Pe tema de actualitate a motoarelor diesel, Bosch se pronunţă practic printr-o nouă tehnologie care permite reducerea emisiilor de oxizi de azot (NOx) în limitele reglementărilor actuale şi ale celor care vor intra curând în vigoare. Teste în acest sens au fost făcute recent. Este vorba despre testare RDE (emisii în condiții reale de conducere) pe autovehicule echipate cu această nouă tehnologie (foto Bosch). S-au înregistrat 13 mg NOx pe kilometru, veritabil record, având în vedere că legislația europeană impune, din 2017, ca noile modele de autovehicule pentru pasageri să emită cel mult 168 mg NOx pe kilometru, iar din 2020, limita va fi cobărâtă la 120 miligrame. Actualul rezultat a fost atins prin perfecţionarea dotărilor exitente, fără să fie necesare componente suplimentare şi, implicit, majorări de costuri. În esenţă, explică realizatorii, „o combinație de tehnologie avansată pentru injecția de carburant, un sistem nou dezvoltat pentru administrarea aerului și un sistem inteligent pentru administrarea temperaturii au făcut posibilă obținerea acestor valori atât de scăzute. Emisiile NOx pot rămâne acum sub nivelul admis în orice condiții de trafic, indiferent dacă autovehiculul este condus cu viteză sau încet, în condiții de îngheț sau la temperaturi de vară, pe autostradă sau în trafic urban aglomerat”.
Soluții Bosch în problema motoarelor diesel
Date: