MAM Bricolaj, creștere a cifrei de afaceri cu 7,9% în 2022 față de 2021

Date:

Lanțul românesc de magazine de materiale și accesorii pentru mobilă MAMBricolaj, prezent pe piața AeRo a Bursei de valori București, anunță încheierea anului financiar 2022 „cu o cifră de afaceri de 57,3 milioane de lei, în creștere cu 7,9% față de 2021, confirmând strategia de dezvoltare a companiei care, prin decizia de listare pe piața de capital, a beneficiat de mai multă vizibilitate, atrăgând pe lângă investitori, mulți clienți și furnizori.

Rezultatul din 2022, obținut într-un context complex pentru mediul de business și sectorul de activitate specific, dominat de incertitudine economică, criză energetică și inflație reală de peste 20%, se datorează rezilienței, angajamentului și adaptabilității echipei MAMBricolaj, a clienților care aleg să devină clienți fideli ai retailerului, dar și a investitorilor care au încredere în planurile pe termen mediu și lung ale MAM.

Chiar dacă 2023 pare încă dominat de incertitudine, atât la nivel macroeconomic, cât și în ceea ce privește sectorul în care operează MAMBricolaj, compania își menține obiectivele de creștere, atât pentru dezvoltarea rețelei de magazine, cât și în online”.

Cristian Găvan (foto), președintele Consiliului de Administrație, a declarat la AGA din 26 aprilie: „Totodată, rămanem pragmatici, deschiși la parteneriate și oportunități de M&A sau francizare cu obiectivul de a crește valoarea companiei și cota de piață, dar într-o abordare prudentă funcție de contextul macro și de piață.

Anul 2022 este al doilea an la Bursă, pe piața AeRo, pentru MAMBricolaj și cred cu tărie că listarea pe piața de capital a fost o decizie foarte bună, pentru că ne-a adus mult mai multă vizibilitate și, pe lângă investitorii care au venit alături de noi, am câștigat foarte mulți clienți și furnizori. Cu dorința de a menține aprecierea și încrederea partenerilor și a colaboratorilor noștri de business, ne propunem să continuăm și să perseverăm în abordarea pe termen lung în ceea ce privește relațiile de colaborare și valorile care ne ghidează demersul strategic și execuția la nivel operațional”.

MAMBricolaj subliniază că, până la sfârșitul anului 2023, „va defini criteriile de alocare și dorește implementarea unui plan de recompensare a persoanelor cheie din societate cu acțiuni ale societății, prin acordarea de opțiuni, MAM – Stock Options Plan”, cu scopul recompensării fidelității acestora și creșterea gradului de retenție la nivel de rețea de magazine.

Principalele obiective și direcții de acțiune pe termen mediu și scurt sunt creșterea componentei online ca pondere și valoare absolută în cifra de afaceri a companiei, consolidarea financiară, implementarea de obiective calitative la nivel de magazine și de procese care să asigure implementarea și trasabilitatea rezultatelor obținute și să completează obiectivele comune, precum și continuarea programului de investiții cu focus pe retehnologizare ateliere producție PAL și digitalizare procese la nivel de rețea de magazine”.

De asemenea, MAMBricolaj precizează că, în cele trei unități pe care le deține în București, „magazinul Morarilor continuă să fie în topul vânzărilor rețelei, cu o pondere de 46,31% în cifra de afaceri realizată, înregistrând vânzări nete de 26,54 milioane lei. Magazinul Luică, al doilea magazin al rețelei, a generat vânzări nete de 21,38 milioane lei, (37,3% în cifra de afaceri totală).  Magazinul Ghencea, deschis la finalul lunii martie 2021, a contribuit cu 6,09 milioane lei (10,6%) în structura vânzărilor realizate în anul 2022.

De remarcat și avansul înregistrat de divizia online a rețelei care a generat vânzări de 3,28 milioane de lei, reprezentând 5,73% din total vânzări nete. Performanțele diviziei online sunt cu 49,1% mai mari  comparativ cu vânzările generate în 2021.

EBITDA pentru anul 2022 este în valoare absolută de 3,315 milioane lei și reprezintă 5,78% din veniturile nete realizate în perioada la care ne raportăm.

MAMBricolaj a realizat anul trecut 323.035 de tranzacții la nivel de rețea magazine, cu 3,9% mai mult față de anul 2021. Numărul clienților a fost mai mare cu 5%, iar media bonului pe client a fost de 344 de lei, cumulat în magazinele fizice și online, valoare de asemenea în creștere cu 2,6%.

Cristian Găvan accentuează: „Și pe trendul actual al trimestrului 1, se observă deja că românii sunt mai prevăzători în privința cumpărăturilor, decizia de achiziție ieșind din zona de impuls. Cumpărăturile pentru casă, pentru amenajarea locuinței, pentru reabilitarea termică și energetică vin după o cercetare a pieței, mai ales pe internet, legată de prețuri, de specificațiile produselor, de calitatea acestora. Prin menținerea adecvată a raportului calitate-preț pentru produsele și serviciile noastre, dorim să le oferim clienților cele mai bune opțiuni de cumpărare, dar și un motiv de a se întoarce în magazinele rețelei MAMBricolaj. Diversificarea gamelor noastre de produse, atât online, cât și disponibilitatea la raft în magazinele fizice rămân factori importanți de creștere.”

Lanțul de magazine MAMBricolaj este caracterizat prin faptul că „oferă una dintre cele mai largi game de produse de profil existente pe piață: aproximativ 11.000 de produse sunt disponibile la vânzare în acest moment. Cea mai mare pondere în vânzările MAMBricolaj o au panourile și serviciile (41% din total), urmate de accesorii (28%) obiectele de fixare/balamale (13%), Home (8%), unelte (6%), precum și electrice (4% din totalul vânzărilor).

SC MAMBricolaj SA este pe piața AeRO a Bursei de Valori București. Capitalul social curent este de 846.500 lei, divizat în 8.465.000 acțiuni. La data de 31.12.2022 structura acționariatului era următoarea: Cristian Găvan – 67,62% din capitalul social și alți acționari – 31,40% persoane fizice și persoane juridice 0.9733%”.

 

Coperta revistei

spot_img

Editorial

spot_img
spot_img

Opinii și analiza

spot_img

Recomandate
Recomandate

Conferință privind mediul antreprenorial și perspectivele dialogului social

 Consiliul Naţional al Întreprinderilor Private Mici şi Mijlocii din...

MedLife anunță o creștere de 22% a cifrei de afaceri consolidată pro forma în primul trimestru al acestui an

MedLife prezintă rezultatele financiare pentru primul trimestru al anului...

Asigurare pentru recuperarea taxelor la maratoane, semimaratoane, curse de biciclete 

Compania Eurolife FFH Asigurări Generale anunță încheierea unui parteneriat...

Business pentru noi perspective domeniului medical 

Doi antreprenori din Cluj-Napoca, Emil Sâncrăian și Bogdan Haș,...