Cum măsurăm și promovăm egalitatea de gen în România?

Date:

Dezbatere publică organizată de VERTIK pentru Viitor în vederea elaborării unei propuneri strategice de integrare a perspectivei de gen în pregătirea, implementarea, monitorizarea și evaluarea politicilor publice

Grupul de inițiativă în politici publice VERTIK pentru Viitor organizează în data de 9 martie, începând cu ora 17:00, o dezbatere publică despre oportunitatea introducerii și urmăririi unui set de indicatori de măsurare și evaluare a egalității de gen în România.

De ce avem nevoie de date mai bune? VERTIK consideră că diferențele de gen înregistrate de România nu sunt măsurate și evaluate în mod regulat în baza unor indicatori statistici agregați. Ne propunem să contribuim la elaborarea unor indicatori naționali ai egalității de gen prin care să diminuăm aceste diferențe.

Estimăm decalaje dintre femei și bărbați în următoarele domenii:

  • participarea economică și accesul femeilor la oportunități;
  • promovarea femeilor de carieră în poziții de decizie în politică, management și administrație;
  • rata de ocupare în câmpul muncii;
  • plată și salarizare egală pentru muncă și valoare adăugată egală;
  • acces la finanțare pentru start-up-urilor cu antreprenoriat feminin;
  • rata de abandon școlar în mediul rural;
  • reintegrarea profesională a femeilor din mediul rural.

Pentru a rezolva această problemă a decalajelor, VERTIK va fundamenta împreună cu grupul de lucru din cadrul proiectului Femeie Lider o propunere de politică publică. Considerăm că este esențial ca perspectiva de gen să fie plasată în centrul procesului de elaborare a politicilor, inclusiv în planificarea bugetară.

Indicatorii statistici agregați vor permite integrarea perspectivei drepturilor femeilor și egalității de șanse în procesele de elaborare a politicilor publice și vor asigura reprezentarea femeilor la toate nivelurile procesului decizional politic. Știm că furnizarea informațiilor practice, bazate pe dovezi, vor contribui la luarea unor decizii politice care să aducă România mai aproape de egalitatea de gen și să îmbunătățească atât viața femeilor, cât și pe cea a bărbaților.

Daniela Șerban, Inițiator și Președinte VERTIK pentru Viitor

Daniela Șerban, Inițiator și Președinte VERTIK pentru Viitor:  Avem nevoie de implementarea în politicile publice și programele de finanțare a unui sistem de indicatori statistici SMART privind diferențele de gen în domenii cheie și, astfel, să urmărim înjumătățirea rapidă a decalajelor dintre femei și bărbați. Este vital să accelerăm integrarea României în sistemul de valori al Uniunii Europene prin creșterea vitezei de recuperare a diferențelor și decalajelor de gen de la o durată medie de recuperare de 107 ani specifică Europei de Est la 54 de ani cât este durata medie în Europa Occidentală. În final, vom încuraja antreprenoriatul feminin și creșterea ratei de ocupare a femeilor în piața muncii, cu impact direct în PIB-ul și bugetul României. Doar împreună putem construi o viziune pe termen lung pentru România.”         

Raluca Nicolaescu, Head of Marketing Mastercard România

Raluca Nicolaescu, Head of Marketing Mastercard România: „Pe parcursul celor 4 ediții, Mastercard Index of Women Entrepreneurs, raportul care prezintă progresul și reușitele femeilor de afaceri din întreaga lume, ne-a arătat că, în ciuda diferențelor și decalajelor de gen, femeile din România au continuat să depășească numeroase provocări și au reușit să aibă un impact direct asupra bunăstării societății din care fac parte, generând creștere economică. Însă acum, mai mult ca oricând, este important ca autoritățile, companiile private și organizațiile locale să-și dea mâna, atât pentru conturarea de politici publice, cât și pentru oferirea unor programe de sprijin potrivite, care facilitează accesul femeilor la oportunități, contribuie la fructificarea potențialului neexplorat și, prin urmare, contribuie la un viitor mai bun pentru acestea și comunitate”.

La eveniment vor participa oficiali ai Senatului României, Comisiei Europene, Băncii Europene de Investiții, Agenției Naționale pentru Egalitatea de Șanse între femei și bărbați, reprezentanți ai mediului legislativ și guvernamental din România, antreprenoare cu experiență, lideri din lumea afacerilor, reprezentanți ai asociațiilor de antreprenori și femei de afaceri, alte asociații interesate de subiect, precum și presă.

Echipa VERTIK care a fost implicată în acest demers este formată din Daniela Șerban, Daniela Aldescu, Marcela Colica, Anamaria Corca, Melisa Menagi, împreună cu Ambasadoarele VERTIK – Dana Lupșa, Diana Mardarovici, Cristina Chiorsac, Marilena Gheorghe, Cristina Grigore, Cătălina Verdeș, Adina Risipitu, Diana Maria Georgescu, Mariana Stan și Roxana Haja.

Partenerul Strategic al evenimentului este Banca Europeană de Investiții. Partener principal al proiectului este Mastercard. Partener instituțional: Insight Exec. Parteneri media: Radio Romania Actualități, Financial Intelligence, Juridice, Money.ro, Project-E, Economistul, România Durabilă, Club Economic.

Agenda evenimentului (detaliat aici)

_________________

Sesiunea I

Politici publice europene și naționale în egalitatea de gen și antreprenoriat, indicatori și evaluare

Invitați:

  • Anca Dragu, Președinta Senatului României
  • Agnieszka Wojdyr, Consilier politici antreprenoriale și IMM, Directoratul General Întreprinderi și Antreprenoriat (DG GROW), Comisia Europeană 
  • Lara Tassan Zanin, Director România, Banca Europeană de Investiții
  • Luminița Popescu, Secretar de Stat, Agenția Națională pentru Egalitate de Șanse între femei și bărbați

Invitat special

  • Marta Życińska, Vicepreședinte Marketing și Comunicare, CEE Mastercard

Moderator: Daniela Șerban, Inițiator și Președinte VERTIK pentru Viitor

_________________

Sesiunea II 

Cariere de succes și modele de reușită, accesul femeilor la participarea economică și oportunități

Speakers:

  • Ana Maria Mihăescu, Membru Consiliu de Administrație MedLife și Raiffeisen Bank
  • Paloma Castro Martinez, Fondator inițiativa europeană WeInvest, fost director global Louis Vuitton Moet Henessy, Lime, TedX Speaker
  • Maria Axente, Director Inteligență Artificială, Pricewaterhouse Coopers Marea Britanie
  • Carmen Gavrilescu, Antreprenor Food Consulting Development, Președinta Asociația Producătorilor de Salam de Sibiu
  • Andreea Răducan, Președinte Fundația Olimpică Română
  • Dana Lupșa, Ambasadoare VERTIK

Moderator: Radu Magdin, Consultant și Trainer, Leadership și Empowerment

_________________

Sesiunea III

Definirea, măsurarea și urmărirea unor indicatori de egalitate de gen în România. Discuție interactivă pe marginea problematicii identificată de VERTIK.

Participanți: Asociații profesionale și părți interesate

Moderator: Daniela Șerban, Inițiator și Președinte VERTIK pentru Viitor

Facilitator: Diana-Maria Georgescu, Ambasadoare VERTIK



Despre VERTIK

VERTIK pentru Viitor, www.vertik.ro, este un grup de inițiativă în politici publice, fondat de Daniela Șerban, care își propune să contureze o viziune pe termen lung pentru România, pornind de la avantajele competitive, potențialul de valoare adaugată mare ale acesteia și integrarea lor în oportunitățile internaționale. Un incubator de idei pentru creștere economică bazat pe valori, VERTIK are o viziune care integrează politici de dezvoltare a capabilităților noastre, construcții orizontale, transversale și sectoriale pentru o Românie prosperă, pregătită pentru viitor. Grupul include o echipă de cercetare și analiză independentă, compus din reprezentanți ai societății civile și ai mediului antreprenorial.

Despre Mastercard

Mastercard, https://www.mastercard.ro, este o companie de tehnologie în industria globală de plăți. Misiunea noastră este să generăm și să dezvoltăm o economie digitală atotcuprinzătoare, care să ofere tranzacții sigure, simple, inteligente și accesibile, în beneficiul tuturor, de pretutindeni. Prin transfer de date sigur și prin rețele impenetrabile, prin parteneriate și cu pasiune, inovațiile și soluțiile noastre le permit persoanelor fizice, instituțiilor financiare, guvernelor și companiilor să își atingă potențialul maxim.Coeficientul nostru de decență (DQ) este pilonul de bază al culturii care ne reprezintă și pe care se sprijină tot ceea ce facem în companie și în afara ei. Conexiunile noastre acoperă peste 210 țări și teritorii, astfel încât construim o lume sustenabilă care le oferă tuturor accesul la posibilități de neprețuit.

Coperta revistei

spot_img

Editorial

spot_img
spot_img

Opinii și analiza

spot_img

Recomandate
Recomandate

ASIGURĂRI. POLITICI PREZENTE ȘI VIITOARE

În cadrul conferinței „Asigurări. Politici prezente și viitoare” organizată...