Campanie împotriva discriminării în recrutare și la locul de muncă

Date:

Aplicația de job matching nPloy luptă împotriva discriminării în procesul de recrutare și la locul de muncă. Din această poziție, a lansat un studiu anonim în rândul angajatorilor și angajaților din România despre discriminare & incluziune. Rezultatele arată că „discriminarea în recrutare și la locul de muncă continuă să fie o temă foarte importantă atât la nivelul Uniunii Europene, cât și în România. Conform datelor recente ale Eurobarometrului[1], 1 din 6 europeni spune că s-a simțit discriminat în ultimele 12 luni – cei mai mulți dintre ei, la locul de muncă (23%) și atunci când își căutau un job (13%).

Pe plan intern, cifrele[2] arată că aproape 4 din 10 angajați (40%) au experimentat sau au asistat personal la situații de discriminare la locul de muncă, în special din cauza afinităților politice, a apartenenței la un grup etnic și a vârstei mai înaintate. Mai mult, 3 din 4 angajați nu au participat la programe de formare pentru diversitate și incluziune în ultimii doi ani, indiferent de postul ierarhic ocupat. Și, aproximativ 40% dintre români spun că s-ar simți inconfortabil dacă ar avea un coleg din comunitatea LGBTQI+, comparativ cu media de 12-15% de la nivelul UE.

În contextul acestor date preocupante, nPloy, care a intrat pe piața românească în februarie, dă startul unei campanii de promovare a diversității și a incluziunii în procesul recrutare și la locul de muncă. Datorită tehnologiei bazate pe inteligență artificială care stă la baza platformei, nPloy garantează evaluarea obiectivă a candidaților prin recrutare anonimă. Practic, nPloy încurajează angajații să se concentreze exclusiv pe calificările și aptitudinile candidaților – datele personale (nume, sex, vârstă, poza) sunt ascunse. Prin această abordare, nPloy promovează o evaluare corectă și imparțială a candidaților.

Pentru a crește gradul de conștientizare cu privire la importanța diversității și a incluziunii, nPloy invită atât candidații, cât șiangajatorii să participe la un scurt sondaj. Împărtășindu-și opiniile și experiențele, aceștia pot contribui la crearea unui mediu de lucru echilibrat, transparent și corect.

După încheierea sondajului, nPloy va efectua o analiză a rezultatelor, propunând strategii pentru a reduce decalajul și a încuraja un parteneriat onest și eficient între angajatori și candidați”.

Konstantin Tzonev – Co-Founder nPloy

Konstantin Tsonev (foto), cofondator al nPloy: „Discriminarea nu ar trebui să-și găsească locul nici în procesul de recrutare, nici la locul de muncă și suntem hotărâți ca, împreună cu angajatorii și candidații, să aducem schimbarea necesară. Prin valorificarea modelului nostru inovator de recrutare anonimă, ne propunem să asigurăm condiții și oportunități egale pentru toți candidații. Mai mult decât atât, prin campania noastră de conștientizare și sondajul despre D&I pe care îl realizăm în această perioadă, sperăm să ajutăm la construirea unui mediu care să aprecieze și să promoveze diferențele individuale, ajutând astfel organizațiile să construiască echipe mai puternice.”

Aflați mai multe despre campania nPloy pe https://nploy.net/ro/about-us/diversity-and-nploy.

nPloy este „o platformă inovatoare de recrutare care folosește tehnologii de ultimă oră pentru a revoluționa procesul de angajare. Datorită algoritmului său bazat pe inteligență artificială, aceasta conectează direct talentele și angajatorii pe baza unui model asemănător aplicațiilor de dating, potrivind candidații cu ofertele de locuri de muncă în funcție de așteptările lor salariale, a aptitudinilor, experienței, locației sau a tipului de job căutat.

Start-up-ul din Europa Centrală și de Est a atras deja peste 150.000 de utilizatori și peste 1.100 de companii de la lansarea sa în 2018. Anul trecut, echipa a obținut 2 milioane de euro în prima rundă de investiții, stabilindu-și ca obiectiv extinderea în alte țări europene, România fiind prima dintre acestea.

Promovând conceptul de recrutare anonimă, nPloy își propune să elimine favoritismul și discriminarea, permițând organizațiilor să construiască echipe diverse și incluzive. Având o prezență globală, nPloy se angajează să transforme viitorul pieței muncii ajutând atât organizațiile, cât și indivizii”.


[1]Eurobarometru, Discriminareaîn UE, 2019

[2]Studiudesprediversitateșiincluziuneînorganizațiileromânești, perspectivaangajaților, 2021 | MKOR Consulting

Coperta revistei

spot_img

Editorial

spot_img
spot_img

Opinii și analiza

spot_img

Recomandate
Recomandate

Studiu EY România: Comportamentul consumatorului român în perioada sărbătorilor de Paște 2024

Perioada festivă care se apropie aduce, ca în fiecare...

CCIR a semnat un Memorandum de Înțelegere cu Federația Camerelor de Comerț a EAU

Camera de Comerț și Industrie a României (CCIR) a...

ENERTOWN: Orașele mici din România au nevoie de un sprijin mai mare în tranziția energetică

Localitățile urbane mici sunt adesea lăsate în afara...