Studiu Reveal Marketing Research: 65% dintre copii consumă dulciuri zilnic

Date:


Asociația pentru Responsabilitate Socială „Plan B” anunță rezultatele unui sondaj național privind comportamentul alimentar al copiilor. Cercetarea sociologică vine ĂŽn continuarea proiectului CSR de educație nutrițională „Akademia Kinderland”,  o școală mobilă de nutriție și aplicație de nutriție ĂŽn limba română, derulat de asociație și Kaufland România ĂŽn ultimii patru ani. Studiul privind comportamntul alimentar al copiilor a fost realizat ĂŽn parteneriat cu Reveal Marketing Research, ĂŽn perioada 25 august – 5 septembrie. 

Pe lângă informațiile importante despre obiceiurile și educația alimentară ale copiilor din România, studiul realizat își propune să tragă un semnal de alarmă asupra faptului că deprinderile alimentare greșite pe care părinții le transmit copiilor reprezintă o urgență la nivel național din cauza efectelor pe termen lung pe care acestea le au asupra sănătății celor mici.

Conform datelor furnizate de grupul țintă – părinți cu vârste de peste 25 de ani, implicați în alimentația copiilor lor – comportamentele legate de nutriție în familie nu sunt dintre cele mai sănătoase. Astfel, 65% dintre copiii cu vârsta de până la 14 ani consumă dulciuri zilnic, iar 22% dintre părinții intervievați recunosc că cei mici mănâncă dulciuri de două-trei ori pe zi, în timp ce recomandarea nutriționiștilor este de 1-2 ori/săptămână.

Cei mici consumă săptămânal sucuri, gustări sărate și produsele semipreparate

De asemenea, 43% dintre părinți au declarat că cei mici consumă băuturi carbogazoase o dată pe săptămână sau mai des, iar dintre aceștia 14% aleg sucuri ĂŽn locul apei pentru hidratare. La ĂŽntrebarea despre tipurile de alimente pe care obișnuiesc să le ofere copiilor, 52% dintre respondenți au indicat gustările sărate (chips-uri, sticks-uri) și 49% produsele semipreparate de tipul mezelurilor sau  crenvurștilor.

Dintre cei intervievați, procente importante susțin ca au aproape mereu în casă dulciuri (41%), produse semipreparate (31%) și băuturi non-alcoolice carbogazoase (19%).

Deși 69% dintre părinți se declară conștienți de faptul că obiceiurile lor de consum influențează comportamentul alimentar al copilului, doar 35% dintre aceștia își caracterziează stilul de viață ca fiind unul „mai degrabă sănătos”.

Mai multe alimente procesate, mai puține fructe și legume

Prezența alimentelor procesate ĂŽn preferințele românilor este și ea de semnalat – 52% dintre părinți au declarat că cei mici consumă produse procesate o dată pe săptămână sau mai des, iar 12% admit că obișnuiesc ĂŽn mare și foarte mare măsură să mănânce alimente procesate ĂŽn locul celor proaspete.

În mod paradoxal, 56% dintre părinți consideră că alimentele procesate sunt nesănătoase, principalele mâncăruri de acest tip menționate spontan fiind mezelurile, lactatele și produsele de tip fast-food.

În același timp, 3 din 10 părinți susțin că copiii lor nu consumă fructe proaspete zilnic sau aproape zilnic.

Ciorba, preferata românilor

În ceea ce privește tipurile de mâncăruri preferate de copiii românilor intervievați, ciorba se clasifică pe primul loc (45%), urmată de mâncarea gătită și cartofii sub diverse forme de preparare (35%, respectiv 34%), în timp ce pentru micul dejun cei mai mulți preferă cerealele cu lapte (73%). Dulciurile, croissantele și produsele de patiserie revin în prim plan atunci când se discută despre gustările dintre mese pe care le aleg copiii.

Studiul despre comportamentele alimentare ale copiilor a fost realizat, la comanda Asociației pentru Responsabilitate Socială „Plan B” și Kaufland România, de compania de cercetare de piață Reveal Marketing Research, ĂŽn perioada 25 august – 5 septembrie, pe un eșantion reprezentativ național de 801 respondenți, eroarea de eșantionare fiind de +/- 3,5%.

Coperta revistei

spot_img

Editorial

spot_img
spot_img

Opinii și analiza

spot_img

Recomandate
Recomandate

Energy Policy Group și WWF-România anunță lansarea oficială a proiectului RENewLand

Energy Policy Group (EPG) și WWF-România (Fondul Mondial pentru...

Locuri de muncă vacante

Agenția Județeană pentru Ocuparea Forței de Muncă Ilfov anunță...