Primul program de educație antreprenorială și financiară pentru copii din România, KEN Academy, lansat în 2012 de antreprenorul Liviu Lepădatu împreună cu Carmen Iorgulescu, psiholog și trainer, anunță că „ia în calcul accelerarea dezvoltării în viitor, pe plan intern și internațional, prin intermediul francizei”.

Inițiatorii anunță că programul, bazat pe conceptul KEN Academy, a fost accesat de aproape 4.000 de copii din România, elevi cu vârsta cuprinsă între 7 și 13 ani, „care au ales să dobândească abilități de viitori antreprenori, încurajați de părinți sau din proprie inițiativă. De zece ani de zile, fondatorii și echipa de traineri ai KEN Academy construiesc și modelează programe  care îi ajută pe copii să își dezvolte pe lângă abilități antreprenoriale și un stil de gândire independent și inovator”. 

KEN Academy este primul program de educație antreprenorială și financiară creat și dedicat copiilor din România, lansat în regim de pilot în anul școlar 2012 -2013, de Liviu  Lepădatu, antreprenor cu experiență în IT și real-estate și Carmen Iorgulescu, psiholog și trainer. Prima serie de cursanți KEN a numărat 18  elevi cu vârsta cuprinsă între 7 și 13 ani ai căror părinți doreau să-i ajute să-și dezvolte abilități extra-curriculare. La zece ani de la lansare, numărul elevilor KEN a crescut de mai bine de aproape 20 de ori, depășind 300 de cursanți într-un an școlar”. 

Liviu Lepădatu, fondatorul KEN Academy: „KEN Academy a pornit din dorința de a oferi copiilor români instrumentele necesare pentru a deveni antreprenori sau a lua cele mai bune decizii financiare, ca adulți. Eu sunt antreprenor, fac business de la începutul anilor 90 și tot ce am învățat despre domeniu a fost din experiență proprie. Să le oferi copiilor șansa să își dezvolte abilități antreprenoriale și o gândire independentă cât mai devreme în viață înseamnă să le pui la dispoziție instrumentele necesare pentru a avea succes cât mai devreme în viață. Mi-am dorit să fac acest proiect și mă bucur că am reușit să găsesc și partenerul de proiect potrivit. Alături de Carmen, am reușit să demonstrăm că antreprenoriatul înseamnă un set de valori, de principii, de gândire inovativă înainte de bani și în același timp am convins multe școli din România să ni se alăture. Sunt mândru că în acest moment, datorită KEN Academy, România are un potențial/o pepinieră de 4.000 de viitori antreprenori, știut fiind că peste tot în lume, inițiativa privată este motorul dezvoltării economice.”

Carmen Iorgulescu, director executiv al KEN Academy: „KEN Academy a pornit ca o provocare: să ajutăm copiii să dobândească  un set de abilități antreprenoriale. A fost un parcurs pe cât de frumos pe atât de greu, am plecat la drum într-un moment în care, în România, se vorbea mult despre antreprenoriat, dar ca atribut al lumii adulților nicidecum ca apanaj în educația copilului. Nivelul de încredere la acel moment în concept și instrumentele sale era unul scăzut însă prezentul ne arată că am pus la punct un program solid de dezvoltare a copiilor iar perseverența, inovația, seriozitatea și stabilitatea noastră ca echipă au susținut la dezvoltarea conceputului. Cu ajutorul echipei, părinți și traineri, KEN nu mai este doar un program, este un trend iar cifrele demonstrează pe deplin succesul demersului început acum 10 ani. Numărul copiilor care intră în programele KEN Academy crește organic cu 15-30% în fiecare an școlar, pentru că învățăm business prin joc și joacă. KEN Academy este un program care s-a autofinanțat încă de la început. Costurile pentru program pe parcursul unui an școlar sunt cuprinse între 3.200 și 5.500 Ron, pentru fiecare cursant, în funcție de programul ales și ne bucurăm să vedem că de la un an la altul cererea crește. De aceea, luăm în calcul ca în viitorul apropiat, să accelerăm extinderea programului, atât pe piața românească cât și internațională, iar soluția la care ne gândim este dezvoltarea prin intermediul francizei. Este o provocare însă avem încredere în stabilitatea proiectului demonstrată în primii zece ani de activitate.”

Cursurile KEN Academy „se desfășoară pe parcursul unui an școlar, sunt opționale și pot fi accesate atât online cât și offline. Pe parcursul programului educațional, elevii dobândesc cunoștințe financiare și de business, abilități antreprenoriale și de comunicare, învață să gândească, să ia decizii și să acționeze ca antreprenori. Pandemia declanșată în 2020 a reprezentat și a fost valorificată ca o oportunitate de creștere și dezvoltare a programului KEN Academy, a fost momentul în care fondatorii programului au decis să deschidă și mai larg porțile, prin deschiderea accesării online a cursurilor și lansarea unui program gratuit destinat tuturor copiilor din România. Astfel, KEN și-a completat seria modulelor consacrate și a taberelor KEN Business Camps și a creat premisele dezvoltării la nivel național și internațional”. 

KEN Academy reamintește că, după doi ani de la lansare, „a atras primul partener, Banca Transilvania, cunoscută  drept banca întreprinzătorilor români”. 

Pe parcursul celor zece ani de activitate, KEN Academy a atras numeroși parteneri printre care se  numără: Avenor College, Aletheea, Verita International School, Școala Europeană București, Liceul Româno-Finlandez, Liceul Teoretic Școala MEA,  Școala Gimnazială Step by Step, Școala Primară Spectrum, Diverta, Citygrill Group, CA Immo România, Cegeka  România, PayPoint, Banca Transilvania, Chocolissimo, Promenada Mall, Anchor Grup, Nod Makerspace, Charles de Gaulle Plaza, International British School of Bucharest (IBSB). 

DISTRIBUIȚI