LIO-METAL, cifră de afaceri în creștere cu 92% în 2021 față de 2020

Date:

LIO-METAL este o companie cu capital 100% românesc, având ca obiect principal de activitate comerțul cu produse metalurgice, „unul dintre cei mai importanți producători și distribuitori de produse metalurgice din oțel din România, cu o cifră de afaceri de aproape 11 milioane de euro în 2021”. Produsele LIO-METAL sunt folosite pentru construcții rezidențiale și comerciale, precum și pentru proiecte edilitare, infrastructură și industria grea de masini și utilaje.

Compania a fost fondată în 2009 de Ion Luca, directorul general al companiei.

Ion Luca, rememorează: „LIO-METAL a apărut din dorința de a vedea dacă pot realiza ceva pe cont propriu. Nu a fost ușor deloc, deoarece noi am apărut imediat după criza economică din 2008 și exista întotdeauna pericolul de a nu putea încasa banii pe marfa vândută sau de a nu putea menține un stoc, deoarece prețurile erau extrem de volatile. În plus, provocarea a fost să reușim să ne facem cunoscuți pe această piață și să-i convingem pe clienți că putem să le oferim produsele dorite, dar și cele mai bune servicii. La început, au fost luni întregi în care expediam sute de faxuri pe zi către potențialii clienți, deci un volum de muncă enorm.”

În 2013, au fost făcute a adus schimbări importante în strategia de dezvoltare a companiei LIO-METAL. Echipa de vânzări a fost mărită, iar portofoliul de produse a fost diversificat, pentru a acoperi cererile venite din partea unor categorii noi de clienți, dar și din partea partenerilor. În urma diversificării portofoliul de produse, compania produce în prezent armături PVC, profile metalice speciale formate la rece, țevi sudate, bride metalice pentru Rigips, tablă zincata sau tabla vopsită sau tablă laminată la rece/cald. De asemenea, numărul furnizorilor a crescut, iar calitatea serviciilor a fost mult îmbunătățită.

În 2018, LIO-METAL a decis că este momentul să treacă la producția de profile metalice și armătură zincată și tablă, pentru a nu mai depinde total de furnizori. Pentru a putea face față noilor provocări, LIO-METAL a investit, de asemenea, în achiziția unui soft integrat care să asigure eficientizarea întregii activități, prin oferirea de informații legate de toate acțiunile companiei, dar și în utilaje de producție moderne și performante, care să contribuie la creșterea producției de produse metalurgice.

Ion Luca: „Am decis că trebuie să venim noi înșine cu servicii suplimentare către clienți, servicii ce depind numai de noi și nu de furnizori. De aceea, am început să achiziționăm utilaje proprii de producție și să colaborăm cu producătorii principali de materii prime din industria metalurgică. A fost o mare provocare, deoarece am fost nevoiți să învățăm într-un timp relativ scurt ce înseamnă producția și cum să depășim problemele pe care această activitate le generează. Toate aceste realizări au fost posibile cu ajutorul partenerilor noștri interni și externi, care ne-au investit cu încrederea lor și ne-au împărtășit transparent ceea ce își doresc și care sunt așteptările pe care le au în ceea ce privește colaborarea noastră. Astăzi, deținem un portofoliu de clienți ce acoperă foarte multe sectoare de activitate: constructori, redistribuitori, depozitari, producători de mobilier, de ferestre, de produse de feronerie, de containere metalice.”

Parteneriatul cu banca – vector al dezvoltării
accelerate a companiei LIO-METAL

Ion Luca: „Un sprijin important în dezvoltarea afacerii noastre l-am primit din partea partenerilor ce ne-au oferit capital de lucru, respectiv de la instituțiile de creditare. Parteneriatul început în 2019 cu ING Bank ne-a oferit posibilitatea certă și sigură în domeniul investițional, dar și comercial de extindere a capacităților de producție, creșterea portofoliului de produse comercializate și crearea de noi locuri de muncă.“ 

LIO-METAL subliniază că „a investit în creșterea capacității de producție prin achiziționarea de utilaje performante, precum abkanturi (utilaj specializat în îndoirea foilor de tablă, folosită în industria confecțiilor metalice), linii de profile zincate pentru armarea ferestrelor din PVC pentru sisteme de pereți tip rigips, prese și matrițe de executat accesorii pentru pereți sistem rigips, linie de debitat tablă în foi, linie de produs fâșii (inele) înguste.

Investițiile susținute de creditarea companiei de către ING Bank au contribuit la obținerea unor rezultate financiare performante în următorii trei ani, LIO-METAL raporând o cifra de afaceri de aproape 11 milioane de euro în 2021, în creștere cu 92% față de 2020, și un profit net de 1,9 milioane de euro.

Ion Luca: „În toți acești ani au fost foarte multe proiecte finalizate împreună cu clienții noștri, proiecte care au însemnat tot atâtea etape din care am învățat ce trebuie să facem pentru a oferi servicii cât mai bune și pentru ca planurile pe care le avem pentru viitor să fie fructificate la maximum. Vreau să menționez că o contribuție importantă la succesul nostru au avut-o furnizorii de materii prime, reprezentați de marii producători metalurgici din România, dar și alte țări din Europa cu vechi tradiții în domeniu.“ 

Sustenabilitatea, o preocupare constantă pentru LIO-METAL

LIO-METAL își propune o creştere optimă, durabilă, bazată pe proiecte și acțiuni concrete care să țină cont de mediul înconjurător, dar și de politica de CSR, Ion Luca subliniind în acest sens: „Scopul nostru este acela de a ne urmări strategia de creștere sustenabilă, dar și de a respecta valorile pe care le avem și rolul în industria în care activăm. Lucrăm la noile proiecte de viitor privind eficientizarea energetică și la transformarea activității noastre în una ce are ca principiu de bază conceptul de sustenabilitate. Ne dorim să ne alăturăm partenerilor noștri, producătorii de materii prime, pe drumul numit generic Green Steel.“

 

Coperta revistei

spot_img

Editorial

spot_img
spot_img

Opinii și analiza

spot_img

Recomandate
Recomandate

Studiu EY: programele de transformare au șanse de reușită de 12 ori mai mari prin concentrarea pe factorul uman 

96% dintre programele de transformare ajung în puncte de...

România, cea mai accesibilă țară est-europeană pentru imobiliare

România are cele mai accesibile prețuri la locuințe din...

ANALIZĂ XTB: Pandemia s-a încheiat, dar munca de acasă a rămas. Cum s-a transformat piața și care sunt companiile care profită?

Adevăratul impuls pentru piața software-ului pentru videoconferințe s-a dovedit...