Prima stație de metrou construită de o administrație locală

Date:

A fost finalizată și urmează să intre în procedură de recepție și de efectuare a probelor prelungirea cu încă o stație a magistralei de metrou M2. Noua stație, Tudor Arghezi, a fost construită de Primăria Sectorului 4, pe Șoseaua Berceni, în apropierea Șoselei de Centură, în asociere cu Metrorex SA.

Daniel Băluță, primarul sectorului 4: „O promisiune pe care ne-am făcut-o în urmă cu mulți ani de zile, aceea de a valoriza această zonă a Bucureștiului, de a genera un real hub de business, un loc care să genereze locuri de muncă bine plătite. N-am fi putut face acest lucru fără bani europeni. Acești bani care reprezintă șansa acestei comunități. A fost foarte importantă și solidaritatea instituțională și iată că, în premieră, o primărie a semnat acorduri de colaborare cu Metrorex și cu Ministerul Transporturilor și, împreună, am reușit să finalizăm acest obiectiv de investiții cu două luni mai devreme decât era prevăzut. În plus, așa cum se cunoaște, am început deja demersurile pentru ca împreună cu Consiliul Județean Ilfov, să facem în așa fel încât linia de metrou M2 să se oprească în Comuna Berceni.”

Investiția în noua stație este de 50 de milioane de euro, fonduri europene nerambursabile, caracterizată ca „unica investiție de acest gen realizată de către o administrație locală din România”.

Primăria Sectorului 4 ne oferă câteva date tehnice: „Împreună cu linia de legătură, noua stație are o suprafață de peste 15.000 de metri pătrați, între stația Berceni, actualul capăt al Magistralei 2 și Șoseaua de Centură, și are un traseu cu o lungime totală de 1,6 kilometri. Stația este construită la nivel suprateran și are un regim de înălțime de P+2E. Peronul stației se află la parter, iar zonele administrative sunt repartizate la nivelul celor două etaje. Totodată, stația Tudor Arghezi este prevăzută cu cinci zone de acces pietonal. Una dintre acestea este situată vizavi de stația de metrou și asigură legătura cu peronul noii stații, printr-un pasaj pietonal subteran, cu o lungime de 14 metri, ce sub-traversează Șoseaua Berceni. Mai mult, accesul călătorilor pe peron este facilitat de șapte scări rulante, precum și de șapte lifturi care vor ușura accesul persoanelor cu dizabilități. Totodată, pe toată lungimea peronului, a fost montat un covor tactil de direcționare pentru persoanele cu deficiențe de vedere.

O importanță deosebită a fost acordată dotărilor și măsurilor de siguranță și protecție a călătorilor, conform normelor specifice transportului cu metroul. Astfel, în stația de metrou Tudor Arghezi a fost instalat un sistem de supraveghere, format din 70 de camere video, montate atât la nivelul peronului, al celor două vestibule, cât și în cele cinci zone de acces. Totodată, stația este dotată cu centrale de detecție incendiu, cu alarmă la efracție precum și cu sisteme de tratare a aerului. De asemenea, pentru funcționarea hidranților, utilizați în caz de incendiu, stația este conectată la două surse de alimentare cu apă, una din rețeaua publică, iar cea de a doua din surse proprii (puțuri la mare adâncime). Realizarea acestor sisteme s-a efectuat cu suportul și asistența tehnică a specialiștilor Metrorex SA, cu experiență în concepția și exploatarea transportului public cu metroul.

Toate aceste investiții au fost realizate pentru a dezvolta infrastructura de metrou, un mijloc de transport nepoluant și sustenabil, care să interconecteze în viitor localitățile din zona de sud a Capitalei și care să reducă poluarea prin diminuarea numărului de mașini care intră în traficul rutier bucureștean.

În acest scop a fost proiectată și noua parcare pe care Primăria Sectorului 4 o construiește pe șoseaua Berceni, în imediata apropiere a stației de metrou Tudor Arghezi.

Având o funcționalitate de tip Park&Ride, parcarea are o capacitate de 300 de locuri, atât pentru autoturisme, motociclete, cât și pentru persoane cu dizabilități și va fi dată în folosință la jumătatea anului viitor.

Realizată pe două nivele din structură metalică, având pereți verzi și panouri fotovoltaice menite să asigure energia electrică necesară iluminatului propriu și funcționării instalațiilor de automatizare, această parcare îi va deservi pe șoferii care vin în Capitală dinspre localitățile învecinate. Aceștia își pot lăsă autoturismele într-un loc sigur, corespunzător amenajat pentru ca, ulterior, să-și continue călătoria spre centrul orașului cu metroul.

Lucrările de infrastructură mare realizate de Primăria Sectorului 4, singura administrație locală din România care a construit o stație de metrou, împreună cu operatorul rețelei de transport subteran din București – Metrorex SA, sunt doar începutul proiectului de extindere a magistralei M2,  dincolo de Șoseaua de Centură, până în comuna Berceni. În acest sens, încă de anul trecut, Sectorul 4 al Municipiului București a semnat un protocol de colaborare cu Ministerul Transporturilor, Metrorex SA și Consiliul Judeţean Ilfov.

În momentul de față, studiul de prefezabilitate al extinderii magistralei M2 până în comuna Berceni a fost finalizat și aprobat de către Metrorex SA.

Noul traseu al magistralei M2, care pleacă de la stația Tudor Arghezi, va avea o lungime de trei kilometri ce va putea fi parcurs într-un interval de 10 minute, în condițiile în care în acest moment, această distanță este parcursă, la orele de vârf, în 30-40 de minute. Traseul va avea trei stații ce vor fi prevăzute cu două linii destinate traficului de călători. Mai mult, noua infrastructură va putea asigura transportul pentru aproximativ 10.000 de oameni pe zi.

Scopul acestor investiții însă nu vizează doar extinderea infrastructurii de metrou la nivelul Capitalei, ci și dezvoltarea socio-economică a întregii zone metropolitane din sudul Bucureștiului.”

Foto: PS4 

 

 

Coperta revistei

spot_img

Editorial

spot_img
spot_img

Opinii și analiza

spot_img

Recomandate
Recomandate

Mihai Daraban: Consiliul de afaceri România – EAU își va începe activitatea în scurt timp 

Președintele Camerei de Comerț și Industrie a României...

Politică şi politicianism în procesul integrării europene a României 

| de Prof. univ. dr. Vasile Pușcaș, membru corespondent al Academiei Române 

DIGI se pregătește pentru lansarea serviciilor în Belgia

DIGI a făcut încă un pas în procesul de...

Finanțare, sustenabilitate, tehnologie: comandamentele FoodIntelForum AQUA Carpatica pentru tot anul

Timpul trece iar ecourile puternice ale FoodIntelForum AQUA Carpatica, ediția...