Idei de viitor pentru tinerele generații

Date:

În cadrul mai larg și de durată al educației financiare, Institutul de Studii Financiare (ISF) a organizat evenimentul „Idei de Viitor pentru tinerele generații”, în care profesioniști din piața financiară nebancară și din ISF, profesori și studenți au dezbătut subiecte importante pentru viitorul economiei românești.

Au fost desemnate universitățile câștigătoare ale concursului de proiecte „Idei de viitor pentru tinerele generații”, organizat de ISF: Universitatea „Aurel Vlaicu” din Arad, cuproiectul „Economisirea și investirea pe piața de capital”; Universitatea din Pitești, cu proiectul„Pentru că vrei să știi totul despre bani: azi economisești, mâine investești!”; Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași, cu proiectul„Gestiuneabugetului personal”. Proiectele au fost evaluate de o comisie formată din Cătălin Câmpeanu – director adjunct al ISF, Alexandru Ciuncan – director executiv al UNSAR, membru CD al ISF, Mihnea Bărbulescu – director executiv al Erste Asset Management, Eduard Simionescu – director al Greco România, membru CD al UNSICAR. Reținem câteva aprecieri pe marginea evenimentului.

Ovidiu Petru, vicepreședintele ISF: „Consumatorii trebuie să înțeleagă pe deplin atât beneficiile, cât și riscurile care vin la pachet cu o investiție. Tocmai în acest scop, ISF și Autoritatea de Supraveghere Financiară au construit împreună o paletă de cursuri de educație financiară care se adresează elevilor, studenților, dar și publicului larg. Este esențial ca tinerii și copiii să înțeleagă noțiunile de bază, mecanismele și principiile de funcționare aferente piețelor financiare, astfel încât să-și formeze din timp o bază solidă pentru a putea trece la nivelul următor, atunci când va fi cazul. ISF își propune așadar să devină un integrator al inițiativelor de educație financiară din sectorul financiar nebancar. În ceea ce privește perspectiva, în anul 2021, ISF organizează câteva evenimente important de educație financiară, și aș vrea să amintesc doar două: sesiunile tematice din cadrul sesiunilor de comunicare studențești din cel puțin trei universități partenere și organizarea de sesiuni și de seminarii vocaționale, SmartFIN ISF, în format fizic sau online. Evenimentele organizate împreună cu asociațiile membre ISF vin în întâmpinarea nevoilor studenților în ceea ce privește nivelul de pregătire ca viitori angajați. În anul universitar 2020-2021 au fost organizate 30 de astfel de sesiuni în cadrul a 14 universități, la care au participat în jur de 2.000 de studenți”.

Prof. univ.dr. Marian Siminică, director executiv al ISF: „Ne-am propus să identificăm din zona tinerelor generații, din zona studenților, modalități de promovare a educației financiare, pentru că într-un fel gândește un adult, care de exemplu e profesionist în zona serviciilor financiare, și altfel gândește un student, economist, finanțist sau de la specializări complementare. Am fost curioși să vedem lucrul acesta și am văzut. Suntem entuziasmați de ideile cu care au venit! Mulțumesc foarte mult partenerilor din mediul profesional, care  au acceptat să intre în comisiile de jurizare. Deși acordăm premiile, proiectul nu se încheie pentru că efectele de abia acum urmează să se producă. Încurajez toți participanții să distribuie ideile, indiferent că au fost selectate în primele trei sau nu, să le distribuie pe rețelele de socializare, în relația cu colegii, pentru că ei pot să devină ambasadori ai educației financiare”.

Cătălin Câmpeanu, director adjunct al ISF: „Am primit și foarte multe proiecte, și foarte bune. Procesul de deliberare nu a fost ușor, nu am ales cu ușurință cele trei proiecte, a fost o concurență foarte mare. Noi ne-am dorit să apelăm la voi pentru a ne adapta mijloacele de comunicare pentru a avea succes mai mare în rândul studenților. E foarte simplu de realizat că modul în care gândim noi nu este neapărat perfect adaptabil noii generații, și așa a fost de fiecare dată: și noi am fost la fel față de părinții noștri, și părinții noștri față de bunici, și va fi la fel pentru voi peste niște ani. Ne bucurăm de succesul acestui proiect! Pot să vă spun că aceste proiecte pe care voi le-ați început, că este doar un început, noi le vom pune în practică. Le veți vedea realizate, și cu sprijinul vostru, deoarece ne dorim să vă implicăm și de aici înainte pentru că, până la urmă, acest proiect este doar o cărărmidă într-un zid, e doar un început, și intenționăm să construim pe baza acestor proiecte, pe baza acestor idei, pentru a crește, până la urmă, gradul de educație financiară”.

Alexandru Ciuncan, director executiv al UNSAR: „Sunteți niște adevărați ambasadori ai educației financiare și nu-mi rămâne decât să vă spun că, în continuare, Uniunea Națională a Societăților de Asigurare și Reasigurare din România va merge în direcția educației financiare: avem șase campanii planificate pentru acest an, totul este digital, totul este dedicat tinerilor. Aceste campanii sunt realizate în mare parte împreună cu ISF și cu alte asociații profesionale din piață. Cred că suntem la început cu toții pe acest drum, însă viitorul e în voi”.

Mihnea Bărbulescu, director executiv al Erste Asset Management: „A fost o onoare și un privilegiu pentru mine să fiu alături de echipa ISF, de invitați și, mai ales, de studenți care ne-au arătat că putem să dormim liniștiți noaptea pentru că pe urmele noastre vor veni profesioniști de marcă. A fost reconfortant pentru mine să văd cât de bine s-au descurcat. Nu există de fapt piețe diferite, ne adresăm aceluiași consumator român, aceluiași cetățean român, și cred că dacă reușim să facem ceea ce face ISF, să punem sub aceeași cupolă toate segmentele piețelor financiare, cred că atunci vom avea succes”.

Eduard Simionescu, director al Greco România, membru CD al UNSICAR: „Absolut toate proiectele au fost interesante, au prezentat idei noi, dar, ca în orice competiție, cineva trebuie să câștige. Vreau să vă felicit astăzi pe voi, cei care ați câștigat, proiectele voastre sunt cu adevărat ingenioase și vă provoc cu următorul lucru: Călătoria abia începe! E foarte greu să atingi performanța, dar este și mai greu să te menții la acel nivel. De aceea, voi trebuie să continuați acest drum. Un mare compozitor spunea că inspiația îi vine când se uită la stele. Vă invit să priviți către stele, să fiți curajoși și să ajutați la progresul societății, pentru că, până la urmă, educația financiară înseamnă progres”.

Coperta revistei

spot_img

Editorial

spot_img
spot_img

Opinii și analiza

spot_img

Recomandate
Recomandate

Studiu EY: programele de transformare au șanse de reușită de 12 ori mai mari prin concentrarea pe factorul uman 

96% dintre programele de transformare ajung în puncte de...

România, cea mai accesibilă țară est-europeană pentru imobiliare

România are cele mai accesibile prețuri la locuințe din...

ANALIZĂ XTB: Pandemia s-a încheiat, dar munca de acasă a rămas. Cum s-a transformat piața și care sunt companiile care profită?

Adevăratul impuls pentru piața software-ului pentru videoconferințe s-a dovedit...