Piața globală de logistică a ajuns în 2021 la 8,6 miliarde de dolari

Date:

Gi Group ne oferă o analiză asupra dezvoltării în ultimii ani a sectorului logisticii, cu estimări privind situația la sfârșitul anului în curs. Aprecierile au la bază un sondaj ale cărui rezultate sunt prezentate și commentate de Gi Group:

Sectorul logisticii a cunoscut o dezvoltare fulminantă în ultimii ani, atingând în 2021 o valoare a pieței globale de 8,6 miliarde de dolari. Pentru finalul anului 2022, analiștii Gi Group estimează o valoarea de 9 de miliarde de dolari. Este de așteptat ca tendința de creștere să se mențină pe un trend ascendent în următorii ani, urmând ca în 2024 piața mondială a logisticii să fie cu 10% mai mare decât în 2022, atingând astfel o valoare de 9,9 miliarde de dolari.

Raportul „Logistic Global HR Trends”, realizat de Gi Group Holding, se bazează pe datele publice din industrie și pe estimările liderilor de opinie din 6 țări: China, Brazilia, Germania, Italia, Polonia și Marea Britanie. Tendința de creștere este dată atât de volumul tot mai mare al mărfurilor transportate și tranzacționate cât și de valorile în creștere ale serviciilor de logistică, datorate boom-ului comerțului electronic.

„Logistica joacă un rol fundamental în dezvoltarea țărilor prin menținerea creșterii economice și îmbunătățirea competitivității. În prezent, logistica este fundația dezvoltării comerțului fiind un sector strategic care, datorită implementării noilor tehnologii joacă un rol major în strategia organizațiilor economice. Motivul pentru care am ales să lansăm Raportul Logistic Gobal HR Trends este acela de a evidenția, întocmai, trensformarea fundamentală a logisticii, ce pregătește terenul pentru dezvoltarea acestui sector în viitor”, punctează Andrei Luca (foto), Business Manager Gi Group Temps & Perm

Figura 1 valoarea estimată pentru 2024 a pieței mondiale a logisticii    

Sursa: Contract Logistics Observatory, based on Armstrong & Associates; IMF; Indonesia Investments; Worldwide; other sources (Australian Logistics Council, NESDB, Vietnam Business Forum, Logistics Viewpoints); Statesman; Worldwide; Transport Intelligence

În țările dezvoltate, între 5% și 10% din totalul forței de muncă activează în acest sector, însă, logistica are o imagine publică distorsionată, în ciuda recunoașterii importanței și a dezvoltării sale accentuate, mare parte din populație fiind convinsă că munca în acest domeniu este solicitantă din punct de vedere fizic și destinată doar forței de muncă necalificate.

Rezultatele sondajului realizat de Gi Group arată că doar 26% dintre respondenți consideră că logistica este printre cele mai bune sectoare în ceea ce privește locul de muncă. Acest procent justifică astfel, dificultatea în atragerea de forță de muncă, mai ales a celei specializate în noile tehnologii, care să ajute companiile în procesele de inovare. În contrast puternic, concluziile studiului sugerează că majoritatea lucrătorilor din logistică sunt însă mulțumiți de munca pe care o prestează.

Figura 2 Comparații între țări: satisfacția angajaților din industria logistică

Sursa: CLO-INTWIG, International Survey

În ceea ce privește strategia pentru atragerea forței de munca, creșterea salariilor și implementarea politicilor de acordare a unor beneficii sunt principalele strategii ale companiilor de logistică pentru a atrage și reține forța de muncă. Însă, salariile mai mari aduc și costuri crescute, motiv pentru care atingerea echilibrului corect între maximizarea atractivității și minimizarea costurilor se numără printre prioritățile firmelor din domeniu.

Din acest motiv, companiile care operează în țările în care impozitele pe salarii sunt mari preferă să adopte politici de beneficii mai generoase, cum ar fi: politici economice (bonusuri de performanță), programe de bunăstare corporative (asigurări de sănătate) sau politici ce vizează bunăstarea lucrătorilor (acces la cantină, produse gratuite).

Figura 3 Accesul la beneficii în rândul angajaților din logistică exprimat în %

Sursa: CLO-INTWIG, International Survey

În plus, sondajul realizat de Gi Group Holding arată că 69% dintre angajații în logistică apreciază că formarea și învățarea continuă sunt foarte importante atât pentru a-și păstra jobul actual, cât și pentru a găsi altele noi.

„Cu siguranță, în domeniul logisticii, formarea este importantă atât pentru a îmbunătăți abilitățile angajaților, cât și pentru a atrage noi lucrători. De aceea,  majoritatea companiilor implementează diferite politici de formare, atât intern cât și în colaborare cu organisme private sau publice precum universitățile și școlile tehnice. Însă, implementarea training-ului intern este mai simplă pentru companiile din domeniu, care dedică resurse specifice acestui gen de activitate”, punctează Andrei Luca, Business Manager Gi Group Temps & Perm

Mai multe informații privind evoluția logisticii precum și opinii ale specialiștilor din domeniu pot fi consultate în raportul Gi Group: https://www.gigroupholding.com/wp-content/uploads/2022/11/Logistics-Global-HR-Trends.pdf.

 


Fondat în 1998 în Milano, Italia, Gi Group Holding este unul dintre liderii mondiali de servicii pentru dezvoltarea pieței muncii. Prin intermediul unui ecosistem global de personal și recrutare din care fac parte șase branduri individuale, dar complementare (Gi Group, Gi BPO, INTOO, Wyser, Grafton, Tack/TMI), grupul pune la dispoziție o gamă de oferte de 360 de grade ce generează soluții relevante și de impact.  Gi Group Holding promovează o piață globală sustenabilă, fluidă și plină de bucurie pentru candidați și companii, ce reflectă nevoile în continuă schimbare de pe piața muncii. Compania are peste 6,000 de angajați și, datorită prezenței directe și a parteneriatelor strategice, este activă în peste 100 de națiuni din Europa, APAC, cele două Americi și Africa. Oferind servicii către mai mult de 20,000 de companii și generând venituri de 3,3 miliarde de euro (în 2021) Gi Group Holding este pe locul 5 în topul celor mai mari companii de personal din Europa și pe poziția a 16-a in lume (potrivit  Staffing Industry Analysts).

 

Coperta revistei

spot_img

Editorial

spot_img
spot_img

Opinii și analiza

spot_img

Recomandate
Recomandate

Accelerator pentru creșterea nivelului de profesionalizare a industriei Influencer Marketing

Start-up-ul MOCAPP anunță o nouă ediție a programului de...

Mentorat, coaching și granturi pentru femeile antreprenor  

ING Bank România și Visa anunță lansarea programului She’s...

Parteneriat Consiliul Patronatelor ESG din România – Confederația Națională pentru Antreprenoriat Feminin

Consiliul Patronatelor ESG din România (CPESGR) anunță că „a...

Oana Popescu, nou partener al companiei Crosspoint Real Estate

Compania de consultanță imobiliară Crosspoint Real Estate anunță numirea...