Marina Samoilă, wine expert și antreprenor, și Alex Dona antreprenor cu expertiză în marketing şi media, povestesc într-un interviu pentru revista FoodBiz.ro despre cele două proiecte comune desprevin.ro și winedeals.ro care s-au conturat în jurul unui pahar cu vin.

Platforma desprevin.ro este dedicată cu preponderență vinului românesc, însă cuprinde și selecții internaționale, are un rol educativ, ducând virtual pasionații de vin, în fiecare săptămână, să descopere o nouă cramă și secretele acesteia.

Desprevin.ro este o platformă editorială online care a luat naștere la un pahar cu vin! În aprilie 2020, când s-a conturat proiectul, se mula perfect pe contextul de atunci: statul în casă era obligatoriu, iar vinul putea fi accesat mai ales online. Soluția era calea spre o escapadă virtuală, una în care consumatorii să-și antreneze simțurile olfactive și gustative, în vreme ce călătoresc virtual pe la crame. Iar noi asta facem cu desprevin.ro ” afirmă co-fondatorul platformei.

Odată cu deschiderea acestei platforme a venit și ideea lansării primului vin itinerant din lume, creat de somelierul Marina Samoilă în fiecare an cu o altă cramă.

„Ideea Primului ne-a venit, cum ne-au venit toate ideile noastre, în bucătărie, la un pahar cu vin. Cum vinul este și un produs de concept, sigur și lichidul trebuie să livreze pe concept, ne-am gândit că ar fi interesant să creăm și noi un concept de vin și ne-am dus pe o zonă de nișă, cu un produs din categoria premium. Cramele le selectăm din ceea ce vizităm de-a lungul anului și în baza vinurilor care ne impresionează cel mai mult. Întotdeauna sunt vinuri în care eu găsesc altceva față de ce am degustat până la momentul respectiv și întotdeauna aleg un soi românesc, acesta este țelul meu cel mai mare”, mărturisește Marina Samoilă.

După desprevin.ro, cei doi antreprenori au venit cu ideea lansării unei platforme de e-commerce, winesdeals.ro cel mai mare magazin de vinuri din România, cu o selecție impresionantă de crame, peste 4000 de etichete din Europa, dar și din țări precum Australia, America sau Noua Zeelandă.

„Winedeals.ro este nebunia mea, ceea ce am observat noi că lipsește în industria asta este exact partea de data intelligence, de forecasting, de a studia comportament, de a studia statistici, de a ajuta consumatorul să identifice niște vinuri la care el nu se gândise. Pentru asta ai nevoie de o platformă care să aibă extraordinar de multe etichete diferite de vin și este nevoie ca prețul acestor etichete să fie uniformizat cu toată piața. Vrem ca acest proiect să devină flagship-ul nostru, o platformă internațională cu care să încercăm să schimbăm comerțul global de vinuri” declară Alex Dona.

În cele două platforme dedicate vinului s-au investit peste 200 000 euro, iar investițiile nu se opresc aici, în toamna acestui an urmează o a doua rundă de investiții, existând investitori care se vor alătura proiectelor.

Articol preluat de pe FoodBiz.ro

DISTRIBUIȚI