Valoarea liderilor în situații de criză, analizată de Wyse

Date:

Compania de top în domeniul recrutării Wyser, parte a Gi Group Holding, ne oferă o analiză asupra modului în care companiile aleg să acționeze în situații fără precedent, cum este actualul context imprevizbil, setat de evenimente precum pandemia sau conflictele geopolitice, care „pun la încercare capacitățile liderilor, respectiv șansele de supraviețuire ale unei companii, creând și oportunități, deopotrivă”.

Wyser semnalează că „un barometru al Edelman Trust din 2021 relevă că majoritatea companiilor manifestă inițiativă și se orientează acum, cu precădere, către rezolvarea unei serii de probleme complexe și supărătoare, echipele având așteptări foarte mari din partea liderilor mediului de business”.

Lăcrămioara Hristache (foto), Business Manager Wyser: „Capabilitățile liderilor sunt testate în condiții fără precedent, iar companiile care rezistă în scenariul instabilității și mai ales în cel al ambiguității, își bazează acțiunile pe strategii curajoase, atente și orientate către factorul uman. Un asemenea exemplu din portofoliul nostru de clienți este dat de o organizație globală care, în iureșul specific pandemiei/post-pandemiei, a luat decizia de a implementa un program intern de Learning & Development, utilizând resurse interne și externe, program care avea ca scop două directii: coaching pentru lideri și self-leadership, program disponibil pentru toți angajații. Prima direcție, respectiv coaching pentru lideri, are ca scop redefinirea abordării acestora prin încurajarea metodei de facilitare (nu doar coordonare) și adoptarea abordării sistemice ca instrument de management al complexității, în timp ce self-leadership-ul, program disponibil pentru toți angajații este o practică și un ghid care ajută la definirea și înțelegerea conceptului identitar-colectiv pentru fiecare angajat: cine este, ce face, de ce face. Astfel, se creează o conexiune autentică a angajaților cu mediul muncii, se dezvoltă comportamente care întăresc coeziunea între oameni și între departamente și crește focusul pe contribuție și sens. Concluzia generală dată de efectele acestei inițiative este că elemente precum motivația și angajamentul sunt stimulate pozitiv, mai cu seamă de mediul de muncă și de cum se simt angajații în acest mediu, și mai puțin  de rezultatele meritorii ale muncii lor, acestea din urmă devenind o consecință firească într-un astfel de cadru. În contextul actual atât de volatil al pieței muncii, un asemenea exemplu ne arată cât de important este ca o companie să comunice grija și intenția către angajații săi, confruntând realitatea cu asertivitate.” 

Wyser subliniază că „66% dintre respondenții studiului Edelman consideră că liderii ar trebui să preia inițiativa în direcția schimbării. De asemenea, 65% dintre participanții la studiu cred că top managementul ar trebui să fie răspunzător inclusiv în fața publicului larg, și nu doar în fața consiliului de administrație sau al acționarilor. 

În situațiile caracterizate de instabilitate la nivel global, rezultatele studiului dezvăluie, de asemenea, că angajatorul se bucură de un prim grad de încredere, devansând mass media. Astfel, Wyser sugerează o nouă bază de obiective pe care companiile o pot folosi pentru ca echipele lor să treacă cu bine aceste încercări.

În continuare, ar fi recomandat ca liderii să conducă utilizând puterea exemplului, reprezentat mai degrabă ca o evoluție, ca un proces de creștere, și nu doar ca un ideal de urmat. În acest sens, liderii acționeză ca niște facilitatori, simplificând procesele angajaților, asemenea unor procese de coaching și mentorat. La fel de importante sunt acțiunile liderilor și capacitatea acestora de a se raporta cu empatie la  de nevoile angajaților, clienților, a partenerilor de afaceri, promovând în același timp un model de conduită din punct de vedere social.

Mai mult, liderii trebuie să conducă prin parteneriate, atât la nivel extern, cât și intern. În organizații, oamenii nu adoptă decizii singular, ci în colaborare cu echipa, abilitățile de facilitare la nivel colectiv fiind esențiale pentru un lider.  Aceste abilități sunt cu atât mai valoroase în contextul creșterii diversității perspectivelor, a talentelor și culturilor din piața muncii”. 

Wyser este definită ca „divizia specializată pentru recrutarea de specialiști din cadrul Gi Group Holding, una dintre cele mai mari companii de resurse umane la nivel mondial care pune la dispoziție servicii pentru dezvoltarea pieței forței de muncă. Cu o echipă specializată pe domenii precum Vânzări și Marketing, Finanțe și Contabilitate, Bănci și Asigurări, Inginerie Tehnică, Farma, Retail cât și divizii locale specializate pe industrii, Wyser interconectează talentele profesionale pentru posturi de middle și top management cu companiile de scucces, oferind suport candidaților pe parcursul carierei și fiind alături de clienți în funcție de nevoile pe care business-ul le impune. Wyser își desfășoară activitatea în Brazilia, Bulgaria, China, Franța, Ungaria, Italia, Polonia, Portugalia, România, Serbia, Spania și Turcia, oferind soluții personalizate clienților, pornind de la o înțelegere profundă a nevoilor fiecărei companii. În cadrul procesului de căutare și selecție, Wyser oferă servicii cu valoare adăugată, cum ar fi headhunting, centru de evaluare și cartografiere a pieței de candidați. https://ro.wyser-search.com/”.

Coperta revistei

spot_img

Editorial

spot_img
spot_img

Opinii și analiza

spot_img

Recomandate
Recomandate

Miercuri, 22 mai, la CCIB, Conferința FOCUS București

Camera de Comerţ şi Industrie a Municipiului Bucureşti (CCIB)...

Protocol de colaborare CCIR – Ministerul Educației

Camera de Comerț și Industrie a României (CCIR) a...