Piața de creveți în România, 15% creștere în trimestrul I 2023, față de 2022

Date:

Compania românească Alfredo Seafood, specializată în import, procesare, distribuție de pește și fructe de mare, lider de piață la categoria de pește proaspăt ambalat, estimează că „piața de creveți în România a continuat să crească cu aproximativ 15% în primul trimestru din 2023, față de aceeași perioadă a anului trecut, urmărind tendința ascendentă a ultimilor ani.

Astfel, în preferințele românilor, pe segmentul fructelor de mare, creveții sunt pe primul loc cu 50% din totalul vânzărilor, urmați de scoici, cu aproximativ 15% și calamar, cu 7%”. 

Consumul de creveți, apreciază Alfredo Seafood, „crește în contextul în care consumatorii din România au devenit, în ultimii ani, tot mai interesați de o alimentație sănătoasă, bazată pe diete mediteraneene.

Această tendință s-a manifestat încă din 2020 și s-a accentuat, în ultimii ani. La nivelul portofoliul companiei, creveții au fost cele mai vândute fructe de mare în primul trimestru din 2023, înregistrând o creștere cu peste 30% față de primele luni din 2022. Diferitele sortimente de creveți au cumulat aproximativ 60% din valoarea vânzărilor, urmați de scoici, calamar și caracatiță, fiecare totalizând sub 10%”.

Mihai Cristian Dărmănescu, fondator Alfredo Seafood și director general Bistromar la Timona: “Tendința de creștere a consumului de creveți, pe care am remarcat-o încă din perioada pandemiei, a accelerat în prima parte din 2023. Rezultatele înregistrate de Alfredo Seafood, la nivelul gamei de fructe de mare, în prima parte a anului, se oglindesc și în piață, unde clasamentul vânzărilor este același, ca ordine. Cred că românii au devenit mult mai atenți cu ceea ce mănâncă și mult mai bine informați legat de beneficiile alimentelor pentru sănătate, certificările de calitate, proveniență și chiar modalitatea de prelucrare a produselor. Creveții sunt unul dintre cele mai sănătoase alimente, nu doar gustoase, cu un conținut mare de vitamine, proteine, acizi grași și numeroase alte substanțe nutritive. În plus, românii au început, încă de acum doi ani, să prepare tot mai des acasă specialități pe bază de creveți, pentru că au constatat, în perioada de restricții, că sunt mult mai ușor de gătit decât se așteptau.”

Potrivit calculelor Alfredo Seafood, „la finalul anului 2022, valoarea segmentului fructelor de mare în România era de peste 60 de milioane de euro.

Pe plan local, creveții pot fi găsiți în majoritatea marilor magazine și provin din toate apele marine și oceanice din zonele calde sau temperate. Conform experților în domeniu, creveții de cea mai bună calitate provin din Asia, preponderent din Vietnam, India și Bangladesh, precum și de pe coastele Americii de Sud și sunt atât sălbatici, cât și de acvacultură.

Printre beneficiile pe care creveții le au asupra organismului se numără: reducerea inflamațiilor și îmbunătățirea sănătății inimii, cu ajutorul concentrației mari de acizi grași omega-3; aport ridicat de minerale esențiale precum fosforul, seleniul și cuprul, care contribuie la întărirea oaselor, au rol antioxidant și cresc imunitatea; conțin vitamine esențiale, precum D și B12, care ajută la buna absorbție a calciului și la funcționarea sistemului nervos”.

Alfredo Seafood este recunoscută ca „una dintre cele mai importante mărci din România, sub a cărei denumire sunt importate şi distribuite produse din peşte şi fructe de mare. Brandul a fost creat de Mihai Cristian Dărmănescu şi lansat în anul 2013. Succesul Alfredo Seafood se datorează experienţei şi relaţiilor internaţionale cu marii producători de peşte din lume, a celor patru linii de procesare și ambalare automatizate şi de înaltă productivitate din fabrica situată în Bucureşti și a unui sistem logistic de transport optimizat.

Produsele cu marca Alfredo Seafood sunt distribuite în cele mai importante lanţuri de hypermarketuri şi supermarketuri din ţară. Printre acestea se numără: Kaufland, Carrefour, Mega Image, Selgros Cash&Carry, Cora, Profi, Auchan etc. şi în peste 5.000 de magazine din comerţul tradiţional, și rețeaua HoReCa. Produsele sunt transportate, procesate, ambalate și distribuite în condiții adecvate de păstrare a aromei și texturii cărnii, de la recoltarea din fermele piscicole internaționale sau capturare.

În prezent, Alfredo Seafood este una dintre cele trei divizii de business ale Bistromar la Timona, companie deținută de către familia Dărmănescu. Alfredo Seafood reprezintă divizia de procesare și distribuție a peștelui și fructelor de mare, iar celelalte două sunt: Frigonet Logistics, dedicată serviciilor de logistică și transport național al produselor congelate și refrigerate; BistroMar, restaurant-pescărie pe bază de pește și fructe de mare, situat în zona Floreasca, din București”.

Coperta revistei

spot_img

Editorial

spot_img
spot_img

Opinii și analiza

spot_img

Recomandate
Recomandate

Conferință privind mediul antreprenorial și perspectivele dialogului social

 Consiliul Naţional al Întreprinderilor Private Mici şi Mijlocii din...

MedLife anunță o creștere de 22% a cifrei de afaceri consolidată pro forma în primul trimestru al acestui an

MedLife prezintă rezultatele financiare pentru primul trimestru al anului...

Asigurare pentru recuperarea taxelor la maratoane, semimaratoane, curse de biciclete 

Compania Eurolife FFH Asigurări Generale anunță încheierea unui parteneriat...

Business pentru noi perspective domeniului medical 

Doi antreprenori din Cluj-Napoca, Emil Sâncrăian și Bogdan Haș,...