Studiu Reveal Marketing Research și L’Oréal România: 61% dintre românii care obișnuiesc să recicleze în general, nu reciclează și ambalajele produselor cosmetice

Date:

  • 69% dintre cei care nu sunt interesați de reciclarea produselor cosmetice motivează că nu au informații despre acest tip de reciclare
  • 55% din totalul respondenților nu au reciclat până acum ambalajele produselor cosmetice 
  • 52% dintre români ar recicla mai des recipientele produselor cosmetice dacă ar exista mai multe campanii de informare despre ce se întâmplă cu aceste ambalaje 

Au trecut aproape doi ani de când colectarea separată a deșeurilor a devenit o practică obligatorie în România. Mai mult, România are în prezent peste 12.000 de puncte de colectare separată, conform platformei naționale Harta Reciclării. Cu toate acestea, 61% dintre românii care obișnuiesc să recicleze în general, nu reciclează și ambalajele produselor cosmetice, în timp ce 69% dintre cei care nu sunt interesați de reciclarea produselor cosmetice motivează că nu au informații despre acest tip de reciclare, arată cel mai recent studiu Reveal Marketing Research realizat pentru L’Oréal România.   

În acest contex, L’Oréal România vine în sprijinul consumatorilor cu o platformă de informare și educare cu privire la ambalajele produselor cosmetice – loreal.ro/reciclarecosmetice – cu scopul de a crește gradul în care acestea sunt sortate corect și reciclate. Conform studiului, 52% dintre români au declarat că ar recicla mai des recipientele produselor cosmetice dacă ar exista mai multe campanii de informare dedicate acestui subiect, în timp ce 73% dintre respondenți au confirmat că li se pare util sau foarte util ca brandurile să promoveze programe de reciclare a ambalajelor produselor cosmetice. 

Reveal Marketing Research a lansat o investigație națională în rândul a peste 1.000 de respondenți pe teme legate de reciclarea recipientelor cosmetice, odată ce conținutul acestora a fost consumat.

Ce spun consumatorii

Dintre românii care declară că reciclează în general, doar 39% reciclează ambalajele produselor cosmetice, în timp ce 93% reciclează PET-uri, hârtie și carton (73%), sticlă (71%), cutii de aluminiu (61%), echipamente electrice și electrocasnice (55%) și Tetra Pak (38%). Cei care reciclează în cea mai mică măsură sunt milenialii singuri, iar tinerii profesioniști sunt cei care reciclează în cea mai mare măsură.

Conform studiului, românii care reciclează recipientele produselor cosmetice obișnuiesc să recicleze în proporție de 82% flacoanele de plastic, ambalajele de carton (74%), recipientele din sticlă (70%), spray-urile de aluminiu (65%), deodorantele roll-on (57%), mostrele de plastic (54%), produsele de make-up și lacurile de unghii (35%). 

Cu privire la percepția românilor asupra utilității reciclării, 74% dintre respondenți consideră utilă reciclarea, iar 73% sunt de părere că programele de reciclare a ambalajelor produselor cosmetice sunt și ele utile sau foarte utile.

Obstacole și soluții pentru reciclare

Respondenții care nu reciclează recipientele produselor cosmetice au declarat în proporție de 93% că ar fi interesați să recicleze astfel de ambalaje, însă 69% dintre aceștia nu au informații despre un astfel de program de colectare. În același timp, 47% dintre aceștia au declarat că nu au puncte de reciclare în proximitatea locuințelor, 8% refolosesc sau păstrează recipientele, iar un procent de 3% declară fie că li se pare complicat să le sorteze, fie că nu sunt interesați de subiect, fie că au un alt motiv pentru care nu reciclează ambalajele produselor cosmetice.

Conform studiului, 72% dintre respondenții acestei cercetări ar fi motivați să recicleze mai des recipientele produselor cosmetice dacă ar exista mai multe locuri de colectare în proximitatea locuinței, iar 52% în situația în care ar exista mai multe campanii de informare despre ce se întâmplă cu ambalajele cosmeticelor. În același timp, 47% ar recicla mai des dacă ar fi siguri că ambalajele colectate nu ar ajunge tot la groapa de gunoi, 28% dacă ar ști în ce containere să le arunce, iar 26% s-ar simți motivați dacă reciclarea ar avea și un scop social direct. 

_________________

Studiul a fost realizat prin prelevarea de date în cadrul a 1003 interviuri CAWI (colectare online), pe un eșantion reprezentativ la nivel național urban+rural, în rândul adulților (18+), online users. Perioada de colectare a datelor este 06.10 – 15.10.2021.

Distribuie:

Coperta revistei

spot_img

Editorial

spot_img
spot_img

Opinii și analiza

spot_img

Recomandate
Recomandate

Banca Comercială Română primește solicitări noi pentru programul Noua Casă

Banca Comercială Română (BCR) anunță că primește, din nou,...

Vremuri dificile pentru constructori și companiile imobiliare

Sectoarele construcții și imobiliare sunt printre cele mai ciclice...

ECDL Romania lansează Inițiativa AI Empowered

ECDL Romania, liderul național în certificarea competențelor digitale, prefigurează...