Produsele autohtone reprezintă circa 60% din cifra de afaceri a METRO în România

Date:

Aproximativ 60% din cifra de afaceri a grupului german Metro România reprezintă produse românești provenite de la circa 350 furnizori, din care aproximativ 100 reprezintă producători de legume și fructe, după cum a declarat pentru FoodBiz Adrian Ariciu, CEO METRO România.

Din păcate, se importă foarte mult produse procesate, oferta internă fiind redusă pe acest segment.

„Dacă vorbim de produsele realizate în România și de ponderea lor, vedem plusuri și minusuri.

METRO a intrat pe piață acum 25 de ani și am încurajat în fiecare an dezvoltarea producătorilor români. În toată această perioadă, am susținut și susținem în continuare afacerile locale. Am ajuns să colaborăm cu peste 350 de furnizori în mod permanent, național și local, mai ales pe produsele proaspete, dintre care aproximativ 100 sunt producători de legume-fructe.

Dacă vorbim de ponderea produselor românești în total cifră de afaceri, aceasta este undeva la 60%. Credem că în acest moment avem o stabilitate, dar se poate face mai mult, să cumpărăm cât mai multe produse românești tot timpul anului, nu doar într-o anumită perioadă legată de sezon.

Se poate face mult mai mult în a susține valoarea adăugată în producție în România, de unde se cumpără produse românești, și nu vorbesc numai de METRO, produse de bază, iar tot ce înseamnă produse procesate cu valoare adăugată, conveniență în zona ready to x, cum spunem noi intern, acestea se importă, în marea lor majoritate”, a declarat pentru FoodBiz reprezentantul METRO.

Retailer-ul a raportat pentru 2020 o cifră de afaceri de peste 6 miliarde lei, mai mare față de anul anterior. Pentru 2021, estimările inițiale prevedeau un ritm de creștere de două cifre.

„Pentru 2021 am declarat acum un an că vrem să revenim la un ritm de creștere de două cifre și credem că suntem pe traiectorie. Pentru viitor, obiectivul este să continuăm pe același ritm de creștere, care să ne ajute să câștigăm cote de piață”, a afirmat Adrian Ariciu.

Peste 17 milioane clienți la nivel global, METRO este liderul comerțului cu ridicata la scară mondială, cu sortimente alimentare si nealimentare, specializat în deservirea nevoilor industriei HoReCa, precum și ale comercianților independenți.

În întreaga lume, METRO are aproximativ 17 milioane de clienți care pot alege să facă cumpărături într-unul dintre magazinele de format mare, să comande online și să ridice produsele din magazin sau să le fie livrate.

Compania operează în peste 30 de ţări şi are peste 95.000 de angajați în întreaga lume. În anul financiar 2020/21, METRO a generat vânzări de 24.8 miliarde euro.

Metro România operează în România din 1996, când a deschis primul centru de distribuţie în Bucureşti. În prezent, retailer-ul deține 30 de magazine la nivel național.

În 2012, retailer-ul a înființat lanțul de magazine de proximitate LaDoiPași, lider pe piața magazinelor de proximitate în regim de franciză, care a ajuns, în 2021, la un număr total de 1.698 de magazine la nivel național. De altfel, numai în 2021 au fost deschide 407 magazine în toată țara. Pentru următorii ani, obiectivul este atingerea unui prag de 2000 de magazine până în 2023.

Articol preluat de pe FoodBiz.ro

Coperta revistei

spot_img

Editorial

spot_img
spot_img

Opinii și analiza

spot_img

Recomandate
Recomandate

Energy Policy Group și WWF-România anunță lansarea oficială a proiectului RENewLand

Energy Policy Group (EPG) și WWF-România (Fondul Mondial pentru...

Locuri de muncă vacante

Agenția Județeană pentru Ocuparea Forței de Muncă Ilfov anunță...