Schimburile comerciale româno-germane, 13,9% creștere în 2022 față de 2021

Date:

Camera de Comerț și Industrie Româno-Germană – AHK România apreciază că „schimburile comerciale între Germania și România se mențin pe o linie ascendentă”, argumente regăsindu-se în rezultatele pentru 2022 centralizate de Biroul Federal de Statistică al Germaniei – Destatis:

  • volumul schimburilor comerciale a crescut cu 13,9% în 2022 față de anul precedent, ajungând anul trecut la 37,5 mld. Euro
  • importurile din România au însumat 17,5 mld. euro (+19,6%)
  •  exporturile Germaniei către România au atins suma de 20 mld. euro (+9,2%)
  • Germania rămâne pe locul 1 în clasamentul partenerilor comerciali ai României, iar România, pe locul 21 în topul partenerilor comerciali ai Germaniei
  • comerțul cu Republica Moldova a crescut în 2022 cu 16,5% față de anul anterior, ajungând la 830 mil. euro. Exporturile din Republica Moldova au însumat 537,2 mil. euro (+20,6); importurile din Germania s-au ridicat la 292 mil. euro (+9,7)

Sebastian Metz, director general și membru în Consiliul Director al AHK România: „Deși anul trecut a fost unul foarte solicitant din punct de vedere economic, companiile au reușit să își demonstreze reziliența, în ciuda crizei energetice, a creșterii prețurilor la produsele intermediare la materiile prime, în ciuda problemelor din lanțul de aprovizionare și a riscurilor geopolitice crescute. Cu un volum al schimburilor comerciale care se apropie de 40 mld. euro, comerțul bilateral între Germania și România a atins în anul aniversar al AHK România o nouă dimensiune. Suntem foarte mulțumiți de această evoluție și dorim să promovăm în continuare această poveste de succes bilaterală. Prin poziția sa geografică, România oferă condiții foarte bune în acest sens.”

AHK România are ca laitmotiv pentru acest an „Strengthening Partnerships”, cu explicația: „În cadrul parteneriatelor, însoțim transformarea în modele de afaceri durabile și sprijinim în mod activ investițiile în educație, sănătate, știință și noi tehnologii. Pentru a atinge aceste obiective ambițioase, trebuie să colaborăm mai strâns ca niciodată și să gândim în aceeași direcție. În cadrul unor Strengthened Partnerships vom transforma Challenges into Opportunities!”

Coperta revistei

spot_img

Editorial

spot_img
spot_img

Opinii și analiza

spot_img

Recomandate
Recomandate

Lavazza – cifră de afaceri de peste 3 miliarde de de euro în 2023

Consiliul director al Grupului Lavazza a aprobat declarațiile financiare...

Hidroelectrica propune repartizarea a 100% din profitul realizat în 2023 către acționari

Hidroelectrica propune acționarilor repartizarea a 100% din profitul net...

Cometex inaugurează cel de-al 11-lea parc comercial din rețeaua sa în orașul  Hunedoara 

Cometex, companie dezvoltatoare de parcuri comerciale deschide pe 28...

Prelungirea plafonării primelor RCA nu este un „medicament minune”

Industria de asigurări a luat nota cu profunda...