Mail Boxes Etc. țintește afaceri de 10 milioane euro în 10 ani

Date:

Mail Boxes Etc., furnizor de soluții integrate de ambalare, curierat, logistică, fullfilment, graphic design și print, franciză adusă în România de antreprenorul Adrian Minea (foto), își propune să ajungă la o rețea de 100 de agenții și la afaceri de 10 milioane de euro în următorii 10 ani. 

Adrian Minea: „Mail Boxes Etc este soluția care completează portofoliul de servicii al Bipmobile, holdingul pe care l-am dezvoltat, specializat în transport internațional. Dacă Bipmobile acoperă nevoile de transport identificate pentru companii medii, mari și foarte mari, MailBoxes Etc este soluția pentru companiile mici și medii, care au nevoie de transport în condiții de siguranță pentru colete și plicuri. Oportunitatea de a aduce Mail Boxes Etc în România a venit odată cu un mesaj primit pe rețeaua LinkedIn din partea echipei de dezvoltare Mail Boxes Etc. Worldwide și după o analiză rapidă, am decis că este momentul să aducem soluția și în România. Am semnat contractul în 2019 și, în ciuda contextului economic nefavorabil generat de pandemie, suntem optimiști că vom reuși să ne atingem obiectivul de 100 de agenții în 10 ani. Anul acesta, rețeaua din România va ajunge la 5 sau 6 agenții iar pentru 2022 estimăm că vom dubla numărul lor”. 

Alina Scripca, Business Development Manager pentru România la Mail Boxes Etc: „Mail Boxes Etc. promovează în România conceptul de One Stop Shop – centru se soluții în care găsești toate serviciile necesare afacerii tale. Antreprenorii care au ales să se alăture rețelei MBE au fost încântați de multitudinea serviciilor pe care le pot oferi în cadrul unei agenții Mail Boxes Etc. și, totodată, de faptul că pot crea pachete de servicii unice pentru firmele locale dar și pentru clienții persoane fizice. MBE oferă servicii personalizate inclusiv ținând cont de sezonul din an în care ne aflăm. În această perioadă, spre exemplu, agențiile noastre oferă clienților interesați să plece la schi în străinătate, opțiunea de a primi echipamentele de schi și bagajele la hotel, direct prin MBE. Necesitatea firmelor de avea un partener local, accentul mare pe zona de e-commerce și conceptul MBE unic pe piața din România impulsionează antreprenorii și persoanele cu inițiativă să ne descopere și să candideze pentru franciza Mail Boxes Etc. Activăm într-un domeniu cu un potențial uriaș, în continuă creștere în ultimii ani și în care este nevoie de servicii premium, ca cele oferite prin MBE”.

Adrian Minea, master francizorul Mail Boxes Etc., este fondatorul Bipmobile, companie de transport internațional de mărfuri, cu o cifră de afaceri anuală de peste 15 milioane de euro. Bipmobile este unul dintre membrii fondatori PALLEX, rețea internațională de distribuție paletizată a mărfurilor. 

Mail Boxes Etc. oferă servicii integrate de ambalare și curierat, logistică și fulfillment, poștă și management poștal, secretariat și customer service, atât pentru companii, cât și pentru persoane fizice. Totodată, compania prestează și servicii de graphic design, print și de marketing, oferind pachete personalizate în funcție de nevoile și preferințele fiecărui client. Astfel, într-o agenție MBE se găsesc trei domenii principale de business în același loc: ambalare și curierat, grafic design și print, micrologostică și fulfillment cărora, datorită terminației ETC, le pot fi adăugate numeroase alte servicii personalizabile, în funcție de nevoile clienților. Prin intermediul serviciilor de poștă și de management poștal, MBE pune la dispoziția companiilor și persoanelor fizice care nu au o adresă stabilă căsuțe postale pentru primirea corespondenței.

Pentru a atinge ținta de 100 de agenții deschise în sistem de franciză în România, în următorii 10 ani, MBE caută parteneri cu spirit antreprenorial, dornici să dezvolte o afacere care oferă servicii integrate clienților. În funcție de zona/orașul în care va fi deschisă agenția, taxa de franciză este curpinsă între 10.000 și 16.000 de euro, la care se adaugă cheltuielile cu amenajarea spațiului (minimum 70 mp), care pot crește investiția inițială cu încă maximum 10.000 de euro. Managerul de dezvoltare al MBE în România accentuează: „Obiectivul notru este să punem la dispoziția firmelor locale servicii personalizate, ca de exemplu: preluarea coletelor în baza unui orar prestabilit și agreat cu clientul astfel încât acesta să își poată organiza activitatea fara a-și bloca ziua, în așteptarea livrării. Deasemenea, pentru clienții MBE avem servicul de Customer Care dedicat, ocupându-ne noi de tot ce înseamnă relația cu curierii livratori pentru orice aspect legat de expedițiile clienților noștri. La MBE totul este altlfel, de la servicii, la clienți și antreprenori care ni se alatură prin franciza MBE, fiecare înțelegând pe de o parte importanța calității serviciilor, nevoia tot mai mare a clienților pentru servicii tailor-made dar și oportunitatea de a se dezvolta ca antreprenori, accesând franciza MBE. Din ianuarie 2021 când am început dezvoltarea la nivel național a rețelei MBE în România, am întâlnit oameni interesați care   înțeleg foarte bine importanța servisării clienților la standarde premium și care au fost încântați să ni se alăture”. 

MBE subliniază că „asistă viitorul francizat nu doar din perspectiva respectării cerințelor de amenajare, dar și al realizării unui plan de business care va sta la baza succesului viitorului antreprenor. La nivelul rețelei internaționale, o agenție realizează în medie o cifră de afaceri anuală de 360.000 de euro, însă sunt și agenții unde veniturile anuale depășesc câteva milioane de euro. După prezentarea planului de afaceri și încheierea contractului, francizații beneficiază de training și consiliere din partea MBE, precum și de asistență pentru amenajarea sediulul agenției în concordanță cu standardele companiei la nivel mondial. Pentru funcționarea optimă a unei agenții este nevoie de două persoane, respectiv un Store Manager, care administrează activitatea din agenție, și un Agent de Vânzări. Odată cu creșterea businessului, o agenție mai poate angaja și un șofer, care să preia coletele de la clienți.  O agenție nu are nevoie de o flotă de mașini/camioane pentru a realiza serviciile de curierat, deoarece MBE este un integrator al curierilor deja existenți pe piață, dar oferă în plus servicii adiționale necesare precum: ambalare, depozitarea stocurilor și managementul acestora, administrarea rambursurilor și retururilor etc.”

Mail Boxes Etc., fondată în San Diego, California, în 1980, „a fost adusă pe piața din Italia în 1993 de Graziano Fiorelli și, de la deschiderea centrului pilot, rețeaua italiană MBE a crescut la peste 560 de centre. MBE Italia a achiziționat ulterior drepturi de licență master MBE pentru Spania, Germania și Austria, iar în 2009 a devenit singurul proprietar al mărcii Mail Boxes Etc. și francizor al sistemului de franciză MBE. În prezent, compania are 2.800 de agenții operaționale în 53 de țări și a încheiat anul 2020 cu vânzări de peste 1 mld. de dolari, la nivel de rețea”.

Coperta revistei

spot_img

Editorial

spot_img
spot_img

Opinii și analiza

spot_img

Recomandate
Recomandate

Influencerii înlocuiesc familia și prietenii ca sursă de informare pentru investitori 

În fiecare zi, investitorii individuali caută informații despre diferitele...

Calm pe piața cripto după halvingul Bitcoin

Mișcările de pe piața cripto au fost destul de...

Finanțarea companiilor

| de Laurențiu Stan, consultant financiar (foto)