Nivelul de relaxare și liniște, în creștere pe plan social

Date:

Nivelul de furie la scara societății noastre este în scădere, odată cu creșterea nivelului de motivație și de bucurie, relevă cel mai noustudiu privind evoluția românilor la nivel de emoții și priorități, derulat de compania de cercetare de piață Reveal Marketing Research.

Studiul arată că nivelul de furie al cetățenilor de la noi „a scăzut cu 10% din luna mai până în luna iulie și înregistrează cel mai scăzut procent din acest an”. 

Din rezultatele și concluziile studiului este de reținut că „relațiile socialese situează pe primul loc în motivațiile românilor și înregistrează valori mai ridicate decât media pe ianuarie – aprilie, cel mai probabil pe fondul relaxării restricțiilor impuse de pandemie; românii simt nevoia să petreacă mai mult timp cu cei dragi lor și să iasă în oraș. Relațiile sociale definesc 35% dintre români, mai ales când vorbim de familiile moderne cu copii care se poziționează în cadranul unității și al armoniei. 

Tot pe fondul relaxării restricțiilor se poate constitui și creșterea în motivațiile românilor referitor la dorința dedezvoltare personalăcare înregistrează cele mai ridicate valori din acest an (9%), o creștere de 5%, după ce s-a menținut în aceeași linie tot anul.

Cei care doresc să-și reîncarce bateriile și cei care călătoresc cu familia, investesc tot mai mult în vacanțe și călătorii în timpul verii (creștere de 5% din luna mai). În același timp, românii au economisit cu aproape 10% mai puțin față de luna iunie.

Aceste comportamente pot fi explicate prin faptul că aceasta este perioada de concedii și din dorința de a ieși din cotidian, de a se distra și relaxa, după un an de pandemie.

Plecarea în vacanță pe timp de pandemie nu este misiune imposibilă, chiar dacă multe restricții de călătorie sunt încă în vigoare. Cu siguranță, 2021 nu va fi anul vacanțelor la prea mare distanță de casă, dar aceasta nu înseamnă că românii nu se pot bucura de vară. În sensul acesta, scăderea nivelului de furie este asociată cu creșterea nivelului de relaxare și liniste, dar și a nivelului de motivație și bucurie. În lunile iunie și iulie aceste emoții înregistrează cele mai ridicate valori din acest an (creștere de aproximativ 20% în nivelul de relaxare). Nivelul de oboseală însă se menține în aceeași linie ca în restul anului”. 

Românii azi este caracterizat ca „un instrument de cercetare dezvoltat de compania Reveal Marketing Research. Acesta se desfășoară continuu și funcționează ca un barometru al valorilor (al lucrurilor importante pentru români) în momentul respectiv.  Rezultatele detaliate ale acestui studiu sunt integrate în rapoartele de cercetare comandate de clienții Reveal Marketing Research și oferă o viziune clară despre contextul emotional în care se află românii în diferite perioade. Acest studiu descrie și starea emoțională a societății noastre luând în calcul analiza pe mai multe profile socio-demografice și are și o componentă de măsurare a comportamentului de consum al românilor – măsoară și indicatori ce țin de rolul cumpărăturilor pentru ei în acest moment.

Metoda de colectare pentru proiect este CAWI (computer assisted web interview).Chestionarul a fost completat de 1010 respondenti, 18+ ani. Studiul este reprezentativ national urban si marja de eroare este de +/-3%”.

Reveal Marketing Research este „o companie de cercetare de piață full-service, specializată în marketing research, studii sociologice, customer insight, business strategy, market development. Cu o expertiză în peste 20 de industrii, Reveal Marketing Research crede că cercetarea de piață reprezintă baza deciziilor corecte și a poziționării brandurilor. Soluțiile calitative și cantitative ajută de peste 12 ani companii din România și Europa”.

Coperta revistei

spot_img

Editorial

spot_img
spot_img

Opinii și analiza

spot_img

Recomandate
Recomandate

Studiu EY România: Comportamentul consumatorului român în perioada sărbătorilor de Paște 2024

Perioada festivă care se apropie aduce, ca în fiecare...

CCIR a semnat un Memorandum de Înțelegere cu Federația Camerelor de Comerț a EAU

Camera de Comerț și Industrie a României (CCIR) a...

ENERTOWN: Orașele mici din România au nevoie de un sprijin mai mare în tranziția energetică

Localitățile urbane mici sunt adesea lăsate în afara...