Nesiguranță în situația de perspectivă a companiilor

Date:

Peste 67% din companiile cu capital german din România apreciază drept bună propria situație actuală, apreciere în creștere față de 2020, când acest calificativ era acordat în proporție de 35%, arată sondajul de opinie realizat de Camera de Comerţ şi Industrie Româno-Germană (AHK România) în octombrie 2021.

Potrivit sondajului, peste 22% dintre respondenți declară că situația companiei pe care o reprezintă este satisfăcătoare; 10% consideră că situația este dificilă, față de 9,6%, în 2020. Sebastian Metz, director general și membru în Consiliul Director al AHK România: „Cu toate acestea, situația actuală a companiilor trebuie privită și în contextul în care trebuie să ne întrebăm cât de mult se datorează efectelor prețurilor și cât de mult efectelor volumelor. Problemele legate de preț și de disponibilitate vor continua probabil până în a doua jumătate a anului 2022. Corona a dus la perturbări de ritm considerabile, iar motorul economiei globale încă scârțâie pe alocuri”. 

Sondajul arată că 42% din companii se așteaptă la o îmbunătățire a activității lor, de unde aprecierea în acest sens anul trecut a fost de 26,6%. 

Ca factori de risc economic, în cea mai mare măsură companiile indică creșterea prețurilor la materii prime și energie, costurile cu forța de muncă, lipsa de personal calificat. 41,7% dintre respondenți consideră condițiile-cadru politico-economice drept un factor de risc. Andreas Lier, președintele AHK România: „Situația politică actuală determină incertitudine pentru companiile germane din România. Dezbaterea actuală privind modificările fiscale nu este deloc oportună. Nu putem decât să solicităm în mod repetat tuturor factorilor de decizie politică să asigure previzibilitatea și, prin urmare, încrederea într-un climat de afaceri favorabil mediului de afaceri și să continue agenda de reforme pentru a face ca România, ca amplasament investițional, să fie pregătită pentru viitor și să poată utiliza fondurile europene disponibile. Aceste investiții, de care este nevoie urgentă, vor oferi impulsurile necesare creșterii economice”.

AHK România subliniază că „a participat pentru a șaptea oară consecutiv la sondajul AHK World Business Outlook, coordonat de Uniunea Camerelor Comerț și Industrie din Germania (DIHK). Companii din întreaga lume au fost chestionate în legătură cu planurile de investiții și ocuparea forței de muncă, dar și despre cei mai importanți factori de risc în afaceri din fiecare țară. Din România au participat anul acesta 49 de companii, mai mult de jumătate dintre acestea fiind active în industrie și construcții (40,8%), peste 40% în servicii, iar restul companiilor provin din domeniul comerțului. Sondajul s-a desfășurat în perioada 22 septembrie-15 octombrie 2021”.

AHK România prezintă rezultatele chestionarului de conjunctură:

Coperta revistei

spot_img

Editorial

spot_img
spot_img

Opinii și analiza

spot_img

Recomandate
Recomandate

FoodIntelForum Aqua Carpatica, ediția a VII-A : Business pe măsură

FoodIntelForum AQUA Carpatica, ediția a VII-a, debutează la fel...

Business serios, intensitate maximă la FoodIntelForum AQUA Carpatica

Începem ziua a doua a conferinței FoodIntelForum AQUA Carpatica,...

Influencerii înlocuiesc familia și prietenii ca sursă de informare pentru investitori 

În fiecare zi, investitorii individuali caută informații despre diferitele...