Program pentru dezvoltarea aptitudinilor de muncă ale studenţilor din învățământul tehnic

Date:

Compania Graphein lansează programul de vară Graphein Bootcamp, pentru 20 de studenți de la Facultatea de Îmbunătățiri Funciare și Ingineria Mediului a  Universității de Științe Agronomice și Medicină Veterinară din București.

Inițiatorii anunță că „programul are ca principal obiectiv dezvoltarea aptitudinilor de muncă pentru studenţii din învăţământul tehnic superior, în scopul creşterii nivelului de calificare şi a unei inserţii mai rapide pe piaţa muncii.

Programul Graphein Bootcamp are printre obiective principale, de asemenea, instruirea tinerilor despre normele de securitate şi sănătate în muncă, în conformitate cu legislaţia în vigoare. Astfel, tinerii care vor lucra pe șantiere sau în condiții de risc (lucrul la înălțime, de exemplu) sunt pregătiți în vederea respectării securităţii şi sănătăţii în muncă și a regulilor de prevenire a riscurilor profesionale.

Specialiștii în geodezie au absolvit în general facultăți de îmbunătățiri funciare și ingineria mediului, de măsurători terestre și cadastru, de construcții sau geografie, și au competențe în executarea măsurătorilor, în realizarea lucrărilor de cartografiere terestră și digitală, colectarea și analiza datelor geospațiale, precum și elaborarea planurilor. Pentru aceste specializări, sunt necesare cunoștințe de lucru cu aparatură specifică (GPS, stație totală), iar compania Graphein are un departament dedicat scanarii 3D și modelării, format din specialiști în lucrul cu softuri specifice acestui domeniu”.

Laura Globaru (foto), HR Manager Graphein, companie cu 65 de angajați: „Tinerii de astăzi au intrat pe piața muncii cu o viziune complet diferită, pornind în primul rând cu reformularea succesului. Pe tineri nu-i mai definește dezvoltarea ierarhică într-o companie,  validarea managerului direct, aprobarea colegilor sau obținerea unui anumit statut social. Studenții prioritizează nevoile personale, își asumă deciziile de a depune efort pentru propria dezvoltare și împlinire, și mută centrul de control de la manageri la ei înșiși. În plus, tinerii au obiective clare pe care le urmăresc și pe care le-au definit mai ales în timpul pandemiei.”

Argumentând organizarea programului, compania Graphein subliniază că „organizațiile care înțeleg noile nevoi ale tinerilor nu mai oferă un plan de beneficii sec și standardizat, ci au început să asculte și să sprijine tinerii, încercând să le ofere acestora stabilitate și siguranță, prin adaptare la nevoile lor specifice.  Potrivit Laurei Globaru, stabilitatea dorită de candidații tineri din piața muncii se naște dintr-o cultură a siguranței psihologice, un mediu deschis care să le ofere căi de comunicare fără teamă de a fi sancționați dacă greșesc, ceea ce creează astfel premise de creștere și răspunsuri la frământările lor.

Generația Z schimbă regulile pieței muncii

Companiile au devenit în anul 2023 proactive și nu mai așteaptă să le bată candidații la ușă, ci vin în întâmpinarea studenților cu oferte de internship, de angajări pe durata verii sau cu fracțiune de normă, potrivit Graphein. Astfel, comunicarea beneficiilor salariale este abordată transparent, au loc prezentări ale companiilor în cadrul facultăților, cu sesiuni interactive în care tinerii aflați încă la studiu pot discuta direct cu managerii diverselor departamente tehnice și află concret care este fluxul de activitate.

În acest context, Generația Z a schimbat regulile pieței muncii, iar angajatorii au început să înțeleagă și să asimileze valorile care contează cu adevărat pentru tinerii candidați.  În mod concret, companiile au schimbat mediul de lucru, au implementat un plan adecvat de sănătate și prevenție și au îmbunătățit comunicarea investind în cursuri de formare profesională, cu suport emoțional în momente dificile.

Un criteriu important la care tinerii sunt foarte atenți când aleg un loc de muncă este nivelul de stres, tradus prin volum mare de lucru, termene strânse sau program dificil. Spre exemplu, în cadrul Graphein managerii tehnici monitorizează constant gradul de încărcare al angajaților și evită supraîncărcarea prin suplimentare, fie prin recrutarea de colegi noi, fie aleg să execute o parte dintre lucrări cu subcontractori”.

Graphein, companie antreprenorială fondată de Eugen Ursu și Andrei Şueran în anul 2014, este caracterizată ca „prima alegere a profesioniștilor în proiecte de topografie inginerească, asistență topografică pentru infrastructură, cadastru și intabulare, scanare 3D, măsurători BOMA și pentru urmărirea comportării în timp a construcțiilor. Având o bază tehnologică avansată și de înaltă calitate, Graphein este un etalon pe segmentul construcțiilor durabile atât în România, cât și pe plan european”.

 

Coperta revistei

spot_img

Editorial

spot_img
spot_img

Opinii și analiza

spot_img

Recomandate
Recomandate