Transportatorii rutieri cer urgentarea aderării la spațiul Schengen

Date:

Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) reafirmă că „intrarea României în Schengen este o necesitate pentru industria transporturilor rutiere de marfă și persoane, contribuind la fluidizarea traficului de frontieră și la libera circulație a pasagerilor români în spațiul european”. Ca urmare, „solicită autorităților române și instituțiilor europene urgentarea aderării României la spațiul Schengen”.

În susținerea solicitării lor, transportatorii rutieri subliniază, cu argumente la zi: „În contextul discuțiilor de săptămâna aceasta din Parlamentul European despre aderarea României la spațiul Schengen, UNTRR solicită instituțiilor europene să accelereze intrarea României, Stat Membru al UE din 2007, în spațiul european Schengen de liberă circulație. 

Totodată, UNTRR face apel la autoritățile române să trateze cu prioritate intrarea României în Schengen, având în vedere că aceasta este o necesitate atât pentru transportatorii rutieri și conducătorii auto români, cât și pentru pasagerii și clienții acestora.   

Rezultatul direct al eliminării controalelor de frontiera cu Statele Membre UE vecine României este o creștere a fluidității traficului trans-frontalier, cu numeroase beneficii atât pentru transportatorii rutieri români, cât și pentru UE: 

– Eliminarea timpilor mari de așteptare la frontierele interne UE pe cale rutieră și astfel reducerea costurilor și a întârzierilor în lanțurile de aprovizionare 

– Eliminarea abuzurilor și timpilor nejustificați de așteptare la control pașapoarte pentru autocare, oferind turiștilor români și străini un tratament civilizat 

– Evitarea depășirii timpilor de conducere ai conducătorilor auto. Amintim că timpii de conducere și de odihnă sunt strict reglementați în Uniunea Europeană, iar depășirea acestor timpi de conducere de către conducătorii auto români, din cauza timpilor de așteptare în coadă la trecerea frontierei, este sancționată de autoritățile europene de control
– Posibilitatea ameliorării crizei de conducători auto profesioniști prin angajarea conducătorilor auto din țări terțe UE și utilizarea acestor conducători auto în curse internaționale, similar firmelor din țări Schengen. În acest moment conducătorii auto angajați din țări terțe nu pot lucra în UE mai mult de 90 de zile într-un interval de 180 zile”

 

Coperta revistei

spot_img

Editorial

spot_img
spot_img

Opinii și analiza

spot_img

Recomandate
Recomandate

Protejarea expresiei creativității: o incursiune în sfera proprietății intelectuale aplicate cinematografiei

de Bianca Chera, senior associate , Marius Gheldiu, associate–...

Eurobarometru: Situația geopolitică face ca votul la alegerile europene să fie și mai important

Peste opt din zece europeni (81%) consideră că votul...

Crește contrabanda cu țigarete

Piața neagră a țigaretelor crește în martie 2024 până...