Carmen Savu: Parmafood – creștere în pandemie

Date:

Chiar dacă pandemia COVID-19 a afectat foarte mult industria HoReCa, nu a fost doar o experiență negativă pentru toate businessurile din industrie, distribuitorul de alimente și băuturi Parmafood a reuși să înregistreze creștere. Deși industria HoReCa a suferit puternic, au fost, însă, și alte divizii care au mers bine în această perioadă, ajutând compania să se dezvolte, după cum a declarat pentru FoodBiz Carmen Savu, proprietarul Parmafood.

„Pe perioada pandemiei a fost foarte greu. Întreaga industrie HoReCa a fost foarte afectată. În primele trei luni totul a fost închis și afacerile au început să redeschidă încet, funcționând pe sisteme de livrare. Am făcut eforturi fantastice din punct de vedere financiar. N-au rămas mulți bani în piață și a fost greu să îi recuperăm. Au fost de bun augur acele ajutoare financiare date de către stat celor din sector. Putem spune că a fost o experiență cu care nu ne-am mai întâlnit.

HoReCa a fost afectată cam 60% în primele 3 luni, pentru că firma noastră are o structură a marilor lanțuri Key Account-ul, HoReCa și magazinele mici. Partea de HoReCa a fost afectată în totalitate, oameni care au stat acasă, a implicat un efort financiar destul de mare dar a compensat pe partea marilor lanțuri internaționale care ne-au ajutat extraordinar de mult.

La finele anul 2021, Parmafood București a avut o cifra de afaceri de aproximativ 40 de milioane de euro, în timp ce Parmaeuxim din Constanța a crescut de la aproximativ 5 milioane de euro, în 2020, la 8 milioane de euro, în 2021”, a declarat pentru FoodBiz, Carmen Savu.

Peste jumătate din produse provin de la furnizori locali

Parmafood are în portofoliu 140 de furnizori români, ale căror produse încearcă să le promoveze pe piața românească, acestea având o pondere de 52% în total mărfuri.

„Parmafood București lucrează cu aproximativ 80 de furnizori români, iar Pharma Euxim de la Constanța are parteneriate cu circa 60 de furnizori români. Obiectul nostru de activitate este import și distribuție de produse, dar suntem români și trebuie să ne promovăm țara și să ajutăm industria românească. În București, lucrăm cu peste 800 de locații din domeniul HoReCa, iar în Constanța avem în jur de 500 de locații. În total, sunt cam 150 de furnizori preponderent furnizori români ”, a mai spus Carmen Savu.

Parmafood Group Distribution este o companie cu capital românesc înființată în anul 1991 sub denumirea de General Parmafood ca importator al sucurilor Santal. În prezent, Parmafood importă și distribuție produse ale unui număr de peste 50 de producători internaționali.

În portofoliul Parmafood se regăsesc produsele alimentare de la Calvo, Mutti, Twinings, Bonomi, LaPiara, Flying Goose Brand,Huy Fong Foods, Greencoco și băuturi de la Serena, Bulgarini, American Eagle, Caffo, Donelli și multe altele.

Parmaeuxim import-export a fost înființată în 1996 în Constanța și este unul din principalii jucători de pe piața distribuției alimentare și a băuturilor din județul Constanța și Tulcea. Parmaeuxim oferă 120 de branduri cu peste 3000 de produse în peste 2900 de magazine, restaurante, cluburi, baruri și bucătării internaționale.

Editor: Alexandra Băncilă
Articol preluat de pe FoodBiz.ro

Coperta revistei

spot_img

Editorial

spot_img
spot_img

Opinii și analiza

spot_img

Recomandate
Recomandate

Top 10 motive pentru care totul electric este o idee proastă

Politicienii și oficialii guvernamentali de la fiecare nivel par...

Boeing pierde teren în fața Airbus, dar transportul aerian își revine

După pandemie, sectorul transportului aerian a revenit în forță,...