Programe de educație pentru viitori proprietari de saloane de înfrumusețare

Date:

Compania Stailer anunță lansarea programelor de educație „Beautyprenor și Mastery prin care 1.000 de specialiști, antreprenori, viitori proprietari de saloane de înfrumusețare, stiliști angajați și specialiști independenți vor avea acces la formare și acțiuni de învățare. Cele două programe oferă informații și instrumente validate pentru a-i ajuta pe antreprenori și specialiști să-și dezvolte abilitățile și cunoștințele necesare dezvoltării unei afaceri sau cariere în domeniul saloanelor de înfrumusețare.

Platforma Stailer a generat în 2022 saloanelor partenere venituri de 5,5 milioane de euro prin programările online, în creștere de zece ori față de veniturile din 2021 (550.000 euro). Numărul de utilizatori ai aplicației Stailer a ajuns la 91.623 la finele anului 2022, în creștere cu 488% față de sfârșitul anului precedent (15.513)”.

Stailer subliniază că „lipsa personalului calificat din cauza muncii la negru, încasările reduse din extrasezon și accesul limitat la digitalizare sunt cele mai importante trei probleme ale antreprenorilor din industria beauty în anul 2023.

Spre exemplu, lipsa oamenilor specializați este mai acută în domeniul manichiurii și make-up, iar una dintre cauze este lipsa abilităților de recrutare. În acest context, antreprenorii trebuie să fie conștienți cât de importantă este abilitatea de a recruta și de a-și forma o echipă de profesioniști. Succesul sau eșecul este influențat în mare măsură de echipă, iar echipa de abilitățile de recrutare, management și leadership ale antreprenorului. 

O problemă a industriei de înfrumusețare este reprezentată și de încasările reduse, mai ales veniturile din extrasezon, perioada care poate însemna și 9 luni pe an. Practic, trebuie evitată conducerea afacerii fără un buget de venituri și cheltuieli și în lipsa planificării fluxului de numerar, și fără obiective clare pentru venituri, profit net sau cheltuieli operaționale”.

Andrei Ursachi (foto), CEO și cofondator Stailer: „De asemenea, în 2023 nu mai poți opera o afacere fără să folosești tehnologia, mai ales în cazul unui salon de înfrumusețare sau barbershop. Devine foarte greu să crești o afacere dacă încă îți gestionezi salonul cu pixul și foaia. Problemele antreprenorilor proprietari de saloane au la bază lipsa de educație antreprenorială.”

Stailer accentuează că „antreprenorii din industria de înfrumusețare investesc propriile resurse (capital, timp, efort) în lansarea și apoi dezvoltarea afacerii. Investiția medie pentru a deschide un salon de înfrumusețare este de 30.000 euro, însă în funcție de complexitatea salonului, investiția poate ajunge la peste 100.000 euro. Amortizarea investiției depinde de abilitățile antreprenorului de a-și gestiona afacerea, însă la o valoare a investiției de 30.000 euro, investiția trebuie acoperită în primele 12 luni. 

În țările din vest, profesioniștii din beauty știu să se vândă și proprietarii de saloane au abilități antreprenoriale dezvoltate. În schimb, profesioniștii români sunt foarte buni din punct de vedere tehnic, aceștia fiind deseori premiați la concursurile internaționale. Antreprenorii români sunt pasionați de frumusețe, de a fi efectiv in salon. Ceea ce se poate datora faptului că afacerea nu poate funcționa fără prezența lor fizică în salon. În realitate, salonul poate să funcționeze fără prezența lor fizică dacă investesc în educația lor și a profesioniștilor, implementează sisteme de digitalizare și își definesc obiective clare. 

În egală măsură, stiliștii au înțeles că au nevoie de educație continuă pentru a-și crește veniturile și pentru a-si construi cariere de succes. Foarte mulți dintre stiliști se bazau exclusiv pe traininguri orientate strict tehnic, spre exemplu, să învețe să vopsească, să tundă sau să machieze. În realitate, profesioniștii au nevoie să deprindă multe alte abilități, precum comunicare și relaționare cu clientul, educație financiară și chiar cum să-și construiască un brand personal.  

Specialiștii din industria de înfrumusețare se confruntă tot mai mult cu nevoia de a-și crește veniturile, mai ales în contextul economic actual, și cu dorința de a-și crește libertatea financiara. Nevoia de a-și construi un brand personal apare de cele mai multe ori la profesioniștii care au 4-5 ani de activitate în domeniu și vor să se simtă recunoscuți pentru munca lor, atât de către clienți, cat și de ceilalți colegi de breaslă. Pentru a obține un grad mai ridicat de libertate financiara, în special angajații și antreprenorii cu peste 10 ani de experiență caută metode noi prin care să genereze venituri suplimentare în mod pasiv, spre exemplu cursuri de formare profesională”.

 

Coperta revistei

spot_img

Editorial

spot_img
spot_img

Opinii și analiza

spot_img

Recomandate
Recomandate

Energy Policy Group și WWF-România anunță lansarea oficială a proiectului RENewLand

Energy Policy Group (EPG) și WWF-România (Fondul Mondial pentru...

Locuri de muncă vacante

Agenția Județeană pentru Ocuparea Forței de Muncă Ilfov anunță...