Dr. Fischer Dental, 5,06 milioane lei cifră de afaceri în semestrul I 2022

Date:

Grupul „Dr. Fischer Dental”, liderul pieţei de tehnică dentară din România, companie listată pe piața AeRO a Bursei de Valori București, sub simbolul DENT, anunță că „a încheiat primul semestru al anului 2022 cu o cifră de afaceri de 5,06 milioane de lei (1,02 milioane de euro) și un profit de 190.080 lei.

Cifra de afaceri reprezintă 40% din cea bugetată pentru întreg anul 2022, fiind cu 2% mai mică decât cea înregistrată în S1 2021, deoarece performanța companiei a fost afectată de impactul evoluțiilor economice (inflația și dobânzile mai mari) asupra cererii de servicii stomatologice.

Cheltuielile de exploatare au fost cu 20% mai mari decât în S1 2021 și au reprezentat 52% din cele bugetate pentru acest an, creșterea fiind cauzată de două motive principale. Primul este inflația, care a generat creșteri de costuri cu materiile prime și materialele, cu personalul, dar și cu alte servicii prestate de terți (precum transporturile internaționale). Alt doilea motiv a fost înființarea unei societăți afiliate în Dusseldorf, Germania. 

Punerea bazelor noii companii, Dr. Fischer Dental GmbH, a necesitat cheltuieli de înregistrare, potrivit legislației germane, de amenajare a punctului de lucru și pentru angajarea personalului, doi maiștri (labormeister) și un angajat care se ocupă de recepția comenzilor și contabilitate primară, precum și pentru echipamente și materiale. 

Deși, în prezent, se constată o diminuare a cererii de servicii stomatologice (mai ales în privința unor lucrări de prevenție și estetică), conducerea Dr. Fischer Dental anticipează că, pe termen lung, investițiile efectuate în Germania, cea mai mare piață a serviciilor stomatologice din Europa, vor genera o schimbare a structurii veniturilor consolidate ale companiei. Exporturile, care au însemnat 33% din totalul vânzărilor, în 2021, vor depăși nivelul vânzărilor înregistrate în România”. 

Dr. Antoaneta Fischer (foto), fondatoarea „Dr. Fischer Dental”: „Prima jumătate a acestui an a adus companiile, din toate domeniile, în fața unui climat mult mai puțin favorabil decât în 2021 și nici piața serviciilor dentare nu a făcut excepție. Creșterilor de prețuri la materii prime, energie, transporturi și alte servicii, li s-a adăugat și o stagnare a cererii de servicii, ceea ce s-a reflectat și în rezultatele noastre. Cu toate acestea, am continuat să facem investiții în această perioadă, fiind convinși că, pe baza lor, vom obține rezultate foarte solide în viitor. O dantură sănătoasă, la nivel funcțional și estetic, va rămâne o prioritate pentru toți oamenii, în orice context economic, așadar, chiar dacă va fi marcată de fluctuații, cererea pentru serviciile noastre se va menține.”

Dr. Fischer Dental subliniază că, „în afara investițiilor legate de compania afiliată din Dusseldorf, în primele șase luni ale anului, a finalizat mai multe achiziții de retehnologizare, constând în mașini de frezat, cuptoare de sintetizat zirconiu, materii prime (discuri de zirconiu), echipamente și accesorii IT&C. Finanțarea a provenit din proiectul Măsura 2 – grant capital de lucru și din capitalul obținut prin plasamentul privat de acțiuni, desfășurat în noiembrie 2021”. 

Grupul „Dr. Fischer Dental SA”, fondat în 1995 de dr. Antoaneta Fischer, medic stomatolog cu vastă experiență, acumulată la Berlin și Dusseldorf, este cunoscut ca „liderul pieţei de tehnică dentară la nivel naţional. Compania are circa 80 de angajați, oferă toate tipurile de lucrări protetice clienţilor săi, cabinete stomatologice şi laboratoare de tehnică dentară, pe piaţa autohtonă şi în alte 10 ţări din Europa și America. Principalele categorii de lucrări sunt coroane și punţi dentare, faţete dentare, lucrări protetice pe implanturi, bonturi personalizate de implant, proteze de toate tipurile, aparate ortodontice, gutiere și toate celelalte tipuri de lucrări protetice”.

Coperta revistei

spot_img

Editorial

spot_img
spot_img

Opinii și analiza

spot_img

Recomandate
Recomandate

Top 10 motive pentru care totul electric este o idee proastă

Politicienii și oficialii guvernamentali de la fiecare nivel par...

Boeing pierde teren în fața Airbus, dar transportul aerian își revine

După pandemie, sectorul transportului aerian a revenit în forță,...