Sondaj MOL România: Schimbarea cauciucurilor, a lichidului de parbriz și dotarea mașinii cu racletă și perie sunt principalele pregătiri de iarnă ale șoferilor

Date:


Schimbarea cauciucurilor de vară cu cele de iarnă este principalul demers pe care îl fac șoferii români atunci când își pregătesc autoturismul pentru iarnă. De asemenea, ei schimbă lichidul de parbriz cu unul special, care să reziste la temperaturi de îngheț, și au grijă să își doteze autoturismele cu diverse instrumente care i-ar putea ajuta în caz de zăpadă sau îngheț: racletă, perie pentru zăpadă, lanțuri de iarnă sau cablu de tractare. 

Studiul realizat de MOL arată că 98% dintre șoferii români consideră că pregătirea autoturismului pentru sezonul rece este un demers foarte important pe care nu îl neglijează, două treimi dintre ei (57%) afirmând că până la finalul lunii octombrie au grijă să își echipeze corespunzător autoturismele. 

Schimbarea cauciucurilor este principala pregătire, fiind făcută de peste 95% dintre șoferi. Acestui demers i se adaugă operațiuni precum schimbarea lichidului de parbriz cu unul adaptat sezonului rece (95%) și dotarea mașinii cu racletă și perie pentru zăpadă (90%). Peste jumătate dintre șoferi verifică ștergătoarele (67%) și starea bateriei (58%). 

Folosirea unui carburant adaptat pentru iarnă este de asemenea printre preocupările șoferilor români, 50% dintre ei afirmând că utilizează un carburant special conceput pentru sezonul rece. 

MOL comercializează carburanți cu performanțe foarte bune la temperaturi scăzute  și recomandă folosirea acestui tip de produse mai ales în cazul motoarelor care funcționează pe bază de motorină. Motorina MOL EVO Diesel Plus asigură pornirea ușoară a motorului la temperaturi de până la -40C (temperatura limită de filtrabilitate este comunicată în fiecare stație MOL).

În continuarea studiului, întrebați care sunt obiectele de sezon care nu le lipsesc din mașină, majoritatea respondenților au indicat racleta (97%), lichidul de parbriz dejivrant (88%), peria pentru înlăturarea zăpezii (83%), dar și lanțuri pentru roți (37%) sau cabluri de tractare (33%). Aproximativ 60% au menționat că achiziționează aceste produse din benzinării. 

Studiul arată că, spre deosebire de anul trecut, a scăzut cu 10% numărul celor care declară că folosesc la fel de mult mașina iarna precum o fac în celelalte anotimpuri. Totuși, majoritatea șoferilor (80%) continuă să conducă la fel de des iarna, precum o fac și pe durata verii (spre deosebire de 90% anul trecut). 


Sondajul a fost realizat online de MOL România în perioada octombrie 2021, pe un eșantion de peste 356 respondenți, participanți în programul de loialitate MOL MultiBonus.

Coperta revistei

spot_img

Editorial

spot_img
spot_img

Opinii și analiza

spot_img

Recomandate
Recomandate

Bursele JTI pentru Jurnalisti: lansarea editiei 2024-2025

Urmandu-si traditia, Bursele JTI pentru Jurnalisti lanseaza de Ziua...

FoodIntelForum AQUA Carpatica progresează, profitul avansează, veselia debordează

Cea de-a treia zi a FoodIntelForum AQUA Carpatica 2024 începe și...

FoodIntelForum Aqua Carpatica, ediția a VII-A : Business pe măsură

FoodIntelForum AQUA Carpatica, ediția a VII-a, debutează la fel...

Business serios, intensitate maximă la FoodIntelForum AQUA Carpatica

Începem ziua a doua a conferinței FoodIntelForum AQUA Carpatica,...