Pentru aproximativ 60% dintre românii care trăiesc în urban pandemia a schimbat percepția privind viața la țară

Date:

  • Peste 60% dintre românii care trăiesc în zonele urbane s-ar putea gândi să se mute la țară; 
  • Aceasta este una dintre principalele constatări ale sondajului Digitalizarea Europei al Vodafone Institute, realizat de Kantar în 15 țări europene;  
  • Pentru 59% dintre românii care trăiesc în urban pandemia a provocat o nouă percepție privind viața la țară;
  • Avantajele de a trăi la țară predomină pentru 44% dintre românii din urban;
  • Pentru 69% dintre românii din urban o conexiune bună la internet este o condiție obligatorie și de departe cea mai importantă pentru a locui la țară.

Criza COVID-19 a schimbat atitudinea românilor cu privire la ideea de a trăi la țară: 59% dintre românii din urban intervievați declară că pandemia le-a influențat sau le-a schimbat opinia privind perspectiva de a locui la țară, potrivit studiului Digitalizarea Europei, comandat de Vodafone Institute și realizat de Kantar, care a cuprins peste 15.000 de persoane intervievate din 15 țări europene, inclusiv România.

62% dintre românii din urban intervievați și-ar putea imagina să se mute la țară în 1-2 ani.

Întrebați despre avantajele sau dezavantajele de a locui la țară, 74%, respectiv 80% dintre românii intervievați consideră apropierea de natură și beneficiile sale pentru un stil de viață sănătos ca fiind cele mai mari câștiguri. Doar 19% au indicat nivelul chiriei mai scăzut. Avantajele traiului la țară predomină pentru 44% dintre românii din urban.

O conexiune bună la internet, mai importantă decât o infrastructură bună pentru servicii de sănătate 

Condiția numărul unu pentru a locui la țară este de departe o conexiune bună la internet: 69% dintre românii intervievați spun că aceasta este obligatorie, iar pentru 25% este de preferat. Această constatare este comună în rândul tuturor țărilor europene.

De fapt, o conexiune bună la internet a reieșit ca fiind mai importantă decât o infrastructură bună de servicii de sănătate, pe care 54% dintre românii intervievați o consideră esențială, sau decât un transport public bun, considerat de 42% dintre români ca fiind obligatoriu. 46% dintre aceștia consideră că instituțiile bune de învățământ sunt o condiție esențială.

Modul în care UE și guvernele pot realiza potențialul comunităților rurale și pot consolida digitalizarea rurală în cadrul obiectivelor Deceniului Digital este, de asemenea, analizat într-un nou raport produs de Deloitte și comandat de Grupul Vodafone, Raportul de conectivitate rurală, care poate fi accesat aici.

Inger Paus, Director al Vodafone Institute, a declarat: „În lumina experiențelor pandemiei, reducerea decalajului dintre urban și rural a devenit și mai importantă în Uniunea Europeană. Așa cum arată noul studiu Digitalizarea Europei, serviciile bune de comunicații reprezintă condiția cel mai mult menționată de către respondenți pentru a se muta în mediul rural, capitol încă insuficient dezvoltat în multe țări. Având în vedere obiectivele Deceniului Digital și investițiile prin Facilitatea de Redresare și Reziliență care vizează transformarea digitală, UE are acum o oportunitate unică de a încuraja coeziunea și de a îmbunătăți calitatea vieții a milioane de cetățeni europeni.”


Un sondaj online realizat de Kantar pe un număr de 15.000 de cetățeni din 15 țări europene, care au inclus: Cehia, Estonia, Franța, Germania, Grecia, Ungaria, Irlanda, Italia, Olanda, Polonia, Portugalia, România, Spania, Suedia, Marea Britanie. Fiecare eșantion național a cuprins cel puțin 1.000 de persoane intervievate, cu vârste peste 16 ani. Această cercetare a fost efectuată în perioada 5 mai-16 iunie 2021. Raportul complet va fi disponibil în următoarele săptămâni.

Coperta revistei

spot_img

Editorial

spot_img
spot_img

Opinii și analiza

spot_img

Recomandate
Recomandate

Luna mai – luna promovării economiei sociale

Luna mai este dedicată promovării economiei sociale, anunță Agenția...

Donație de alimente a clienților Lidl pentru comunități defavorizate 

Compania Lidl România anunță că, în colaborare cu rețeaua...

Camera de Comerț Română din Singapore (RoCham) alege un nou vicepreședinte

Camera de Comerț Română din Singapore (RoCham) are plăcerea...