Marinela Ardelean, despre potențialul vinului românesc pe piața externă

Date:

Marinela Ardelean, expert în vinuri și băuturi distilate recunoscută la nivel internațional, organizator de evenimente în lumea vinului, femeie de afaceri și autoare de cărți vorbește într-un interviu exclusiv pentru FoodBiz, despre vinul românesc și potențialul pe care acesta îl are. Cu aproape 500 de producători și 38 de soiuri autohtone, România demonstrează nu doar că există, ci și că reprezintă un furnizor interesant pentru importatori.

„În 2021, România se afla pe locul 3 în emisfera nordică, din punctul de vedere al creșterii producției de vin față de anul 2020, ceea ce încurajează, ajută și demonstrează că avem cantitate semnificativă de vinuri bune, nu doar că existăm. Pe de o parte este interesant pentru importatori, iar pe de altă parte se justifică acțiunile pe care le facem în afara țării. Avem diversitate, 38 de soiuri autohtone vinificate pe teritoriul României și avem aproape 500 de producători. Avem o platformă prin care putem oferi nu doar prestigiu și glorie, dar și recunoaștere internațională”, a declarat Marinela Ardelean, fondatoarea Wines of Romania.

Ardelean este implicată în multe proiecte, de la festivalul Ro-Wine, #deschidemvinulromânesc, platforma și aplicația Wines of Romania, participând la numeroase evenimente naționale și internaționale, însă de departe proiectul de suflet este „Deschidem Vinul Românesc”, program care ajută la promovarea vinurilor românești în România și peste hotare, dedicat atât producătorilor mari, cât mai ales celor mici și mijlocii.

„Primul proiect de suflet a fost «Deschidem Vinul Românesc», un programul național al cărui ambasador sunt, dezvoltat de Carrefour România și care a reușit să reunească și să ofere în egală măsură oportunități producătorilor mici, mijlocii, dar și celor mari. Sunt trei piloni în cadrul acestui program: Exclusiv, Regional și Premium. În cel Exclusiv se găsesc doar etichete care provin de la producători consacrați iar vinurile sunt prezente doar în Carrefour. De asemenea, pilonul Regional, unde sunt producători mici și mijloci care au șansa de a fi nu doar comercializați prin intermediul Carrefour, ci și promovați, comunicați și făcuți vizibil. Nu în ultimul rând, este vorba și de vinuri care sunt disponibile în mod deosebit în restaurante și în magazine specializate și care  se află în pilonul Premium.
Am avut o creștere de vânzări de peste 60% în anul 2021, față de anul 2020. Iar pentru producătorii mici și mijloci regionali am înregistrat o majorare totală a vânzărilor de 120%, ceea ce reprezintă o creștere incredibilă mai ales în perioada de pandemie”
, a adăugat Marinela Ardelean.

Editor: Alexandra Băncilă

Articol preluat de pe FoodBiz.ro

Coperta revistei

spot_img

Editorial

spot_img
spot_img

Opinii și analiza

spot_img

Recomandate
Recomandate

Energy Policy Group și WWF-România anunță lansarea oficială a proiectului RENewLand

Energy Policy Group (EPG) și WWF-România (Fondul Mondial pentru...

Locuri de muncă vacante

Agenția Județeană pentru Ocuparea Forței de Muncă Ilfov anunță...