Program de fidelizare a clienților cu ajutorul tehnologiei

Date:

Programul de fidelizare a Decathlon România, care le permite clienților să acumuleze puncte și să obțină vouchere de reducere în rețeaua globală a retailerului, este dezvoltat împreună cu Zitec, lider pe piața de IT & digital marketing din România. La fiecare 1000 de lei cheltuiți în magazinele Decathlon, clientul primește 1000 de puncte echivalente unui voucher de 25 de lei pe care îl poate folosi pentru achiziționarea altor produse Decathlon. Totodată, programul de fidelizare include un card virtual de client, cu o serie de beneficii: garanție doi ani pentru produsele cumpărate și listate în profilul clientului, în baza prezentării cardului la casă, fără bon sau certificat de garanție care să dovedească achiziția și retur gratuit timp de doi ani pentru toate produsele (cu respectarea condițiilor de retur), comunicare personalizată și sfaturi sportive. Totodată, pentru bicicletele achiziționate din magazinele retailerului, clienții au inclusă o revizie gratuită în primele șase luni.

Sistemul are la bază programul de fidelizare folosit de Decathlon la nivel internațional până la finalului anului 2018, iar reproducerea lui la nivel local a reprezentat o prioritate pentru retailer în 2020. În opt luni de la relansare, mai bine de jumătate dintre clienții retailerului au folosit cardul de fidelitate în procesul de cumpărare clienți mulțumiți, sport și mai accesibil.

Aplicația sistemului de fidelizare a fost dezvoltată de Zitec pe platforma .NET și este găzduită în cloud Microsoft Azure, ceea ce garantează disponibilitate (uptime) permanentă, elimină nevoia administrării de servere și baze de date, crește siguranța și eficientizează costurile. Aplicația și site-ul dezvoltate pentru Decathlon România sunt integrate în sistemele globale Decathlon din Franța. De asemenea, aplicația back-end pentru angajații retailerului permite echipei Decathlon să verifice cererile clienților legate de vouchere și tranzacții pe baza punctelor valorice. Aceasta este disponibilă atât web, cât și pe device-urile pe care le folosesc angajații Decathlon în magazin. 

Cezar Nicolaescu, director de marketing, Decathlon Romania: „În misiunea noastră de a face sportul accesibil tuturor si de a încuraja descoperirea si practicarea sportului, a avea un sistem de loialitate bine adaptat nevoilor utilizatorilor din România reprezintă o componentă esențială. Tocmai de aceea crearea unei platforme de fidelitate locale, descentralizată, cu ajutorul căreia să ne putem răsplăti clienții fideli cu vouchere de reducere, pe lângă restul beneficiilor pe care le punem la dispoziția tuturor clienților noștri, a reprezentat pentru Decathlon România una dintre prioritățile anului 2020. Le mulțumim celor de la Zitec pentru nivelul de profesionalism și exigența cu care au gestionat acest proiect”. 

Alexandru Lăpușan (foto), CEO și cofondator al Zitec: „Ne bucurăm că Decathlon a văzut în Zitec un partener local capabil să ofere nivelul de calitate cu care erau obișnuiți clienții lor, pentru dezvoltarea aplicației sistemului de fidelizare. Echipa Zitec s-a aliniat cu succes la infrastructura existentă, buna colaborare având ca rezultate creșterea ratei de utilizare a cardului de client si controlul mult mai ușor asupra ofertelor și a punctelor. De asemenea, vizibilitatea asupra ratei de utilizare a cardului și a voucherelor a crescut, contribuind astfel la strategia globală Decathlon de a face sportul accesibil pentru cat mai mulți români”. 

Decathlon este „cel mai important retailer european al pieței de articole sportive, deține în momentul de față 28 de magazine la nivel național, la care se adaugă și platforma online, fiind prezent în retailul sportiv din România încă din 2009, cu aproximativ 1500 de colaboratori în 2021. Decathlon oferă iubitorilor de sport, articole și echipamente pentru mai mult de 80 de sporturi, conform celor mai înalte standarde de calitate și inovație din domeniu, păstrând în permanență obiectivul strategic de a face sportul accesibil cât mai multor români prin oferirea unui raport calitate-preț foarte bun. Magazinele includ produse aparținând mărcilor proprii, precum: Quechua, Btwin, Domyos, Nabaiji, etc, dar și altor mărci internaționale, adresându-se atât începătorilor, cât și sportivilor de nivel avansat sau profesionist. Începând cu 2018, Decathlon produce produse marcă proprie inclusiv în trei unități din România, pentru drumeții montane și trekking (încălțăminte), dar și pentru ciclism (articole textile și biciclete pentru adulți și copii), vândute în întreaga Europă cu eticheta Fabricat în România”.

Zitec este „lider pe piața IT & Digital Marketing din România, cu birouri în București și Brașov, specializată în dezvoltarea de soluții de afaceri, servicii și produse tehnologice personalizate, aplicații mobile, blockchain, precum și servicii de digital marketing. Zitec este una dintre puținele companii românești certificată Google Cloud Premier Partner, Microsoft Application Development, Microsoft Gold Cloud Platform, Amazon AWS Technology Partner și furnizor al platformei de soluții eCommerce în cloud VTEX, precum și Adobe Solution Bronze Partner. Pentru activitatea sa din 2019, Zitec a fost desemnată Compania anului la Gala ANIS România 2020. Zitec a primit și premiul Angajatorul anului la Romanian Business Services Forum & Awards doi ani consecutivi, în 2020 și 2021. Pentru serviciile de digital marketing, compania a fost nominalizată în topul agențiilor de digital din România conform Forbes în 2020 și 2019. În 2019, Zitec a fost declarat Best Workplace la Romanian Business Services Awards și a primit Premiul Juriului pentru Angajatorul anului la Romania Insider Awards, după ce, cu un an în urmă, s-a clasat în Top 3 al celor mai apreciați angajatori din România, conform site-ului undelucram.ro și în Topul companiilor din IT pentru care să lucrezi realizat de Revista Biz. Zitec este partener al Comunității Europene prin prisma proiectelor europene finalizate sau aflate în faza de implementare în cadrul programelor Ambient Assisted Living și Erasmus +”. 

Coperta revistei

spot_img

Editorial

spot_img
spot_img

Opinii și analiza

spot_img

Recomandate
Recomandate

FoodIntelForum Aqua Carpatica, ediția a VII-A : Business pe măsură

FoodIntelForum AQUA Carpatica, ediția a VII-a, debutează la fel...

Business serios, intensitate maximă la FoodIntelForum AQUA Carpatica

Începem ziua a doua a conferinței FoodIntelForum AQUA Carpatica,...

Influencerii înlocuiesc familia și prietenii ca sursă de informare pentru investitori 

În fiecare zi, investitorii individuali caută informații despre diferitele...