Creștere a nevoii de relații sociale

Date:

Satisfacția populației față de starea de spirit a crescut cu 11% față de luna aprilie, față de situația financiară, cu 6%, față de modul de petrecere a timpului liber, cu 1%, arată barometrul „Româzii Azi”, al cincisprezecelea raport de cercetare privind evoluția emoțională a românilor realizat de compania de cercetare de piață Reveal Marketing Research .

Marius Luican, CEO al Reveal Marketing Research, face observația că „în România, măsurile de relaxare a unor restricții anunțate de autorități în 13 mai, au generat o serie de emoții pozitive în rândul românilor. Comparativ cu vara anului trecut, cifrele au crescut considerabil și ne aşteptăm ca acest teritoriu emoţional să fie din ce în ce mai puternic, în contextul relaxării graduale a restricţiilor”.

Studiul arată că importanța prieteniei și a bucuriei a crescut cu 3%, în timp ce aspect legate de stabilitate, responsabilitate, credință au scăzut cu 8%. De asemenea, „starea de oboseală este în continuă scădere (de la 27% în mai 2020, la 7% în mai 2021) și cresc tot mai mult stările pozitive – 71% sunt mulțumiți de starea actuală de spirit (de la 56% în mai 2020), modul de petrecere al timpului liber (de la 50% în mai 2020, la 53% în mai 2021) și starea de sănătate percepută (de la 42 la 54%)”.

În plan economic, „brandurile pot începe să comunice pe teme noi, să inoveze sau să promoveze produse noi (optimism, mulțumire)”.  La nivelul populației, „în luna mai se observă o creștere a cheltuielilor aferente produselor ce răspund nevoilor de bază ale oamenilor (produse alimentare, de igienă, de curățare a casei și alte utilități etc.). De asemenea, cresc cu 6% cheltuielile ce răspund nevoii de integrare socială (ieșiri în oraș, pub-uri, restaurante), cel mai probabil pe fondul eliminării restricțiilor ce limitau într-o anumită măsură viața socială a românilor (în special în weekend). Românii continuă să economisească mai mult în această lună (comparativ lunii anterioare în special), având probabil în minte posibilitatea de a merge în concediu. Produsele destinate dezvoltării personale și stimei de sine sunt în general consumate de către mileniali (produse legate de hobby-uri și produse tehnologice în special, cu procente de peste 18%). Dintre produsele cu o componentă de integrare socială cel mai consumate sunt cadourile pentru cei dragi (23%). Pentru această componentă, cele mai mari vânzări sunt generate de familiile moderne. Segmentele care economisesc cel mai mult sunt persoanele mature singure,  milenialii, și tinerii profesioniști (procente de aproape 30%). În mediul urban, persoanele singure economisesc cel mai mult (28%), urmate de tinerii profesioniști (27%). În mediul rural, cei mai economi sunt familiile cu copii (32%) și tinerii profesioniști (16%)”.  

Barometrul a fost elaborate prin metoda de colectare CAWI (computer assisted web interview), „datele au fost colectate lunar, în perioada mai 2020 – mai 2021, pe un eșantion reprezentativ național (urban și rural). Marja de eroare este de +/-3%. Nivel de încredere: 95%”.

Reveal Marketing Research reamintește că „este o companie de cercetare de piață full-service, specializată în marketing research, studii sociologice, customer insight, business strategy, market development. Cu o expertiză în peste 20 de industrii, Reveal Marketing Research crede că cercetarea de piață reprezintă baza deciziilor corecte și a poziționării brandurilor. Soluțiile calitative și cantitative ajută de peste 12 ani companii din România și Europa”. 

Coperta revistei

spot_img

Editorial

spot_img
spot_img

Opinii și analiza

spot_img

Recomandate
Recomandate

Studiu EY România: Comportamentul consumatorului român în perioada sărbătorilor de Paște 2024

Perioada festivă care se apropie aduce, ca în fiecare...

CCIR a semnat un Memorandum de Înțelegere cu Federația Camerelor de Comerț a EAU

Camera de Comerț și Industrie a României (CCIR) a...

ENERTOWN: Orașele mici din România au nevoie de un sprijin mai mare în tranziția energetică

Localitățile urbane mici sunt adesea lăsate în afara...