Centru mobil de instruire a populației pentru situații de urgență

Date:

A fost inaugurat centrul mobil de instruire pentru răspuns la situații de urgență, achiziționat de Departamentul pentru Situații de Urgență, prin Fundația pentru SMURD, cu sprijinul Kaufland România, în 2021 și pus la dispoziția Inspectoratului General pentru Situații de Urgență. 

Valoarea centrului mobil de instruire este de 435.707,8 euro, din care 386.590,9 euro, contribuția Kaufland România, iar 49.116,9 euro, contribuția Fundației pentru SMURD din sumele colectate de la populație prin 3,5%.

Centrul mobil are obiectivul de formare a populației pentru „a îmbunătăți capacitatea de identificare și reducere a pericolelor, astfel încât să scadă numărul de accidente în locuințe”.

Primul eveniment de instruire cu noul centru a avut loc la Școala Gimnazială „George Călinescu” din București. Beneficiari au fost 160 de elevi, în serii de câte 10 elevi, pe durata a 30 de minute pentru instruirea fiecărei serii.
La inaugurare au participat Sorin Mihai Cîmpeanu – ministrul educației, dr. Raed Arafat – secretar de stat în Ministerul Afacerilor Interne, șef al Departamentului pentru Situații de Urgență, gen.-lt. Dan Paul Iamandi – inspector general al Inspectoratului General pentru Situații de Urgență, Toni Greblă – prefectul municipiului București, Mihaela Ștefan – inspector școlar general al municipiul București, Marco Hößl – director general al Kaufland
România.

Marco Hößl: „Ne bucură nespus faptul că avem oportunitatea să fim parteneri într‐o acțiune pe cât de nobilă, pe atât de importantă. Prin informație și cunoaștere, înlăturăm nesiguranța și ne pregătim pentru neprevăzut. Este important să educăm tinerele generații să crească cu această sete de cunoaștere și încredere de sine, iar în acest caz, educația salvează vieți.”
Dr. Raed Arafat: „Acest centru mobil de instruire a populației pentru răspuns la situații de urgență se va alătura Caravanei Fii pregătit, ca parte a demersurilor Departamentului pentru Situații de Urgență și ale Inspectoratului pentru Situații de Urgență de a pregăti populația pentru un răspuns prompt, adecvat și eficient în situații de urgență. Invităm toate unitățile școlare interesate să‐și exprime intenția de a găzdui un astfel de eveniment de instruire a elevilor lor utilizând acest centru. Vom face toate demersurile ca acest centru, ca și centrul Fii pregătit, să ajungă la cât mai mulți copii și tineri și la populația largă.”
Centrul mobil de instruire este dotat cu echipamente inteligente care simulează situații de urgență, cum ar fi incendiile. Este dotat, de asemenea, cu un pachet inteligent pentru condiții meteo extreme. Poate simula un cutremur și perceperea lui în locuință (apartament). Este dotat și cu un telefon inteligent pentru situații de urgență conectat la alte elemente inteligente din cadrul centrului, simulând răspunsul unui operator de urgență.
În cursul anului, centrul mobil urmează să staționeze în mai multe orașe „pentru a forma o parte cât mai mare a populației în vederea cultivării comportamentelor de evitare a incidentelor casnice și gestionare a situațiilor de urgență”.  

Coperta revistei

spot_img

Editorial

spot_img
spot_img

Opinii și analiza

spot_img

Recomandate
Recomandate

Studiu EY: programele de transformare au șanse de reușită de 12 ori mai mari prin concentrarea pe factorul uman 

96% dintre programele de transformare ajung în puncte de...

România, cea mai accesibilă țară est-europeană pentru imobiliare

România are cele mai accesibile prețuri la locuințe din...

ANALIZĂ XTB: Pandemia s-a încheiat, dar munca de acasă a rămas. Cum s-a transformat piața și care sunt companiile care profită?

Adevăratul impuls pentru piața software-ului pentru videoconferințe s-a dovedit...