O treime din românii din diaspora cer preponderent informații despre locuri de muncă în țară

Date:

În proporție de peste 33%, românii din afara granițelor se declară interesați de locuri de muncă și oportunități de afaceri din România, rezultă din cercetarea sociologică intitulată „Comunicarea cu românii de pretutindeni”, sondaj realizat de platforma de inspirație și informație RePatriot, proiect al Romanian Business Leaders (RBL), „care își propune să faciliteze accesul românilor din străinătate la oportunitățile din țară”. Inițiator al Repatriot, Marius Bostan răspunde față de acest interes: „Am creat deja punţi de legătură solide care stimulează repatrierea mai multor români pentru fructificarea unor oportunități de afaceri în țară. Legătura mai bună a diasporei cu țara ajută și companiile românești să pătrundă mai ușor în piețele internaționale și ne poate da un imbold de neprețuit pentru creșterea turismului românesc. Repatriot Summit este despre gândire strategică și acțiune inspirațională pentru o Românie mai bună pentru noi și copii noștri, o Românie în care vrei să revii cu drag și din care nu dorești să pleci pentru totdeauna”.

Summitul Repatriot 2021 „Credem în România” se va deschide la 30 septembrie la Palatul Parlamentului, iar sesiunile și gala „Top 100 Români de Pretutindeni” vor avea loc la Sinaia în perioada 1-3 octombrie.

Cele mai dorite informații din țară rezultă a fi cele despre locuri frumoase din România care ar merita vizitate – 54% pondere a interesului exprimat în acest sens. În calitate de coordonator al Repatriot Turism, Dragoș Anastasiu, apreciază că „fiecare român din străinătate e un ambasador și poate promova România. Haideți să fiți turiști în România împreună cu prietenii din țara în care locuiți acum! Avem o țară minunată!”

Un prilej de cunoaștere în acest sens este evenimentul „Hai în Oltenia”, din seria Repatriot Turism Talks, din 6 iulie, la ora 19.00, recomandat de Hilde Brandl, fondator al UNITH2B, voluntar al Repatriot și Antreprenorești: „Invităm alături de noi toți românii din diaspora care vor să redescopere România autentică. Evenimentul va reuni antreprenori și profesioniști în turism din Oltenia, alături de autorități locale, pentru a discuta despre potențialul turistic al acestei regiuni”.

În ansamblu, comunicarea cu țara de origine este dorită, cu cerințe îmbunătățire, sondajul dovedindu-se relevant în acest sens, prin participarea unui eșantion de 1.141 de români care trăiesc în afara granițelor, în țări precum Germania, Spania, Italia, UK, Irlanda, SUA, Franța, plecați din aproape toate județele României.

Preot dr. Nicolae Dascălu, consilier patriarhal coordonator al Centrului de Presă Basilica al Patriarhiei Române, subliniază: „Aceasta cercetare arată faptul că implicarea Bisericii alături de antreprenorii buni, alături de funcționarii buni și onești ar putea reprezenta baza unei acțiuni de mai bună conectare și comunicare cu românii de pretutindeni. Pentru ca o astfel de inițiativă să aibă succes este nevoie de multă diplomație și înțelegere a slăbiciunilor existente alături de o dorință de acțiune și inteligență luminată”. 

Sondajul integral se poate descărca de aici

Foto: RBL

Coperta revistei

spot_img

Editorial

spot_img
spot_img

Opinii și analiza

spot_img

Recomandate
Recomandate

FoodIntelForum Aqua Carpatica, ediția a VII-A : Business pe măsură

FoodIntelForum AQUA Carpatica, ediția a VII-a, debutează la fel...

Business serios, intensitate maximă la FoodIntelForum AQUA Carpatica

Începem ziua a doua a conferinței FoodIntelForum AQUA Carpatica,...

Influencerii înlocuiesc familia și prietenii ca sursă de informare pentru investitori 

În fiecare zi, investitorii individuali caută informații despre diferitele...