Magazinele MAMBricolaj, afaceri în creștere cu 11,2% în semestrul 1 din 2022 față de 2021

Date:

 

Lanțul românesc de magazine MAMBricolaj, cu materiale și accesorii pentru mobilă, listat pe piața AeRO a Bursei de Valori București (BVB), anunță că „a încheiat primul semestru al anului cu o cifră de afaceri de 27,761 milioane de lei, în creștere cu 11,2% față de aceeași perioadă a anului trecut. Pe o piață în creștere cu 10% în primele șase luni ale anului, MAMBricolaj și-a majorat, totodată, câștigul EBITDA semestrial la 1,41 milioane lei, o creștere de peste 55% față de 2021.

Compania își menține planurile de dezvoltare și expansiune pentru următorii ani, obiectivul principal fiind extinderea rețelei actuale de magazine la un număr de 12 unități, în marile orașe ale țării.


Din cele trei unități pe care retailerul le deține în București, magazinul Morarilor a contribuit cu o pondere de 46,2% în cifra de afaceri realizată, înregistrând vânzări nete de 12,83 milioane lei, urmat de magazinul Luică, cu o pondere de 38,2% în cifra de afaceri totală, cu vânzări nete de 10,62 milioane lei.


Magazinul Ghencea, deschis la finalul lunii martie 2021, a contribuit cu 2,8 milioane lei (10,2%) în cifra de afaceri realizată pe primul semestru. De remarcat și creșterea diviziei de online cu o pondere în vânzările nete de 5,2%, respectiv 1,5 milioane lei, în creștere cu 66,6% comparativ cu aceeași perioadă din 2021.


EBITDA la șase luni este în valoare absolută de 1,416 milioane lei și reprezintă 5,1% din veniturile nete, față de EBITDA bugetat de 1,21 milioane lei, adică 4,1% din vânzările nete”.


Cristian Găvan (foto), fondator și acționar majoritar al rețelei MAMBricolaj: „Chiar și într-un context geopolitic complex, dublat de creșterea prețurilor la mărfuri și PAL, de dificultățile din lanțul de aprovizionare și de scăderea puterii de cumpărare din cauza inflației galopante din ultima perioadă, MAMBricolaj a depășit ținta propusă pentru primul trimestru, plus lunile mai și iunie, doar luna aprilie fiind în ușoară scădere față de așteptările inițiale. Se observă deja că românii sunt mai prevăzători în privința cumpărăturilor, decizia de achiziție ieșind din zona de impuls. Cumpărăturile pentru casă, pentru amenajarea locuinței, a grădinii, pentru reabilitarea termică și energetică vin după o cercetare a pieței, legată de prețuri, de specificațiile produselor și de calitatea acestora.”


Din datele oferite de MAMBricolaj, este desemnalat că, „în primele șase luni ale anului, a realizat aproape 131.000 de tranzacții la nivel de rețea, cu 5,2% mai mult față de S1 2021. Numărul clienților a fost mai mare cu 1,5%, iar media bonului pe client a fost de 424 de lei, cumulat în magazinele fizice și online, valoare de asemenea în creștere cu 5,2%.


Ca urmare a dificultății de a găsi personal specializat în București și pentru a susține dezvoltarea rețelei și deschiderea de noi unități în orașele mari, MAMBricolaj a majorat semnificativ nivelul de salarizare a personalului angajat în magazine, cu peste 20% față de 2021, atât pentru a păstra nivelul de retenție, cât și pentru a atrage oameni noi (inclusiv lucrători din Asia).


Cristian Găvan estimează că piața își va menține trendul în semestrul al doilea și se declară încrezător că modelul de afacere și măsurile de eficientizare operațională la nivel de companie și rețea de magazine vor ajuta la consolidarea poziției actuale a MAMBricolaj: „În prezent avem suficiente resurse financiare pentru a face față încercărilor din piață, dar și pentru dezvoltarea pe care ne-am propus-o în următorii ani. Împreuna cu membrii CA și cu echipa managerială, MAMBricolaj țintește în acest an o creșterea a cifrei de afaceri în cadrul rețelei actuale de magazine cu 17% față de 2021, de la 53,1 milioane la 64,3 milioane de lei, în condițiile unei creșteri a pieței de bricolaj și de mobilă și accesorii estimate la circa 10%.”


MAMBricolaj anunță că „principalele obiective și direcții de acțiune pe termen scurt (2022-2023) sunt creșterea componentei online ca pondere și valoare absolută în cifra de afaceri a companiei, consolidarea financiară și eficientizarea operațională la nivelul rețelei de magazine, diversificarea gamei de produse și servicii, creșterea productivității și calității personalului din magazine și continuarea planului de dezvoltare și expansiune (12 magazine până în 2026)”.


Lanțul de magazine MAMBricolaj reamintește că „oferă una dintre cele mai largi game de produse de profil existente pe piață – aproximativ 11.000 de produse sunt disponibile la vânzare în acest moment. Cea mai mare pondere în vânzările MAMBricolaj o au Panourile (27% din total), urmate de Obiectele de fixare/Balamale (13%), precum și de Accesoriile de mobilă și Accesoriile pentru dressing (ambele reprezentând câte 11% din totalul vânzărilor).


SC MAMBricolaj SA a fost listată, anul trecut, pe piața AeRO a Bursei de Valori București. Capitalul social curent este de 846.500 lei, divizat în 8.465.000 acțiuni. La data de 30.06.2022 structura acționariatului era următoarea: Cristian Găvan – 67,4584% din capitalul social și alți acționari – 32,5416%”.


Cristian Găvan, după o experiență de 26 de ani în producția de mobilă, „a venit, în 2011, cu un concept nou de magazin, situat la granița dintre bricolaj și fabricarea de mobilă, permițând publicului larg să participe la construcția propriei mobile, într-un mod similar procurării mobilei la comandă, dar la un preț mult mai avantajos. Astfel, cu ajutorul unui consultant MAMBricolaj, clienții au posibilitatea de a-și proiecta mobila pe are și-o doresc și de a participa efectiv la asamblarea ei, având la dispoziție în magazine o gamă largă de materiale, accesorii și culori. Primul magazin MAMBricolaj din București, cu o suprafața de 800 mp, a fost deschis în aprilie 2011, pe Blv. Burebista. Unitatea a fost mutată în 2019 pe Șos. Morarilor, iar suprafața a fost mărită la 1.100 mp. Al doilea magazin MAMBricolaj, cu o suprafață de 1.500 mp, a fost inaugurat, în 2014, în Str. Luică, iar cel de-al treilea a fost deschis în martie 2021, în Prelungirea Ghencea, pe o suprafață totală de 1.500 mp. Din 2014, MAMBricolaj are și magazin online. În prezent, MAMBricolaj implementează un proiect de montare de panouri fotovoltaice, urmând ca până la sfârșitul lunii august magazinul din Ghencea să fie alimentat cu energie verde. Este o investiție de 150.000 de euro, în urma căreia MAMBricolaj devine prosumator”.

Coperta revistei

spot_img

Editorial

spot_img
spot_img

Opinii și analiza

spot_img

Recomandate
Recomandate

Implicațiile legislației REIT în contextul pieței imobiliare din România

| de Laurențiu Stan, consultant financiar (foto)

Atenție la valoarea în vamă – noi ghiduri de simplificare emise de Comisia Europeană vin în sprijinul importatorilor

de Mihai Petre, Director, Global Trade, EY RomâniaCosmin Dincă,...

PwC Internal Audit Study: Îngrijorați  de riscurile tot mai mari, managerii vor ca auditul să acționeze mai rapid și din proprie inițiativă 

de Mircea Bozga, Partener PwC România Managementul companiilor își dorește...