• FlixMobility se pregătește de o nouă etapă de extindere la nivel global, un nou investitor Canyon Partners
  • O nouă rundă de investiții: 650 de milioane de dolari atrași de la investitori existenți și fondatori, evaluarea companiei ajunge la peste $3 miliarde
  • Crearea unei oferte intermodale, accesibile și sustenabile cu FlixTrain în Europa
  • Continuă extinderea rețelelor din SUA, Portugalia și UK – întărirea prezenței în Franța, Turcia și Europa de Est

FlixMobility a încheiat cu succes o nouă rundă de finanțare seria G, condusă de Canyon Partners. Finanțarea, structurată între un mix de capital propriu și datorii, se ridică la 650 de milioane de dolari. Alături de Canyon Partners, FlixMobility câștigă un partener puternic pentru planurile de extindere globală, atât în piețele în care operează deja, cât și în noi piețe. Compania, un jucător de top în sectorul tech și cel de mobilitate sustenabilă și intermodală, transmite astfel un semnal clar de accelerare a strategiei de dezvoltare, trasând coordonatele pentru planuri de viitor cu un profil financiar puternic.

Noua evaluare a FlixMobility ajunge la peste $3 miliarde, o creștere semnificativă față de ultima rundă de investiții din 2019, având la bază sprijin financiar din partea fondatorilor și investitorilor deja existenți precum General Atlantic, Permira, TCV, Holtzbrinck Ventures și Silver Lake.

Investiția întărește încrederea în FlixMobility și în succesul unui model de business unic pe piața de mobilitate.

„Noua investiție este un semnal puternic pentru viitor și pentru viziunea noastră de a oferi servicii de mobilitate sustenabile prin intermediul FlixBus și FlixTrain cât mai multor persoane din întreaga lume”, a declarat Jochen Engert, fondator și CEO FlixMobility. „Odată cu încheierea rundei de finanțare suntem bine poziționați pentru o viitoare creștere internațională și planuri de extindere atât pentru FlixTrain, cât și pentru FlixBus”.

Anunțul marchează un punct de cotitură pentru furnizorul de servicii de mobilitate – care își concentrează eforturile pe strategia de viitor, în timp ce continuă să gestioneze situația curentă.

Datorită unei ajustări continue a rețelei și a investițiilor în tehnologie și automatizare, startup-ul de mobilitate a reușit să traverseze cu succes perioada pandemiei. Acum, FlixMobility se concentrează în special pe creștere prin extinderea serviciilor în piețe noi, cât și în cele deja existente.

De asemenea, se mizează pe extinderea serviciilor feroviare în Germania și Suedia – un obiectiv care are la bază strategia Uniunii Europene de a întări Piața Unică bazată pe concurență loială care permite jucătorilor care intră pe noi piețe să ofere soluții de transport public sustenabile.

Creștere în piețele existente, extindere în noi regiuni,
poziție de lider de piață în SUA și UK

Investiția va susține obiectivele FlixMobility de a opera cele mai mari rețele de autocare în SUA, UK și Portugalia, cât și de a-și întări poziția în Turcia, Franța și Europa de Est. În plus, compania plănuiește deja să se extindă în noi piețe după o pauză generată de pandemia COVID-19.

„Trecem de la defensivă la ofensivă. Obiectivul nostru clar este să devenim lideri de piață în toate piețele în care suntem prezenți. Acesta este valabil și în cazul unor piețe noi, precum UK și Portugalia sau SUA, unde suntem în prezent numărul 2 sau 3,” a declarat André Schwämmlein, fondator și CEO FlixMobility. „Ne dorim să oferim servicii de mobilitate accesibile și sustenabile pentru cât mai multe persoane, iar SUA în special este o piață cu un potențial uriaș. Vedem Statele Unite ale Americii ca fiind cea mai mare piață a noastră în viitor. Cu toate acestea, post-pandemie, ne vom întări poziția în câteva piețe foarte importante din Europa pentru a le oferi oamenilor oportunitatea de a călători din nou, ca înainte. Pentru a face acest lucru posibil, fiecare țară în parte, cât și Uniunea Europeană trebuie să susțină competiția loială și să faciliteze accesul egal pe toate piețele europene”.

Capacitatea FlixMobility de a reacționa la dificultățile create de pandemie și de a reveni puternic a fost vizibilă chiar și în 2020. Vara trecută, furnizorul de servicii de mobilitate a lansat primele rute internaționale spre Țările Baltice și a început crearea rețelelor domestice în Regatul Unit și în Portugalia.

FlixMobility: Există un potențial foarte mare
de extindere a ofertei intermodale 

Pe lângă rețeaua globală de autocare pe distanțe lungi în 36 de țări, FlixMobility operează și trenuri sub brandul FlixTrain din 2018. În prezent, compania oferă conexiuni în întreaga Germania și, cu ocazia “Anului European al căilor ferate”, FlixMobility a lansat primele trenuri verzi în Suedia la începutul lunii mai 2021. Compania consideră că viitorul transportului public va avea la bază conexiunea între trenuri și autocare pe distanțe lungi, aspect care va juca un rol important în toate deciziile stragice prezente și viitoare.

„Doar în 2019, 62 de milioane de pasageri au călătorit cu noi. În urma acestui succes suntem încrezători că vom putea oferi servicii de mobilitate sustenabile și mai multor persoane în anii următori – printr-o ofertă extinsă a serviciilor de transport rutiere și feroviare în piețele existente, cât și prin extinderea în noi țări și continente”, a precizat André Schwämmlein.


Despre FlixMobility

FlixMobility este un furnizor de servicii de mobitate care oferă noi alternative de călătorie convenabile, accesibile și ecologice prin intermediul brandurilor FlixBus și FlixTrain. Datorită unui model de afaceri unic și tehnologiei inovatoare, startup-ul a reușit să opereze cea mai mare rețea de autocare interurbane din Europa și a lansat primul tren verde pe distanțe lungi în 2018 cât și proiecte pilot pentru autocare electrice în Germania și Franța. Din 2013, FlixMobility a revoluționat modul în care călătorim în Europa și a creat mii de locuri de muncă în industria mobilității. În 2018, FlixMobility a lansat FlixBus USA pentru a aduce alternative de călătorie în Statele Unite ale Americii.

DISTRIBUIȚI