Strategie de sustenabilitate actualizată la Douglas

Date:

Compania Douglas și-a lansat strategia și raportul actualizat „privind sustenabilitatea, axate pe cele trei domenii-cheie: Oameni, Planetă și Produse”, reliefând următoarele aspecte:

DOUGLAS, destinația premium de frumusețe omnichannel din Europa, a lansat raportul său de sustenabilitate pentru anul fiscal 2022/23, respectând standardele internaționale ale Global Reporting Initiative (GRI). Raportul include o strategie de sustenabilitate actualizată, mai ambițioasă, extinzând abordarea anterioară din anul fiscal 2020/21.

Sander van der Laan, CEO DOUGLAS Group și Președinte al Comitetului ESG, a declarat: „Ca destinație premium de frumusețe omnichannel numărul unu în Europa, ne propunem să fim și un lider în retail-ul de frumusețe, în ceea ce privește sustenabilitatea. Am făcut progrese importante în demersul nostru pentru sustenabilitate, cum ar fi reducerea emisiilor combinate Domeniilor* 1 și 2, în ultimii ani. Suntem angajați în obiectivele noastre ambițioase de a reduce în continuare amprenta de carbon și de a promova practici sustenabile.”

Strategia de sustenabilitate a DOUGLAS este parte din strategia companiei „Let it Bloom – DOUGLAS 2026”, concentrată pe accelerarea creșterii printr-un model de afaceri omnichannel, cu accent pe client. Strategia ESG este  ancorată în primul pilon al strategiei „Be the #1 BEAUTY DESTINATION”  pe toate piețele DOUGLAS și se bazează pe trei arii de interes: Oameni, Planetă și Produse. 

Principalele componente sunt:

Oameni: DOUGLAS își propune să creeze un loc de muncă care promovează diversitatea, echitatea și incluziunea și le susține activ prin stabilirea de priorități clare pentru creșterea reprezentării. 89% dintre pozițiile de conducere în cadrul Grupului DOUGLAS sunt ocupate de femei, cu 97% în magazine și 60% în birouri (până la 30 septembrie 2023). În același timp, persoane din 104 țări lucrează pentru DOUGLAS. S-au întreprins inițiative suplimentare pentru atragerea, dezvoltarea și retenția talentelor, inclusiv programe de leadership, o nouă platformă de e-learning și un program de mentorat.

Planetă: DOUGLAS este dedicată reducerii amprentei sale ecologice, de la minimizarea consumului de energie în magazine și birouri la reducerea deșeurilor și emisiilor de carbon în întreg lanțul de aprovizionare. DOUGLAS își propune să reducă amprenta sa de carbon cu 50% până în 2025 în cadrul Domeniilor* 1 și 2 (comparativ cu anul fiscal de bază 2018/19). Emisiile combinate Domeniilor 1 și 2 au fost deja reduse în anul fiscal 2022/23 cu 32%, față de anul fiscal de bază 2018/19. 

DOUGLAS își propune să reevalueze impactul său asupra mediului având la bază fundamente științifice (SBTs), incluzând apoi și un obiectiv de reducere în cadrul Domeniului 3. Compania a semnat  UN Global Compact, un acord al Națiunilor Unite, pentru a încuraja companiile la nivel mondial să adopte politici sustenabile și responsabile din punct de vedere social.

Produse: DOUGLAS își ia angajamentul ca  80% din brandurile sale corporate să fie vegane până în 2030 și ca 100% din ambalajele acestora să fie reciclabile, reciclate sau reutilizabile. DOUGLAS a făcut deja progrese semnificative către aceste obiective, 94% dintre produsele brandurilor corporate, lansate în anul fiscal 2022/23 fiind vegane. Aproximativ 30% dintre produsele brandurilor corporate DOUGLAS lansate în anul fiscal 2022/23, până la 30 septembrie 2023, conțin cel puțin 90% ingrediente de origine naturală. 

În plus, DOUGLAS a atins un obiectiv important prin aderarea la Consortiul EcoBeautyScore, o inițiativă a industriei cosmetice compusă din producători, retaileri și asociații, pentru a permite consumatorilor să facă alegeri informate și sustenabile. 

Mai mult, DOUGLAS își propune să coopereze cu partenerii săi privind aspectele ESG și intenționează să-și folosească impactul în marketing pentru a crește importanța sustenabilității, pentru clienți. 

Raportul complet de Sustenabilitate DOUGLAS îl găsiți aici: 

(https://corporate.douglas.de/wp-content/uploads/2024/01/DOUGLAS-Group-Sustainability-Report-FY-2022-23.pdf)

DOUGLAS România implementează  programul de sustenabilitate, alături de partenerii săi, axându-și strategia pe cei trei piloni: Oameni, Planetă și Produse. 

Oameni: Douglas România promovează o cultură organizațională care are la bază aprecierea contribuției fiecărui membru și a lucrului în echipă, precum și asumarea responsabilității ca toți cei care activează în cadrul companiei să obțină rezultate comune și să se străduiască să fie mai buni în fiecare zi. 

Prin susținerea comunităților defavorizate și a reîntregirii familiilor, DOUGLAS România își propune să sprijine dezvoltarea comunității și în special dezvoltarea unui mediu social și familial sănătos.

Planetă: Prin reducerea emisiilor de carbon și prin plantarea de copaci în zone aflate în proximitatea Municipiului București. DOUGLAS România a ales un nou spațiu de birouri într-un complex care deține certificarea Well Health & Safety, un standard oferit de The International WELL Building Institute (IWBI), criteriul sustenabilității fiind foarte important în alegerea acestui spațiu. 

Produse: Prin susținerea producătorilor locali listați pe plaftorma ROBrands

singura platformă premium de frumusețe dedicată producătorilor locali care oferă românilor peste 1500 de produse de la 40 de branduri. 

Lavinia Ivas, CEO Douglas România: „Sustenabilitatea ne ghidează în alegerile pe care le facem. Și anul acesta vom încuraja și vom susține producătorii locali care respectă: Oamenii, Planeta și Produsele. De asemenea, vom continua să aducem zâmbete pe chipurile copiilor și ale părinților, din medii defavorizate, prin sprijin financiar.”


DOUGLAS este destinația premium numărul unu de frumusețe omnichannel din Europa. Compania îi inspiră pe clienți să trăiască frumusețea în propriul lor mod, oferind o gamă unică de produse online și în aproximativ 1.850 de magazine. Cu o dimensiune și acces fără precedent la clienți, DOUGLAS este partenerul preferat al mărcilor și oferă o gamă premium de mărci selective și exclusive, precum și mărci proprii. Asortimentul include parfumuri, cosmetice, produse de îngrijire a pielii, îngrijirea părului, accesorii, precum și servicii de înfrumusețare. Consolidarea poziționării de succes omnichannel, în timp ce dezvoltă constant o experiență superioară pentru clienți, este centrul strategiei companiei „Let it Bloom – DOUGLAS 2026”. Modelul de afaceri câștigător este susținut de propunerea omnichannel a DOUGLAS, mărci de top și capacitățile de date. În anul financiar 2022/23, DOUGLAS a generat vânzări (nete) de 4,1 miliarde de euro și a angajat aproximativ 18.000 de persoane în întreaga Europă.

Pentru mai multe informații vizitați website-ul DOUGLAS.

*Emisiile din Domeniile 1 și 2 sunt straturi de emisii de gaze cu efect de seră, conform Protocolului privind gazele cu efect de seră

Coperta revistei

spot_img

Editorial

spot_img
spot_img

Opinii și analiza

spot_img

Recomandate
Recomandate

Protejarea expresiei creativității: o incursiune în sfera proprietății intelectuale aplicate cinematografiei

de Bianca Chera, senior associate , Marius Gheldiu, associate–...

Eurobarometru: Situația geopolitică face ca votul la alegerile europene să fie și mai important

Peste opt din zece europeni (81%) consideră că votul...

Crește contrabanda cu țigarete

Piața neagră a țigaretelor crește în martie 2024 până...