Transportatorii solicită guvernului ajutor în criza microcipurilor

Date:

Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR), organizație profesională și patronală cu peste 16.000 de firme de transporturi interne și internaționale de marfă și persoane, se adresează Executivului printr-o analiză a situației economice grave a domeniului în care activează și solicită sprijin în acest sens:

„Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) semnalează situația gravă pe care o traversează transportatorii rutieri de vehicule, afectați direct de consecințele crizei globale de microcipuri din industria automotive și solicită Guvernului României măsuri de sprijin urgente pentru salvarea acestui sector de activitate.

În acest an, 7.1 milioane de autovehicule nu pot fi fabricate datorita crizei microcipurilor. Reducerea  producției uzinelor de autovehicule din România, paralizate din cauza crizei globale de microcipuri, a perturbat semnificativ activitatea transportatorilor români de vehicule.

Din 2020, activitatea transportatorilor români de vehicule este puternic afectată de pandemia de Covid-19 iar situația acestora s-a agravat în 2021, odată cu escaladarea crizei componentelor electronice pentru industria automotive. Urmare problemelor legate de furnizarea de semiconductori care afectează o mare parte din industria auto globală, uzina Dacia de la Mioveni și uzina Ford de la Craiova și-au redus drastic producția anul acesta. Astfel, producția de automobile Dacia şi Ford a scăzut cu 50% la nivelul lunii septembrie 2021 față de aceiași perioadă din anul trecut, potrivit datelor Asociației Constructorilor de Automobile din România (ACAROM).

În acest context economic dificil pentru industria automotive, Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) solicită Guvernului României  să acorde în regim de urgență o linie de ajutor financiar nerambursabil transportatorilor rutieri români de vehicule afectați de criza microcipurilor, de minimum 10.000 lei/lună pentru fiecare vehicul neutilizat, pentru a menține capacitatea de transport auto până la reluarea producției la capacitate normală. Atenționăm că în lipsa unei astfel de măsuri, firmele de profil își vor reduce capacitatea sau se vor închide, iar la reluarea producției auto la capacitate normală, transportul va fi efectuat de firme din afară, la tarife mai mari care vor penaliza competitivitatea producției auto din Romania”.

Coperta revistei

spot_img

Editorial

spot_img
spot_img

Opinii și analiza

spot_img

Recomandate
Recomandate

Top 10 motive pentru care totul electric este o idee proastă

Politicienii și oficialii guvernamentali de la fiecare nivel par...

Boeing pierde teren în fața Airbus, dar transportul aerian își revine

După pandemie, sectorul transportului aerian a revenit în forță,...