La împlinirea a 15 ani de activitate, instituția financiară nebancară (IFN) Simplu Credit face un bilanț al propriei activități și prezintă o analiză asupra modului în care au evoluat piața de micro-credite și comportamentul de împrumut în acești ani:

„Simplu Credit este o instituție financiară nebancară (IFN) independentă (fără societăţi de leasing, acţionari bancari sau susţinută de diverse grupuri financiare), care operează pe o piață a micro-creditelor în valoare de peste 1,3 miliarde de lei. Înființată în 2007, Simplu Credit IFN a reușit să evolueze într-un business solid, aflat în top 10 jucători din România din punct de vedere al activelor. Anul acesta, compania sărbătorește 15 ani de activitate și marchează acest eveniment printr-un bilanț aniversar.

Deși este percepută ca o piață cu produse de finanțare mai scumpe decât cele bancare, piața IFN-urilor independente este una dinamică, în continuă creștere. Un credit IFN este preferat în multe situații în locul celui bancar, motivele fiind diverse: timpii de răspuns mai rapizi, criteriile de eligibiltate mai permisive, fluxurile de creditare digitalizate sau idfentificarea de soluții pe care băncile nu le-au oferit. 

Evoluția Simplu Credit în 15 ani

În decursul anilor, Simplu Credit s-a poziționat în piața de profil ca un creditor responsabil, transparent și corect față de clienții săi. Bilanțul companiei arată faptul că în cei 15 ani de activitate a acordat un număr total de peste 14.000 de credite rapide atât pentru nevoi personale, cât și pentru afaceri. Peste 12.000 de clienți individuali și companii au beneficiat de finanțări în tot acest timp.  

Aproximativ 70% dintre clienții companiei sunt persoane fizice. Simplu Credit le este alături în momentele dificile, oferindu-le soluții de finanțare convenabile și rapide pentru rezvolvarea nevoilor esențiale și urgente, precum și refinanțări de credite mai dezavantajoase într-unul singur mai ieftin, astfel încât clientul să rămână cu un grad de îndatorare decent. 

Pe parcursul anilor, compania și-a îmbunătățit în permanență produsele și serviciile. În 2007, valoarea medie a unui împrumut era de 5.280 lei, iar termenul mediu de rambursare era in jur de de 24 luni. Astăzi, valoarea medie a unui împrumut pe care îl obține un client este de aproximativ 11.000 lei, de 2 ori mai mare, iar termenul mediu de rambursare este de 4-5 ani.  

Simplu Credit, alegerea antreprenorilor

Pe lângă creditele de retail, Simplu Credit și-a consolidat prezența în zona corporate, venind în sprijinul antreprenorilor prin credite rapide, simple și flexibile pentru dezvoltarea afacerilor. Tot mai multe firme apelează pe termen scurt la refinanţări sau completări ale unor linii de credit bancare printr-un împrumut de la Simplu Credit, sumele acordate ajungând până în 500.000 de euro, pe o perioadă de cinci ani. 

Astfel, IMM-urile reprezintă 30% dintre clienții actuali, iar finanțările sunt direcționate către diverse sectoare ale economiei, de la real estate la agricultura sau de la producție și comert la turism.  

Compania beneficiază constant de pe urma recomandărilor venite din partea clienților sau chiar de pe urma întoarcerii anumitor clienți deja bancabili, care au nevoie să acceseze un credit rapid. Potrivit unui sondaj intern, 20% dintre clienții Simplu Credit sunt considerați fideli și continuă să folosească produsele companiei, o parte dintre aceștia închizând creditele inițiale și revenind pentru al nouălea sau al zecelea împrumut de la Simplu Credit.

«Simplu Credit își datorează succesul și longevitatea tuturor clienților care ne-au acordat încrederea în acești ani, alegându-ne ca parteneri. Dincolo de performanțele de business, cea mai mare realizare este faptul că am reușit să avem un impact pozitiv în cadrul comunităților în care suntem prezenți prin asigurarea accesului facil la microfinanțări, susținând astfel incluziunea financiară și socială. În continuare, ne propunem să dezvoltăm Simplu Credit în același mod sustenabil ca și până acum, prin investiții în inovație, în consolidarea echipei și prin oferirea de soluții de finanțare individualizate pentru oameni și afaceri», afirmă Mircea Lupu, General Manager Simplu Credit.

Simplu Credit, prezent în 6 orașe

În ultimii ani, Simplu Credit a adus serviciile mai aproape de populația din diferite zone ale țării prin rețeaua de agenții fizice, care a ajuns în prezent la 12 unități în 6 orașe: București, Ploiești, Brașov, Pitești, Sibiu şi Constanţa. Pe lângă deschiderile de sedii fizice, compania a dezvoltat un flux 100% online, scurtând timpul de răspuns la cererile clienților la doar câteva minute. 

În cei 15 ani de existență pe piață, compania a avut peste 200 angajați, fiecare dintre aceștia contribuind la consolidarea business-ului prin relațiile de încredere construite împreună cu clienții, dar și cu colegii. Astăzi, echipa Simplu Credit are 55 membri, 6 dintre aceștia fiind în companie de mai bine de 10 ani.

Planurile de viitor ale Simplu Credit

Planurile de business ale Simplu Credit pentru ultima parte a acestui an și, respectiv, pentru 2023 au la bază câteva direcții strategice care se regăsesc la fiecare nivel decizional și operațional al companiei precum: digitalizarea produselor, îmbunătățirea continuă a ofertei de servicii și produse, creșterea eficienței interne prin automatizarea proceselor, creșterea unui portofoliu sănătos și cu expunere controlată. 

Despre Simplu Credit 

Simplu Credit este o instituție financiară nebancară aflată în top 10 jucători pe piața IFN-urilor independente din România, specializate în credite de consum, din punct de vedere al activelor. Compania a fost înființată în 2007 și este înscrisă în Registrul Special al Băncii Naționale a României, fiind reglementată și supravegheată de către aceasta. În cei 15 ani de activitate, Simplu Credit a finanțat peste 11.000 de clienți, persoane fizice și juridice deopotrivă, numărul de credite acordate depășind 12.500. Rețeaua de agenții a companiei include 12 unități în 6 orașe: București, Ploiești, Brașov, Pitești, Constanta și Sibiu.”

DISTRIBUIȚI