Ionel Arion, ProAgro: Rolul MADR este să ofere strategii

Date:

Șeful ProAgro, Ionel Arion, a dezvăluit pentru FoodBiz câteva din prioritățile pe care guvernanții ar trebui să le aibă în vedere pentru viitor, dacă vrem ca agricultura românească să cunoască transformări spectaculoase.

Nu de alta, dar lipsa de strategii și de continuitate a programelor de la o guvernare la alta, nu a făcut decât să complice lucrurile și să transforme România într-o imensă piață de desfacere pentru mărfurile din afară.

Ar trebui să fie prioritar problemele nerezolvate încă ale fermierilor și fermelor noastre. Faptul că noi avem astăzi fermieri cu suprafețe mari și aceștia încă nu reușesc să facă trecerea către zootehnie, către ceea ce înseamnă plusvaloare în fermele de vegetal, faptul că România nu are o strategie, ministerul (n.red – Ministerul Agriculturii) nu are strategii – până la urmă acesta este rolul ministerului să pună pe masă tot timpul strategii pentru Guvern, Parlament, pentru fermieri și pentru economia țării”, a declarat pentru FoodBiz Ionel Arion.

El a vorbit și de obiceiul politicienilor de a refuza continuarea unor programe începute de predecesori, chiar dacă acestea au avut rezultate. Ori în aceste condiții, de ce să ne mai mirăm că nu se fac progrese și tot timpul o luăm de la zero. Urmările se văd cel mai bine în piață, unde mărfurile de import fac legea.

„Faptul că noi astăzi nu reluăm sau nu continuăm ceea ce alții înaintea noastră au început: bun, rău, dar să ne aducem aportul, tot timpul ne face să reluăm de la zero aceleași probleme, aceleași nevoi, aceleași neajunsuri și România bate pasul pe loc. Vedem că astăzi România suportă un deficit alimentar foarte mare și în loc să îl stopăm noi mai rău ajungem să îl adâncim”, a mai precizat Ionel Arion.

ProAgro este cea mai reprezentativă organizație a producătorilor agricoli, reunind mai multe entități profesionale, organizații interprofesionale pe filiera de produs, federații, uniuni, patronate reprezentative la nivel național pe filiera producerii, prelucrării, depozitării, distribuției şi comercializării produselor agricole.

Articol preluat de pe Foodbiz.ro

Coperta revistei

spot_img

Editorial

spot_img
spot_img

Opinii și analiza

spot_img

Recomandate
Recomandate

Studiu EY România: Comportamentul consumatorului român în perioada sărbătorilor de Paște 2024

Perioada festivă care se apropie aduce, ca în fiecare...

CCIR a semnat un Memorandum de Înțelegere cu Federația Camerelor de Comerț a EAU

Camera de Comerț și Industrie a României (CCIR) a...

ENERTOWN: Orașele mici din România au nevoie de un sprijin mai mare în tranziția energetică

Localitățile urbane mici sunt adesea lăsate în afara...