Târgul micilor antreprenori, de Ziua Copilului

Date:

Proiectul „Kids in Business”, de iniţiere a copiilor de 6-14 ani în conceptele de afaceri, organizează târgul micilor antreprenori, în Parcul Alexandru Ioan Cuza (zona insulei), 1 iunie, orele 12.00-14.00. Elevi de clasa a lll-a de la școli din Capitală expun produse și servicii create în cadrul programului de educație antreprenorială pentru copii Kids in Business. O parte din banii obținuți din vânzări vor fi folosiți pentru acte de caritate. 

Nicoleta Munteanu (foto), fondatoarea Kids in Business și mentor în cadrul programului de educație antreprenorială: „Ne-am dorit ca elevii din comunitatea Kids in Business să petreacă ziua de 1 iunie într-un mod incitant și distractiv, iar târgurile pe care le organizăm sunt așteptate de fiecare dată cu mult entuziasm. Evenimentul va reda cât mai fidel atmosfera unui târg comercial real, pe durata căruia copiii vor experimenta ce înseamnă să fii antreprenor. Pentru a participa, aceștia au înființat prima lor societate cu răspundere limitată virtuală și au dezvoltat propriile concepte de afaceri. Aceștia au ocazia să pună în practică noțiunile învățate la cursurile de educație antreprenorială prin amenajarea standului, promovarea produselor și serviciilor și negocierea cu clienții. Însă cel mai important, vor experimenta sentimentul de împlinire rezultat din valorificarea talentelor și abilităților.

Târgul, organizat în parteneriat cu Primăria Municipiului Bucureşti, Direcția de Cultură, Învățământ, Turism prin Proedus, este dedicat „unui proiect de responsabilitate socială, cu scopul de a-i învăța pe copii să accepte diferențele dintre oameni, să își dezvolte empatia față de ceilalți, dar și sentimentul de împlinire atunci când dăruiesc. Astfel, o parte din încasări vor fi folosite pentru a sprijini programul Vreau să fiu profesionist, în cadrul căruia sunt promovate meseriile din industria înfrumusețării în rândul copiilor proveniți din centrele de plasament. 

Pentru că târgul este organizat în spațiul public, iar copiii realizează activități de comerț, va exista o procedură specială de schimbare a bancnotelor. În cadrul târgului va fi amenajat un stand dedicat banilor KiB, de unde clienții pot cumpăra tokenii KiB cu care vor achiziționa produsele copiilor. În cazul în care aceștia rămân cu bani KiB, li se va restitui contravaloarea acestora. 

Participarea elevilor la târgurile Kids in Business are ca principal obiectiv dezvoltarea și stimularea spiritului antreprenorial, întrucât le oferă acestora posibilitatea de a-și testa competențele într-un mediu de afaceri real și de a dobândi o experiență care le va fi utilă în evoluția viitoare. Obiectivele secundare sunt integrarea copiilor în realizarea unui proiect de responsabilitate socială, stimularea sentimentului de apartenență la comunitatea Kids in Business și networkingul între micii antreprenori. La fiecare târg participă antreprenori reali, care vor evalua performanțele micilor antreprenori”.

Kids in Business este „un proiect care vizează iniţierea copiilor cu vârste cuprinse între 6 şi 14 ani în conceptele de afaceri, având ca obiectiv pe termen mediu și lung crearea unui ecosistem național de educație antreprenorială. Kids in Business este locul unde copiii învață în mod practic de la antreprenori reali fiecare etapă ce trebuie parcursă pentru a transforma visul, pasiunea, talentul sau o simplă idee într-o afacere. Procesul de predare-învăţare se realizează prin metode interactive, majoritatea nonformale, precum proiecte, simulări virtuale ale unor situații antreprenoriale, jocuri interactive şi valorificarea ideilor de afaceri în cadrul târgurilor Kids in Business şi pe platforma KIB. Scopul programului este de a dezvolta copiilor un set de abilități și aptitudini antreprenoriale precum creativitatea, spiritul de inițiativă, creșterea încrederii în sine, abilitatea de a lucra în echipă, precum și de a antrena capacitatea de a accepta un potențial eșec, de a înțelege unde s-a produs vreo eroare și de a o lua de la capăt, cu lecția învățată și încredere”. 

Coperta revistei

spot_img

Editorial

spot_img
spot_img

Opinii și analiza

spot_img

Recomandate
Recomandate

Studiu EY România: Comportamentul consumatorului român în perioada sărbătorilor de Paște 2024

Perioada festivă care se apropie aduce, ca în fiecare...

CCIR a semnat un Memorandum de Înțelegere cu Federația Camerelor de Comerț a EAU

Camera de Comerț și Industrie a României (CCIR) a...

ENERTOWN: Orașele mici din România au nevoie de un sprijin mai mare în tranziția energetică

Localitățile urbane mici sunt adesea lăsate în afara...