Piața berii a depășit 2 miliarde euro în 2016, după o creștere anuală de 6-7%

Date:

Valoarea pieței berii din România a înregistrat o creștere de 6-7% în 2016, comparativ cu anul precedent, depășind astfel 2 miliarde de euro, cu toate că volumul de bere consumat a crescut cu mai puțin de 1% în aceeași perioadă, a declarat miercuri Schachar Shaine, președintele Asociației Berarii României, citat de News.ro.

Conform Asociației Berarii României, volumul pieței berii a stagnat în 2016, rămânând la 15,8 milioane de hectolitri, același nivel înregistrat și în 2015, iar consumul de bere pe cap de locuitor s-a situat la 80 de litri în 2016, același nivel ca și cel din anul precedent.

„Valoarea netă a pieţei, adică berea care pleacă de la producător, o estimăm pentru 2016 la 1,2 miliarde de euro, dar dacă luam în calcul şi retailul atunci valoarea pieţei o estimăm la 2 miliarde de euro. Anul trecut, valoarea pieţei a crescut cu 6-7% faţă de 2015”, a afirmat președintele Asociației Berarii României.

Piața berii a contribuit la economia României cu 860 de milioane de euro anul trecut, conform asociației.

Totodată, asociația precizează că exporturile de bere au scăzut ușor în 2016, cu 0,08 milioane hl, la 0,42 milioane hl, iar exporturile au înregistrat o creștere de 0,09 milioane hl anul trecut față de 2015, ajungând la 0,44 milioane hl. „Piaţa berii din România continuă să îşi păstreze caracterul naţional, ponderea producţiei locale rămânând la peste 97% din consumul intern”, a adăugat asociaţia.

Tot în 2016, investițiile realizate de membrii asociației au crescut cu 14,2 milioane de euro față de 2015, la 69,7 milioane de euro, iar până în prezent, investiţiile cumulate realizate de membrii asociaţiei de la intrarea acestora pe piaţă au atins 1,4 miliarde de euro.

Producătorii de bere care fac parte din asociaţie au redus numărul de angajaţi anul trecut, la circa 3.600, de la 3.700 în 2015.

Asociaţia Berarii României a admis că majorarea accelerată a salariului minim pe economie din România a avut un impact asupra industriei, însă cea mai mare problemă este lipsa forţei de muncă.

„Salariul minim ne influenţează, dar primul lucrul care se observă ca producător este că se simte lipsa de mână de lucru în România. Cu modificarea salariului minim ne-am obişnuit şi ne-am aliniat, nu cred ca este un lucru rău. Trebuie să eliminăm diferenţa de salarii faţă de Europa, dar treptat”, a spus Shaine.

 

 

 

 

Coperta revistei

spot_img

Editorial

spot_img
spot_img

Opinii și analiza

spot_img

Recomandate
Recomandate

Noile reglementări UE pentru creșterea eficienței energetice a clădirilor, tema centrală a Forumului România Eficientă 2024

Creșterea performanței energetice a clădirilor, responsabile pentru 40% din...

Lavazza – cifră de afaceri de peste 3 miliarde de de euro în 2023

Consiliul director al Grupului Lavazza a aprobat declarațiile financiare...

Hidroelectrica propune repartizarea a 100% din profitul realizat în 2023 către acționari

Hidroelectrica propune acționarilor repartizarea a 100% din profitul net...

Cometex inaugurează cel de-al 11-lea parc comercial din rețeaua sa în orașul  Hunedoara 

Cometex, companie dezvoltatoare de parcuri comerciale deschide pe 28...