Studiu Reveal Marketing Research: Deșeurile din domeniul construcțiilor alarmează românii

Date:

Este cunoscut faptul că în societatea actuală se produc tot mai multe deșeuri, din cauza stilului de viață modern al oamenilor și că acestea reprezintă una din cele mai mari surse de poluare cu impact direct și major asupra mediului și calității vieții.

În acest context, Reveal Marketing Research a derulat un studiu reprezentativ la nivel național pentru a înțelege percepțiile românilor și ale specialiștilor din domeniu despre deșeurile din construcții.  

  • 7 din 10 români sunt îngrijorați de eliminarea deșeurilor din construcții în locuri inadecvate
  • Pentru tinerii specialiști sub 45 ani, problema deșeurilor în construcții este cea mai alarmantă (56%)

Problemele ecologice din domeniul construcțiilor sunt conștientizate din ce în ce mai mult de către români

Rezultatele studiului arată că 6 din 10 români sunt îngrijorați în mare măsură de toate problemele ecologice asociate domeniului construcțiilor care influențează calitatea vieții. În prezent, cea mai mare îngrijorare a acestora este legată de eliminarea deșeurilor în locuri inadecvate (69%) și de volumul de materiale nereciclabile utilizate (61%).

Tinerii specialiști în construcții sunt cei mai îngrijorați de eliminarea deșeurilor în locuri inadecvate

În cazul specialiștilor în construcții, putem observa că cele mai importante îngrijorări referitoare la acest domeniu de activitate sunt reprezentate de utilizarea combustibililor fosili în construcții (54%), emisiile de carbon (53%) și de utilizarea energiei electrice din surse neregenerabile (52%).

O diferență semnificativă de percepție se înregistrează în cazul specialiștilor tineri, sub 45 ani în cazul cărora eliminarea deșeurilor din construcții în locuri inadecvate (56%) este astăzi cea mai urgentă problemă ecologică din domeniul construcțiilor.

Preocuparea specialiștilor referitor la combaterea problemei deșeurilor din construcții se observă și în practica lor de zi cu zi, 40% dintre aceștia preferând să utilizeze BCA în proiectele lor. Acest comportament de consum poate fi explicat prin particularitățile materialului BCA, ce permit prelucrarea sa facilă, fără pierderi, diminuând cantitatea de deșeuri produse pe șantier.

Cum arată profilul celor mai preocupați români de problema deșeurilor din construcții?

Persoanele cu vârsta sub 45 de ani sunt cele mai bine informate cu privire la atributele ecologice ale materialelor de construcții (55%), aceasta fiind categoria de vârstă care alege în cea mai mare măsură materialul de zidărie BCA pentru locuințele lor.

Aceeași tendință în ceea ce privește preferința pentru materialul de zidărie ales poate fi observată și în cazul celor care au construit/ achizitionat în ultimii doi ani o locuință sau care sunt în proces de construcție/ achiziționare a unei locuințe (42%).


Metodologie: Studiul Reveal Marketing Research s-a desfăşurat online în perioada 17-26.05.2022 pe un eşantion reprezentantiv pentru universul persoanelor cu vârsta 18+, utilizatori de internet. Mărimea eșantionului a fost de 1269 respondenți + 505 respondenti persoane care lucrează în domeniul construcţiilor, iar eroarea maximă de eșantionare pentru targetul general este +/-2,8% la un nivel de încredere de 95%.

Coperta revistei

spot_img

Editorial

spot_img
spot_img

Opinii și analiza

spot_img

Recomandate
Recomandate

Influencerii înlocuiesc familia și prietenii ca sursă de informare pentru investitori 

În fiecare zi, investitorii individuali caută informații despre diferitele...

Calm pe piața cripto după halvingul Bitcoin

Mișcările de pe piața cripto au fost destul de...

Finanțarea companiilor

| de Laurențiu Stan, consultant financiar (foto)