Peste o treime dintre companiile românești nu au auzit încă despre GDPR

Date:

Doar 62% dintre companiile din România conștientizează că reglementările GDPR le vor afecta, în timp ce 37% nu au auzit despre Regulament sau nu cred că li se aplică 20% dintre companiile care au înțeles că vor trebui să aplice normele GDPR nu au întreprins nimic în această privință, 16% nu cred că vor reuși să se alinieze cerințelor GDPR până în 25 mai.
De asemenea, Costurile implementării GDPR cresc odată cu mărimea companiilor: microîntreprinderile cheltuie cel mult 3.000 euro, iar companiile mari au bugete de peste 10.000 euro.

Mai mult de o treime dintre companiile din România (37%) nu au aflat încă despre GDPR sau cred că Regulamentul nu li se aplică lor, conform unui studiu realizat de MKOR Consulting la începutul anului. Chiar dacă că mai sunt doar două luni până la data intrării în vigoare a noului Regulament General privind Protecția Datelor, mai mult de un sfert (27%) dintre companiile românești nu au aflat încă despre GDPR. Acestora li se adaugă alte 10% care consideră că Regulamentul nu li se va aplica și lor.

Totodată, GDPR va trebui aplicat și respectat de majoritatea companiilor din România. Cu toate acestea, doar 62% conștientizează că vor fi afectate de noua reglementare. Dintre acestea, aproape două treimi și-au actualizat sau sunt în curs de actualizare a proceselor pentru a fi în acord cu legislația până în 25 mai, dată la care GDPR intră în vigoare în toată Uniunea Europeană.

Pe de altă parte, aproape un sfert dintre companiile respondente și-au identificat procesele de lucru care vor suferi modificări și și-au pregătit un plan de lucru, iar 19% dintre ele au pregătit o echipă internă dedicată implementării GDPR.

Studiul MKOR Consulting a fost realizat în perioada 9-20 februarie, printr-un chestionar online aplicat unui eșantion de 252 de respondenți, factori de decizie din companiile din România.

MKOR Consulting este o agenție de cercetare de piață inovativă, care combină experiența practică în afaceri, know-how-ul la nivel MBA și expertiza de top pentru a oferi o înțelegere aprofundată a mediului de business. În activitatea sa, MKOR Consulting acoperă toate tipurile de cercetare și oferă o flexibilitate crescută clienților săi, cu scopul înțelegerii și livrării celor mai detaliate perspective asupra pieței.

MKOR Consulting este fondat de către Corina Cimpoca, un profesionist cu peste 12 ani de experienţă în marketing şi cercetare de piaţă. Corina are titlul de MBA, obținut la Cotrugli Business School. De-a lungul carierei sale, a colaborat cu mai multe organizaţii în calitate de manager de marketing şi PR şi a iniţiat mai multe proiecte antreprenoriale.

Coperta revistei

spot_img

Editorial

spot_img
spot_img

Opinii și analiza

spot_img

Recomandate
Recomandate

Noua conducere aleasă a IMM România

IMM ROMANIA – Consiliul Naţional al Întreprinderilor Private Mici...

Parteneriat Teads – VIDAA SUA pentru livrare de expunere CTV premium 

Platforma media globală Teads anunță „extinderea parteneriatului său exclusiv...

Patria Credit, acord cu FEI pentru garantarea finanțării legumicultorilor, fermierilor și micilor afaceri

Patria Credit IFN SA, instituție financiară nebancară parte a...