brașov), Căianu (Cluj) și Murighiol (Tulcea). 

Un prim tiraj al cărților a ajuns deja în fiecare comunitate, în fiecare bibliotecă școlară și la fiecare mic cercetător. My Transilvania a inițiat o campanie de crowdfunding pentru publicarea unui al doilea tiraj, dedicat tuturor celor care doresc să afle rețete noi pentru feluri de mâncare vechi și care vor să contribuie la păstrarea patrimoniului imaterial din satele românești”.

Ioana Pătrășcoiu coordonatorul proiectului „Rețete din bătrâni – minimonografii gastronomice sătești!”: „O mare emoție s-a reflectat în ochii fiecărui copil care și-a descoperit rețeta în minimonografie și a văzut că munca lui este importantă, este apreciată și iată, este într-o carte. Ne dorim continuarea acestui proiect ambițios,  de redescoperire a identității culinare românești prin intermediul elevilor. Avem un patrimoniu gastronomic local bogat, dar fie nu ne este accesibil (rețetele rămân gătite doar de comunitatea locală, în lipsa prezenței lor în meniurile restaurantelor), fie este înlocuit: datorită comodității, uitării, sau a faptului că un burger sună mai bine ca o porție de cococi sau ca o supă de lășcuțe. Campania noastră este una de precomandă de carte și singura oportunitate pentru cei interesați de rețete vechi de a intra în posesia acestor cărți atât de valoroase.”

Raluca Prelucă, cofondator consolid8: „Ne bucurăm că în ziua în care consolid8 a împlinit doi ani, o nouă campanie găzduită de noi și-a atins obiectivul de finanțare. Suntem mândri că putem sprijini campania My Transilvania, o inițiativă cu sens, care îmbină atât de armonios cultura cu educația. Această campanie este un exemplu despre cum putem îmbina diferite instrumente de finanțare pentru dezvoltarea și validarea unui produs: grantul nerambusabil primit de inițiatori din Fondul Cultural Național și promovarea produselor prin intermediul unei campanii de crowdfunding, pentru a asigura sustenabilitatea inițiativei. Invităm și alți antreprenori sociali care au dezvoltat noi produse/servicii cu finanțare nerabursabilă să își crească proiectele cu ajutorul comunității lor prin crowdfunding.”

Cei care vor să se implice în această campanie pot alege un pachet (o recompensă) și pot precomanda pe consolid8 una sau toate cele șase cărți – fiecare pachet achiziționat va ajuta continuarea acestui proiect de culegere și prezervare a valorilor gastronomice locale românești. Mai multe detalii aici

consolid8 este „platforma de crowdfunding lansată cu expertiza echipei fonduri-structurale.ro, pentru antreprenorii sociali și cei din industriile creative, o inițiativă a echipei fonduri-structurale.ro. Pentru mai multe informații, vizitați-ne online la www.consolid8.ro sau urmăriți-ne pe: https://www.facebook.com/consolid8.ro. Platforma își propune să continue cu rolul important pe care il are în dezvoltarea mecanismului de crowdfunding în România, atât ca instrument de dezvoltare a afacerilor, cât și ca instrument de implicare a comunităților în susținerea inițiativelor locale. Cei care îşi doresc să contribuie la dezvoltarea proiectelor promovate pe platforma consolid8, pot alege o recompensă din lista specifică pentru fiecare campanie în schimbul unei sume de bani prestabilite. 

Persoanele care vor să își înscrie ideea de afacere pe platformă sau cei care vor să susțină proiectele în derulare o pot face urmând pașii disponibili pe site-ul www.consolid8.ro”.

My Transylvania este cunoscută ca „o echipă de oameni care contribuie la dezvoltarea zonelor rurale și montane din România, promovează patrimoniul imaterial prin programe, proiecte, evenimente alternative și concepte inovative. Ne preocupă mai ales comunitățile mici, mișcarea în natură, meseriile și meșteșugurile, cultura gastronomică, educația și sănătatea”. 

Coperta revistei

spot_img

Editorial

spot_img
spot_img

Opinii și analiza

spot_img

Recomandate
Recomandate

Studiu EY România: Comportamentul consumatorului român în perioada sărbătorilor de Paște 2024

Perioada festivă care se apropie aduce, ca în fiecare...

CCIR a semnat un Memorandum de Înțelegere cu Federația Camerelor de Comerț a EAU

Camera de Comerț și Industrie a României (CCIR) a...

ENERTOWN: Orașele mici din România au nevoie de un sprijin mai mare în tranziția energetică

Localitățile urbane mici sunt adesea lăsate în afara...