Grupul Holcim dezvăluie primul pod din lume realizat cu beton printat 3D

Date:

Grupul Holcim, lider global în producția materialelor de  construcții, a dezvăluit, în cadrul Bienalei de Arhitectură de la Veneția, primul pod pietonal din lume construit cu beton printat 3D. Podul Striatus este realizat cu sprijinul Block  Research Group, al casei de arhitectură Zaha Hadid și al Incremental3D. 

Realizarea acestui proiect stabilește o premieră în sectorul construcțiilor prin noua modalitate de  utilizare a betonului: una digitală, prietenoasă cu mediul și cu un design circular inovator. 

Podul pietonal se auto-susține, grație design-ului inedit, ce incorporează metode și calcule  specifice tehnologiei 3D. Structural vorbind, elementele sunt solicitate doar la compresiune, fără  să fie necesară utilizarea armăturii din metal. Se folosește, astfel, o cantitate minimă de material,  în condiții de rezistență optimă. 

Podul Striatus deschide drumul către construcțiile viitorului 

Jan Jenisch, CEO Grupul Holcim

„Striatus a fost proiectat de unii dintre cei mai inovatori și creativi arhitecți și ingineri din lume.  Acest pod este o dovadă a posibilităților infinite pe care le oferă betonul printat 3D, permițând  structuri de construcții mai durabile, mai rapide și mai eficiente, fără compromisuri în ceea ce  privește estetica și funcționalitatea. Designul său digital și circular utilizează betonul la cel mai  înalt nivel de optimizare, cu minimum de material și blocuri de beton, care pot fi reasamblate și  reciclate în mod repetat”, a declarat Jan Jenisch, CEO al grupului Holcim. 

Structura complexă a podului Striatus a fost realizată cu cerneală personalizată din gama Holcim  Tector Print. Grupul Holcim deschide, astfel, drumul către construcțiile viitorului, folosind cele mai  avansate tehnologii. Următoarele generații de cerneală vor putea include soluții ECO, precum  cimentul verde ECOPlanet, gama de betoane verzi ECOPact sau deșeuri reciclate, rezultate din  construcții și demolări. 

„Numele Striatus reflectă logica structurală a podului și procesul de fabricație. În structurile arcuite  și boltite, materialul este așezat astfel încât forțele care apar în elementele de structură să fie  doar de compresiune pură. Însăși geometria contribuie la rezistență, fiind folosită doar o fracțiune  din materialele utilizate în grinzile de beton convenționale. Acest proiect deschide noi oportunități  de a construi cu mai puțin efort și într-un mod mai ecologic”, precizează Philippe Block, codirector Block Research Group

Proiectul Striatus face parte din expoziția „Time Space Existence”, găzduită de Centrul Cultural  European (ECC), în cadrul Bienalei de Arhitectură de la Veneția (Italia). 

Nu este prima dată când Holcim își îndreaptă atenția asupra unei noi modalități de a construi.  Compania lucrează la o gamă de aplicații de printare 3D a betonului prin care să dezvolte atât  infrastructura de transport, cât și mediul construit. De exemplu, în Malawi, Holcim a lansat prima  școală din lume tipărită cu beton 3D. Doar 18 ore au fost necesare pentru construirea zidurilor școlii, pentru care au fost folosite cu 70% mai puține materiale decât cele necesare prin tehnicile tradiționale de construcție. Totodată, Holcim, GE Renewable Energy și COBOD lucrează la o  turbină eoliană de mari dimensiuni, din beton printat 3D. Datorită înălțimii semnificativ mai mari,  turbina ar putea capta cu 33% mai multă energie. 

Podul printat 3D este deschis publicului și poate fi văzut până în noiembrie a.c., în Grădinile  Marinaressa din Veneția, Italia.

Coperta revistei

spot_img

Editorial

spot_img
spot_img

Opinii și analiza

spot_img

Recomandate
Recomandate

Top 10 motive pentru care totul electric este o idee proastă

Politicienii și oficialii guvernamentali de la fiecare nivel par...

Boeing pierde teren în fața Airbus, dar transportul aerian își revine

După pandemie, sectorul transportului aerian a revenit în forță,...