Costinaș, Profi: Fără asociere, micii producători vor muri

Date:

Călin Costinaș, director general adjunct Profi, consideră că pentru stimularea asocierii pentru producătorii din România rolurile ar trebui să fie împărțite între retailer și stat.

Sarcina retailerului este să sprijine prin cumpărare de la asocieri și să comunice mult mai clar cu producătorii de ce este nevoie.

În același timp, recunoaște că este foarte greu de lucrat cu fermierii mici, care n-au nicio șansă să supraviețuiască pe piață dacă nu se asociază.

„Noi nu putem să rulăm sute de tone pe zi fără să cumpărăm cantități avertizate și tiruri de marfă, lucru care nu se poate face dacă cumperi de la producători foarte mici. În 3-4 ore trebuie să achiziționăm 500 de tone, noaptea să le pregătim ca dimineața să plece la 1500 de magazine. Nu se poate face dacă ai sute de producători pe fiecare platformă, timpul fizic de recepție nu ne permite să lucrăm cu așa de mulți producători”, a declarat pentru FoodBiz, Călin Costinaș.

El este de părere că statul trebuie să stimuleze, chiar să forțeze asocierea (cu ghilimelele de rigoare) prin faptul că finanțează și alocă fonduri europene numai către formele asociative.

Faptul că se fac sprijiniri punctuale foarte mici către producătorii mici este ca și când ai ține un producător cumva pe perfuzii, amânând de fapt operația. Nu poate să subexiste sau să se dezvolte agricultura cu această formă de producători foarte mici, fără asociere, pe termen lung nu au piață de de desfacere.

Fără asociere ei vor muri, este important să se transmită acest lucru foarte clar, asocierea este singura formă de supraviețuire a lor și nu doar în România, ci oriunde în lume. Companiile mici, individuale, nu au reușit să supraviețuiască și au trebuit să se asocieze’’, a mai precizat Costinaș.

Profi a lansat oficial, în această vară, programul Proaspete de la noi prin care facilitează fermierilor din România accesul către magazinele rețelei și totodată le oferă cumpărătorilor legume și fructe românești de cea mai bună calitate, garantat sănătoase. Programul include în jur de 90 de producători.
Cu aproximativ 25.000 de angajați în aproape 1500 de magazine care funcționează astăzi în 688 de localități, Profi este cel mai mare angajator privat și totodată rețeaua cu cea mai mare extindere geografică din România.

Articol preluat de pe FoodBiz.ro.

Coperta revistei

spot_img

Editorial

spot_img
spot_img

Opinii și analiza

spot_img

Recomandate
Recomandate

Studiu EY România: Comportamentul consumatorului român în perioada sărbătorilor de Paște 2024

Perioada festivă care se apropie aduce, ca în fiecare...

CCIR a semnat un Memorandum de Înțelegere cu Federația Camerelor de Comerț a EAU

Camera de Comerț și Industrie a României (CCIR) a...

ENERTOWN: Orașele mici din România au nevoie de un sprijin mai mare în tranziția energetică

Localitățile urbane mici sunt adesea lăsate în afara...